NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
AlexNL

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door AlexNL »

Voor de Noorderkempendienst hoef je geen 305 stellen te hebben, met een stel of 6 kom je er zeker wel. Zodra één Desiro is goedgekeurd kan het tenslotte snel gaan.

De HLE18 wijkt nogal af van de standaard ES64U4 naar het schijnt, maar hoe zit dit bij de Desiro's? Hoe wijken die af ten opzichte van een standaard mainline Desiro?
Steven

Bericht door Steven »

ze wijken in bepaalde aspecten ook af ten opzichte van het origineel.
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Ik neem toch aan dat de Desiro's gaan uitgerust worden voor ETCS level 1? Maar ja, bij de NMBS weet je nooit natuurlijk... :?
dentheo

Bericht door dentheo »

Is ondertussen Brugge al aan het in het in elkaar schroeven begonnen?
Siemens ging er toch maar een gedeelte maken ?
Iemand al iets zien bewegen in Brugge ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Hobbes schreef:Ik neem toch aan dat de Desiro's gaan uitgerust worden voor ETCS level 1? Maar ja, bij de NMBS weet je nooit natuurlijk... :?
Ze worden voorzien van etcs de vraag is hoe snel ze deze activeren. Ook de 18, traxx, M6 stuurtijtuigen hebben etcs en die verhalen kennen we ook. Gewoon afwachten dus in welke mate de software van de etcs actief zal zijn
nahoj

Bericht door nahoj »

AlexNL schreef:Voor de Noorderkempendienst hoef je geen 305 stellen te hebben, met een stel of 6 kom je er zeker wel. Zodra één Desiro is goedgekeurd kan het tenslotte snel gaan.

De HLE18 wijkt nogal af van de standaard ES64U4 naar het schijnt, maar hoe zit dit bij de Desiro's? Hoe wijken die af ten opzichte van een standaard mainline Desiro?
Wat is een 'standaard Desiro ML'?
Voorafgaand aan de NMBS-stellen zijn slechts een 17-tal stellen voor binnenlandse Duitse (15kV) dienst gebouwd. Met die stellen zijn er inderdaad nogal wat verschillen.

ETCS zal level 1 zijn.
nahoj

Bericht door nahoj »

260689 schreef:
Hobbes schreef:In Antwerpen gaan er geruchten dat men met Desiro's de Noorderkempen wil gaan bedienen, aangezien de levering van de T18 niet schijnt te lukken.
Ik zie er wel de logica in, zeker met zo'n pendeldienst wat Antwerpen-Noorderkempen eigenlijk is.
Kunnen ze dan geen IC dienst opstarten BV enkel in de spits tot Brussel rijden, voordeel is dat ze 160km/h kunnen.
Ik hoop van harte dat zo weinig mogelijk IC-treinen zullen gereden worden door MR08. Die zijn daar expliciet nìet voor gebouwd, zowel wat techniek als binneninrichting en comfort betreft.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
Hobbes schreef:Ik neem toch aan dat de Desiro's gaan uitgerust worden voor ETCS level 1? Maar ja, bij de NMBS weet je nooit natuurlijk... :?
Ze worden voorzien van etcs de vraag is hoe snel ze deze activeren. Ook de 18, traxx, M6 stuurtijtuigen hebben etcs en die verhalen kennen we ook. Gewoon afwachten dus in welke mate de software van de etcs actief zal zijn
Maar omdat hij deze week in Noorderkempen gesignaleerd is lijkt het erop dat men toch ETCS aan het testen is.
Of zou men stuk HSL buiten dienst gesteld hebben alleen om 25KV te testen van de Desiro ?
Theo
Groeten vanop de Heide
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Bij de bekendmaking van de Desirobestelling werd gezegd dat de stellen bedoeld waren voor het GEN en voor andere korteafstanddiensten. Nu bouwt B-Technix in Stockem een hal voor 50 stellen. Betekent dat ze ervan uitgaan dat ook de IC Brussel-Luxemburg met die stellen gereden zal worden - terwijl die stellen daar helemaal niet geschikt voor zijn.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Hoe kom je aan die conclusie? :?

