aankondigingen door NMBS niet Infrabel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel

Bericht door Asterix »

dentheo schreef:
Jeroen schreef:
dentheo schreef:Wie zou er omroepen op Zaventem, toch niet de vluchtleiding ?
Nee, Belgocontrol doet dat niet. Dat is iemand van luchthavenuitbater BAC. Het is ook die luchthavenuitbater die de 'passengerflow' in het complex in goede banen leidt aan de hand van procedures, afspraken met de afhandelaars en luchtvaartmaatschappijen etc. Passagiersopvang wordt dus gescheiden van vliegverkeer.
Volgens mij zit je nog mis.. beter opletten als je nog eens vliegt...
Misschien kan je dan meteen eens aanvullen in plaats van alleen maar de schoolmeestervinger op te steken? Ik heb er jaren gewerkt maar hoor graag hoe het dan volgens jou in elkaar zit.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel

Bericht door Asterix »

Kristofke schreef:Er zijn zoveel bedrijven die hun communicatie met hun klanten uitbesteden aan andere gespecialiseerde bedrijven.
Ja maar die bedrijven wordt dan wel de keuze gelaten OF ze dat willen. Ze hebben dus de keuzemogelijkheid.

Waarom zou elke maatschappij niet mogen speaken voor haar klanten? Wel, misschien om te beginnen omdat Infrabel ronduit abominabele info verleent waar we dagelijks getuige van mogen zijn, info à la "Spoor 4, uw aandacht alstublief" en dan niets meer omdat hij waarschijnlijk niet meer klaar ziet in de info op zijn scherm. We leven daarenboven in een klein landje dus je staat haast meteen in een buurland. Als ik nou met DB naar Aken (en zo verder door) zou willen reizen en mijn trein naar Aken heeft vertraging, zou ik graag van de DB-speaker horen welke maatregelen op het Duitse net en bij DB Duitsland werden genomen om te Aken mijn verloren aansluiting naar Dortmund te compenseren. Dat is specifieke bedrijfsinformatie uit het buitenland waar Infrabel gewoon niet aan kan tippen.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel

Bericht door dentheo »

Jeroen schreef:
Misschien kan je dan meteen eens aanvullen in plaats van alleen maar de schoolmeestervinger op te steken? Ik heb er jaren gewerkt maar hoor graag hoe het dan volgens jou in elkaar zit.
Als je aan een gate zit te wachten kun je ze zelf "zien" omroepen, met de telefoon.
Volgens mij kunne ze met het telefoonnummer zelfs kiezen "waar" ze willen omroepen bij het zoeken van een bepaalde passagier.
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel

Bericht door Asterix »

dentheo schreef:Als je aan een gate zit te wachten kun je ze zelf "zien" omroepen, met de telefoon.
Volgens mij kunne ze met het telefoonnummer zelfs kiezen "waar" ze willen omroepen bij het zoeken van een bepaalde passagier.
Dat is nog iets anders. Dat zijn lokale oproepen, enkel uitgezonden aan de desbetreffende gate. Het is hetzelfde als de TBG die op het perron roept dat iedereen moet voortmaken met instappen. De overkoepelende Public Adress die in heel de luchthaven wordt uitgezonden met noodcommunicatie (evacuaties etc), afgelastingen, pax. die zich moeten melden etc is enkel en alleen in handen van BAC. Het zou anders nogal wat worden. Men kan wel vanaf de gate naar die mensen bellen om namen door te geven die dan worden omgeroepen.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel

Bericht door Kristofke »

Jeroen schreef:
Kristofke schreef:Er zijn zoveel bedrijven die hun communicatie met hun klanten uitbesteden aan andere gespecialiseerde bedrijven.
Ja maar die bedrijven wordt dan wel de keuze gelaten OF ze dat willen. Ze hebben dus de keuzemogelijkheid.

Waarom zou elke maatschappij niet mogen speaken voor haar klanten? Wel, misschien om te beginnen omdat Infrabel ronduit abominabele info verleent waar we dagelijks getuige van mogen zijn, info à la "Spoor 4, uw aandacht alstublief" en dan niets meer omdat hij waarschijnlijk niet meer klaar ziet in de info op zijn scherm. We leven daarenboven in een klein landje dus je staat haast meteen in een buurland. Als ik nou met DB naar Aken (en zo verder door) zou willen reizen en mijn trein naar Aken heeft vertraging, zou ik graag van de DB-speaker horen welke maatregelen op het Duitse net en bij DB Duitsland werden genomen om te Aken mijn verloren aansluiting naar Dortmund te compenseren. Dat is specifieke bedrijfsinformatie uit het buitenland waar Infrabel gewoon niet aan kan tippen.
En welke garantie is er dat een NMBS werknemer foutloos is in zijn aankondigingen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23033
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel

Bericht door Steven »

Jeroen schreef: Ja maar die bedrijven wordt dan wel de keuze gelaten OF ze dat willen. Ze hebben dus de keuzemogelijkheid.

