NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Voor de Noorderkempendienst hoef je geen 305 stellen te hebben, met een stel of 6 kom je er zeker wel. Zodra één Desiro is goedgekeurd kan het tenslotte snel gaan.
De HLE18 wijkt nogal af van de standaard ES64U4 naar het schijnt, maar hoe zit dit bij de Desiro's? Hoe wijken die af ten opzichte van een standaard mainline Desiro?
De HLE18 wijkt nogal af van de standaard ES64U4 naar het schijnt, maar hoe zit dit bij de Desiro's? Hoe wijken die af ten opzichte van een standaard mainline Desiro?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
ze wijken in bepaalde aspecten ook af ten opzichte van het origineel.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik neem toch aan dat de Desiro's gaan uitgerust worden voor ETCS level 1? Maar ja, bij de NMBS weet je nooit natuurlijk... 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is ondertussen Brugge al aan het in het in elkaar schroeven begonnen?
Siemens ging er toch maar een gedeelte maken ?
Iemand al iets zien bewegen in Brugge ???
Siemens ging er toch maar een gedeelte maken ?
Iemand al iets zien bewegen in Brugge ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ze worden voorzien van etcs de vraag is hoe snel ze deze activeren. Ook de 18, traxx, M6 stuurtijtuigen hebben etcs en die verhalen kennen we ook. Gewoon afwachten dus in welke mate de software van de etcs actief zal zijnHobbes schreef:Ik neem toch aan dat de Desiro's gaan uitgerust worden voor ETCS level 1? Maar ja, bij de NMBS weet je nooit natuurlijk...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat is een 'standaard Desiro ML'?AlexNL schreef:Voor de Noorderkempendienst hoef je geen 305 stellen te hebben, met een stel of 6 kom je er zeker wel. Zodra één Desiro is goedgekeurd kan het tenslotte snel gaan.
De HLE18 wijkt nogal af van de standaard ES64U4 naar het schijnt, maar hoe zit dit bij de Desiro's? Hoe wijken die af ten opzichte van een standaard mainline Desiro?
Voorafgaand aan de NMBS-stellen zijn slechts een 17-tal stellen voor binnenlandse Duitse (15kV) dienst gebouwd. Met die stellen zijn er inderdaad nogal wat verschillen.
ETCS zal level 1 zijn.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik hoop van harte dat zo weinig mogelijk IC-treinen zullen gereden worden door MR08. Die zijn daar expliciet nìet voor gebouwd, zowel wat techniek als binneninrichting en comfort betreft.260689 schreef:Kunnen ze dan geen IC dienst opstarten BV enkel in de spits tot Brussel rijden, voordeel is dat ze 160km/h kunnen.Hobbes schreef:In Antwerpen gaan er geruchten dat men met Desiro's de Noorderkempen wil gaan bedienen, aangezien de levering van de T18 niet schijnt te lukken.
Ik zie er wel de logica in, zeker met zo'n pendeldienst wat Antwerpen-Noorderkempen eigenlijk is.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Maar omdat hij deze week in Noorderkempen gesignaleerd is lijkt het erop dat men toch ETCS aan het testen is.Steven schreef:Ze worden voorzien van etcs de vraag is hoe snel ze deze activeren. Ook de 18, traxx, M6 stuurtijtuigen hebben etcs en die verhalen kennen we ook. Gewoon afwachten dus in welke mate de software van de etcs actief zal zijnHobbes schreef:Ik neem toch aan dat de Desiro's gaan uitgerust worden voor ETCS level 1? Maar ja, bij de NMBS weet je nooit natuurlijk...
Of zou men stuk HSL buiten dienst gesteld hebben alleen om 25KV te testen van de Desiro ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Bij de bekendmaking van de Desirobestelling werd gezegd dat de stellen bedoeld waren voor het GEN en voor andere korteafstanddiensten. Nu bouwt B-Technix in Stockem een hal voor 50 stellen. Betekent dat ze ervan uitgaan dat ook de IC Brussel-Luxemburg met die stellen gereden zal worden - terwijl die stellen daar helemaal niet geschikt voor zijn.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoe kom je aan die conclusie?
Velen zullen die stellen nog vervloeken eens ze werkelijk zo'n diensten gaan doen. Ik zit dan nog liever in M6 met binnendeuren en een deftige tafel.