Velen zullen die stellen nog vervloeken eens ze werkelijk zo'n diensten gaan doen. Ik zit dan nog liever in M6 met binnendeuren en een deftige tafel.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
FLV-FGSP schreef:Bij de bekendmaking van de Desirobestelling werd gezegd dat de stellen bedoeld waren voor het GEN en voor andere korteafstanddiensten. Nu bouwt B-Technix in Stockem een hal voor 50 stellen. Betekent dat ze ervan uitgaan dat ook de IC Brussel-Luxemburg met die stellen gereden zal worden - terwijl die stellen daar helemaal niet geschikt voor zijn.
Bouwen ze in Stockem ook een hal bij?
Het bestaan van die werkplaats is dan wel voor een tijdje verzekerd...
Nu, vergeet niet dat de Desiro's zeker al de L-treinen op de Luxemburglijn én de Athus-Meuse gaan doen vanwege de 25kv hé! En verder moet je denk ik in je achterhoofd houden dat bvb alle MS 96 uit de reeks 500 ook in Stockem staan, en toch ook in andere hoeken van het land rijden.
En, inderdaad, voor je het weet zitten die beestenwagons op een pak IC verbindingen :x Onlangs kwam Dhr Descheemaker nog met veel lof in Lokeren verklaren dat wij hier spoedig nieuwe Desiro-treinen gaan krijgen (ipv die 'oude' Breaks :?: ). Daar heb je al een IC verbinding al die met deze ondingen wordt gereden...
Wie zei ook alweer dat die geen confort moesten hebben omdat ze enkele op kleine afstanden zouden bollen?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
bobke

Bericht door bobke »

Mja, dat is te verwachten é. Het is al altijd zo geweest dat er eens stopmateriaal (bv de breaks) als ic-verbinding wordt ingezet. En dat ze 160 kunnen rijden, beïnvloedt dat nog eens rapper. (ze hebben nu eenmaal een tekort aan ic-materiaal, (meer dubbeldekkers aanschaffen kan mss, maar dubbeldekkers kan je niet overal gebruiken denk ik. Ik denk bv aan ic Oostende -Eupen, die trein heeft 12 I11 rijtuigen,zijn maximale lengte dus, en zit altijd bamvol. I11 vervangen door dubbeldekkers gaat niet want ze kunnen geen 200 :( (opl: speciale dubbeldekkers kopen die 200 kunnen
Laatst gewijzigd door bobke op 24 dec 2010, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
260689

Bericht door 260689 »

Joris schreef:Hallo,
bvb alle MS 96 uit de reeks 500 ook in Stockem staan, en toch ook in andere hoeken van het land rijden.
Joris De Mol
enkel de 501 tot 524 hebben Stockem als onderhoudplaats van 525 tot 570 hebben Hasselt als onderhoudsplaats.
overweg13

Bericht door overweg13 »

bobke schreef:Mja, dat is te verwachten é. Het is al altijd zo geweest dat er eens stopmateriaal (bv de breaks) als ic-verbinding wordt ingezet. En dat ze 160 kunnen rijden, beïnvloedt dat nog eens rapper. (ze hebben nu eenmaal een tekort aan ic-materiaal, (meer dubbeldekkers aanschaffen kan mss, maar dubbeldekkers kan je niet overal gebruiken denk ik. Ik denk bv aan ic Oostende -Eupen, die trein heeft 12 I11 rijtuigen,zijn maximale lengte dus, en dus gewoon altijd bamvol. I11 vervangen door dubbeldekkers gaat niet want ze kunnen geen 200 :( (opl: speciale dubbeldekkers kopen die 200 kunnen
En ze mogen niet door de tunnels van lijn 37, die niet aangepast zijn aanhet M6-profiel. Dat is nog veel belangrijker dan die snelheid, waarschijnlijk.
Met vriendelijke groet

overweg13
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Anders willen jullie vast wel ruilen met wat heerlijk comfortabel SLT? :lol:
Plaats reactie