Niet te vergeten: om de 3 - 4 km had je een seinhuis. Als er storingen waren, konden die meestal al door het plaatselijke personeel opgelost worden. Stoomlocomotieven hadden zo al minder last van de kou. En waarschijnlijk konden de Belgen nog beter tegen een stootje en kon men nog aanvaarden dat de mens niet alles in de hand had.Dieselfreak schreef: In de jaren '40 en '50 van vorige eeuw waren er geregeld zeer strenge winters met grote hoeveelheden sneeuw, waren er toen ook zulke grote problemen? Hoe dan ook, ook al hebben we niet iedere winter elke dag sneeuw, toch vind ik dat ze wel wat meer zouden mogen investeren in middelen om dergelijk winterweer aan te kunnen. Zeker omdat we vorige winter ook dergelijk weer hadden.
Kan het eens op tijd rijden ja??
Re: Kan het eens op tijd rijden ja??
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ga je nou beweren dat bedienden in principe geen overuren kunnen maken?Steven schreef:Meer loon kan je niet zomaar geven of ga jij eventjes een hele CAO zomaar van tafel vegen. Trouwens je spreekt over statutaire bediendes da zijn dus maandlonen en geen uurlonen.

overweg13 schreef:Dat is natuurlijk een kwestie van keuzes: ik ben ondertussen 57 en de kans dat ik een winter(periode) als deze nog eens meemaak is statistisch erg klein. Bovendien zal het winterweer over pakweg 5 - 6 weken alweer vergeten zijn. Wat moeten de besturen dan doen? Investeren in loodsen waar driedubbele hoeveelheden zout kunnen opgeslagen worden? Krachtige sneeuwruimers kopen? De kans bestaat dat een hinderlijke winter als deze dan inderdaad beter aangepakt kan worden, maar de kans is nog vele keren groter dat dit een nutteloze investering blijkt in 90 % van de gevallen. Zouden we dan niet met zijn staan schreeuwen dat ze smossen met ons belastingsgeld? We stellen ons gewoon als maatschappij veel te kwetsbaar op. Ideaal zou zijn dat je tijdens hinderlijke winterperiodes (en hittegolven!) de mensen de kans geeft om thuis te blijven (school, werk...) en de economie m.a.w. bewust gedurende een beperkte tijd op een lager pitje zet.
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat de aankoop en opslag van meer zout duurder is dan de economische schade die wordt aangericht door dit weer. Dit zomaar aanvaarden vind ik een beetje fatalistisch. Zeker als je een zelfstandige bent, heb je niets aan thuis zitten en wachten. De vraag is bovendien of je een prijs kan kleven op menselijk leed dat wordt veroorzaakt door ongevallen ten gevolge van de ijzel. Moet een gemeentebestuur een heuse brandweerkazerne en voertuigen aankopen voor die twee huizen per jaar die afbranden? Is dat dan geen nutteloze investering? Dat de brandweer mijn appartement ooit zal moeten komen blussen is ook statistisch klein maar ik heb toch liever dat ze een kazerne bouwen. En dat is dus heus niet smossen met belastinggeld.
Bijna had ik ecologische schade gelezen. Dat we van economische schade spreken heeft alles te maken met ons koppig weigeren om in te zien dat al dat zout zelf voor veel schade zorgt. Voor planten- en dierenwereld is al dat zout gewoon nefast. Bovendien ben je wel erg selectief in je berekening van de economische schade. Zout zorgt ook voor veel schade aan installaties, infratsructuur en voertuigen, en die moet je ook in rekening brengen.Jeroen schreef:
Ik kan mij moeilijk inbeelden dat de aankoop en opslag van meer zout duurder is dan de economische schade die wordt aangericht door dit weer. Dit zomaar aanvaarden vind ik een beetje fatalistisch. Zeker als je een zelfstandige bent, heb je niets aan thuis zitten en wachten. De vraag is bovendien of je een prijs kan kleven op menselijk leed dat wordt veroorzaakt door ongevallen ten gevolge van de ijzel. Moet een gemeentebestuur een heuse brandweerkazerne en voertuigen aankopen voor die twee huizen per jaar die afbranden? Is dat dan geen nutteloze investering? Dat de brandweer mijn appartement ooit zal moeten komen blussen is ook statistisch klein maar ik heb toch liever dat ze een kazerne bouwen. En dat is dus heus niet smossen met belastinggeld.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
De laatste tijd rijden de treinen op de verbinding Oostende - Welkenraedt nooit op tijd. Er staat op de site dat er in de buurt van Verviers wordt gewerkt. Er staat nergens op dat de treinreis wat langer kan duren. Er zijn altijd vertragingen van 10 minuten en dagen dat de treinen een vertraging van 40 minuten of meer hebben is geen uitzondering. Het is de tijd van de kerstmarkten dus veel mensen gaan eens naar Aken of Keulen. Een kennis van mij heeft daar een 50-tal minuten stil gestaan terwijl de trein helemaal niet defect was. Er moesten nog andere treinen passeren werd er afgeroepen. In totaal met een vertraging van 1h06 minuten thuis gekomen. Ik moet wel zeggen als er in Vlaanderen aan de spoorinfrastructuur wordt gewerkt dan wordt er toch meer moeite gedaan om de mensen te informeren over de situatie op het terrein en welke vertraging de trein kan oplopen. Daar in de Walen is het huilen met de pet op.
Er waren wel meer problemen dan spoorwerken, Bimmer. En bij dringende werken, zoals hier (deze waren niet voorzien), durft er wel eens iets misgaan met de communicatie, daar zijn de Walen echt geen uitzondering.
P8401 Brussel-Zuid > Ans is ook zo een klassieker. Die zou je voor de grap eens moeten volgende gedurende een maand....
Plus dat de helft van die treinen volledig door Vlamingen gedaan word. Zomaar kappen op de Walen kan je dus niet.groentje schreef:Er waren wel meer problemen dan spoorwerken, Bimmer. En bij dringende werken, zoals hier (deze waren niet voorzien), durft er wel eens iets misgaan met de communicatie, daar zijn de Walen echt geen uitzondering.