Velen zullen die stellen nog vervloeken eens ze werkelijk zo'n diensten gaan doen. Ik zit dan nog liever in M6 met binnendeuren en een deftige tafel.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hallo,
Het bestaan van die werkplaats is dan wel voor een tijdje verzekerd...
Nu, vergeet niet dat de Desiro's zeker al de L-treinen op de Luxemburglijn én de Athus-Meuse gaan doen vanwege de 25kv hé! En verder moet je denk ik in je achterhoofd houden dat bvb alle MS 96 uit de reeks 500 ook in Stockem staan, en toch ook in andere hoeken van het land rijden.
En, inderdaad, voor je het weet zitten die beestenwagons op een pak IC verbindingen
Onlangs kwam Dhr Descheemaker nog met veel lof in Lokeren verklaren dat wij hier spoedig nieuwe Desiro-treinen gaan krijgen (ipv die 'oude' Breaks
). Daar heb je al een IC verbinding al die met deze ondingen wordt gereden...
Wie zei ook alweer dat die geen confort moesten hebben omdat ze enkele op kleine afstanden zouden bollen?
Groeten,
Joris De Mol
Bouwen ze in Stockem ook een hal bij?FLV-FGSP schreef:Bij de bekendmaking van de Desirobestelling werd gezegd dat de stellen bedoeld waren voor het GEN en voor andere korteafstanddiensten. Nu bouwt B-Technix in Stockem een hal voor 50 stellen. Betekent dat ze ervan uitgaan dat ook de IC Brussel-Luxemburg met die stellen gereden zal worden - terwijl die stellen daar helemaal niet geschikt voor zijn.
Het bestaan van die werkplaats is dan wel voor een tijdje verzekerd...
Nu, vergeet niet dat de Desiro's zeker al de L-treinen op de Luxemburglijn én de Athus-Meuse gaan doen vanwege de 25kv hé! En verder moet je denk ik in je achterhoofd houden dat bvb alle MS 96 uit de reeks 500 ook in Stockem staan, en toch ook in andere hoeken van het land rijden.
En, inderdaad, voor je het weet zitten die beestenwagons op een pak IC verbindingen


Wie zei ook alweer dat die geen confort moesten hebben omdat ze enkele op kleine afstanden zouden bollen?
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Mja, dat is te verwachten é. Het is al altijd zo geweest dat er eens stopmateriaal (bv de breaks) als ic-verbinding wordt ingezet. En dat ze 160 kunnen rijden, beïnvloedt dat nog eens rapper. (ze hebben nu eenmaal een tekort aan ic-materiaal, (meer dubbeldekkers aanschaffen kan mss, maar dubbeldekkers kan je niet overal gebruiken denk ik. Ik denk bv aan ic Oostende -Eupen, die trein heeft 12 I11 rijtuigen,zijn maximale lengte dus, en zit altijd bamvol. I11 vervangen door dubbeldekkers gaat niet want ze kunnen geen 200
(opl: speciale dubbeldekkers kopen die 200 kunnen

Laatst gewijzigd door bobke op 24 dec 2010, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
enkel de 501 tot 524 hebben Stockem als onderhoudplaats van 525 tot 570 hebben Hasselt als onderhoudsplaats.Joris schreef:Hallo,
bvb alle MS 96 uit de reeks 500 ook in Stockem staan, en toch ook in andere hoeken van het land rijden.
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En ze mogen niet door de tunnels van lijn 37, die niet aangepast zijn aanhet M6-profiel. Dat is nog veel belangrijker dan die snelheid, waarschijnlijk.bobke schreef:Mja, dat is te verwachten é. Het is al altijd zo geweest dat er eens stopmateriaal (bv de breaks) als ic-verbinding wordt ingezet. En dat ze 160 kunnen rijden, beïnvloedt dat nog eens rapper. (ze hebben nu eenmaal een tekort aan ic-materiaal, (meer dubbeldekkers aanschaffen kan mss, maar dubbeldekkers kan je niet overal gebruiken denk ik. Ik denk bv aan ic Oostende -Eupen, die trein heeft 12 I11 rijtuigen,zijn maximale lengte dus, en dus gewoon altijd bamvol. I11 vervangen door dubbeldekkers gaat niet want ze kunnen geen 200(opl: speciale dubbeldekkers kopen die 200 kunnen
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Anders willen jullie vast wel ruilen met wat heerlijk comfortabel SLT? 