Waarom zou elke maatschappij niet mogen speaken voor haar klanten? Wel, misschien om te beginnen omdat Infrabel ronduit abominabele info verleent waar we dagelijks getuige van mogen zijn, info à la "Spoor 4, uw aandacht alstublief" en dan niets meer omdat hij waarschijnlijk niet meer klaar ziet in de info op zijn scherm. We leven daarenboven in een klein landje dus je staat haast meteen in een buurland. Als ik nou met DB naar Aken (en zo verder door) zou willen reizen en mijn trein naar Aken heeft vertraging, zou ik graag van de DB-speaker horen welke maatregelen op het Duitse net en bij DB Duitsland werden genomen om te Aken mijn verloren aansluiting naar Dortmund te compenseren. Dat is specifieke bedrijfsinformatie uit het buitenland waar Infrabel gewoon niet aan kan tippen.
DB heeft VIER (ja 4) treinen in ons land, de kostprijs om daarvoor 2 mensen per dag (en 7 dagen per week) aan te werven is gewoon met het haar getrokken. Als er een tiental bedrijven treinen laten rijden in ons land krijg je dus in bepaalde stations (zeker toch in gevallen als brussel zuid) een tiental speakers. In een periode dat iedereen wil besparen vind ik dit wel de meest idiote kost die er bestaat. Dat er daarentegen een info/verkooppunt is van al die operatoren is dan weer iets veel logischer in mijn ogen en veel nuttiger dan het feit dat elke operator zijn eigen omroeper zou hebben.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel

Bericht door dentheo »

Jeroen schreef:
Dat is nog iets anders. Dat zijn lokale oproepen, enkel uitgezonden aan de desbetreffende gate. Het is hetzelfde als de TBG die op het perron roept dat iedereen moet voortmaken met instappen. De overkoepelende Public Adress die in heel de luchthaven wordt uitgezonden met noodcommunicatie (evacuaties etc), afgelastingen, pax. die zich moeten melden etc is enkel en alleen in handen van BAC. Het zou anders nogal wat worden. Men kan wel vanaf de gate naar die mensen bellen om namen door te geven die dan worden omgeroepen.

Volgens mij kunnen ze kiezen voor de wachtruimte aan de gate zelf...ook wachtruimte aan de overzijde en ik denk zelfs de ruimte achter de bagagecheck . Ze vragen het aan niemand anders, want je ziet ze zelf praten terwijl het uit de luidsprekers komt. Alles oude terminal (niet-schengen)
Je kan ze ook soms zien wachten...versterker bezet ?
Als je bijna 10 jaar, elke week daar zit te wachten dan let je op de gekste "procedure" dingen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel

Bericht door Asterix »

Steven schreef:DB heeft VIER (ja 4) treinen in ons land, de kostprijs om daarvoor 2 mensen per dag (en 7 dagen per week) aan te werven is gewoon met het haar getrokken. Als er een tiental bedrijven treinen laten rijden in ons land krijg je dus in bepaalde stations (zeker toch in gevallen als brussel zuid) een tiental speakers. In een periode dat iedereen wil besparen vind ik dit wel de meest idiote kost die er bestaat. Dat er daarentegen een info/verkooppunt is van al die operatoren is dan weer iets veel logischer in mijn ogen en veel nuttiger dan het feit dat elke operator zijn eigen omroeper zou hebben.
We zullen zien wat de verdere liberalisering brengt maar men zou op mijn minst de bedrijven de KEUZE moeten laten om de eigen klanten te informeren dan wel in cluster (onderlinge samenwerking).
dentheo schreef:Volgens mij kunnen ze kiezen voor de wachtruimte aan de gate zelf...ook wachtruimte aan de overzijde en ik denk zelfs de ruimte achter de bagagecheck . Ze vragen het aan niemand anders, want je ziet ze zelf praten terwijl het uit de luidsprekers komt. Alles oude terminal (niet-schengen)
Je kan ze ook soms zien wachten...versterker bezet ?
Ze kunnen enkel lokaal omroepen, dus de wachtruimte die bij hun "werkterrein" hoort maar dan nog enkel wat er duidelijk met BAC is afgesproken. Overkoepelende info wordt gedaan door BAC en de procedures inzake afroepen zijn allemaal bepaald door de luchthavenuitbater. Global Public Adress gebeurt dus via de uitbater.
franksken

Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel

Bericht door franksken »

Shrek schreef:Als alleen de nmbs in een bepaald station rijdt is dat allemaal ok. Maar als er meerdere partijen een station bedienen, bijvoorbeeld Thalys en ICE op Brussel-Keulen, dan is het toch belangrijk dat de omroepen hetzelfde zijn. En dat kan in mijn ogen alleen door een onafhankelijk infrabel :)
groot gelijk
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: aankondigingen door NMBS niet Infrabel

Bericht door Asterix »

Shrek schreef:Als alleen de nmbs in een bepaald station rijdt is dat allemaal ok. Maar als er meerdere partijen een station bedienen, bijvoorbeeld Thalys en ICE op Brussel-Keulen, dan is het toch belangrijk dat de omroepen hetzelfde zijn. En dat kan in mijn ogen alleen door een onafhankelijk infrabel :)
Onafhankelijk? Moet je eens gaan uitleggen tegen die gasten die ski-treinen wilden inleggen... :)
Plaats reactie