Het gaat hem niet enkel om de snelheid. Het moet ook veilig zijn om er tegen 200km/u mee over de rails te razen. Ik denk niet dat het ontwerp van de DMT dit toelaat.
Hoelang zou koppelen in Luik in beslag nemen met I11'en? (I11GF )
melle schreef: De ICa legt de afstand van luik tot Eupen af in een kleine 50 minuten. De ICE en thalys die over de HSL3 rijden doen er slechts een kleine 20 minuten over. Rekening houdend met het feit dat de ICa slechts 200km/u mag, zou dit toch nog steeds korter zijn in tijd, en hebben we er ineens een (snelle!) internationale trein naar Aken bij.
Hoe lang zou de rit tussen Liège en Aachen duren langs HSL3 met maximumsnelheid 200 km/u ?
Inderdaad 260 km/h. Niet dat het zoveel uitmaakt, de ICE's rijden aan max. 250 km/h, en de eerste trein die erover rijdt doet dat ook aan beperkte (160 km/h) snelheid.
De lijn 2 is nu voor 300 km/h, en daar rijdt de IC-A ook over aan 200 km/h. Als het past in het ritschema is dat geen bezwaar. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik veel in het idee zie om de IC-A over lijn 3 te sturen...
groentje schreef:De lijn 2 is nu voor 300 km/h, en daar rijdt de IC-A ook over aan 200 km/h. Als het past in het ritschema is dat geen bezwaar. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik veel in het idee zie om de IC-A over lijn 3 te sturen...
OK... Maar mijn vraag was : hoelang zou die rit dan duren ?
groentje schreef:Inderdaad 260 km/h. Niet dat het zoveel uitmaakt, de ICE's rijden aan max. 250 km/h, en de eerste trein die erover rijdt doet dat ook aan beperkte (160 km/h) snelheid.
Ik heb het eens geklokt: de maximumsnelheid wordt ca. 3 minuten gereden. In de tunnel van Soumagne geldt er een lagere snelheid (200?). Een beperking tot 200 op die lijn maakt dus weinig uit.
Mijn mening:
Eupen is de hoofdstad van Duitstalig Belgie deze verdienen dus zeker een IC.
Maar ik vind dat Aachen ook zeker een IC verdient
Dus ik zou de IRq afschaffen
en de ICF doortrekken tot Eupen
=>Eupen heeft nog altijd een goede verbinding met Brussel
En de ICA van Oostende naar Aachen laten rijden
eventueel zorgen dat I11BDx in trek-duw in duitsland mag rijden
Als dat niet gaat/ teveel kost
dan 13/18+I11 enkel trekken zoals vroeger toen hij met 16/18 reed
In Aachen heeft hij veel mogelijkheden
-terug naar Oostende rijden
-Verder rijden naar Koln of nog dieper in duitsland (locwissel in Aachen)
dan zijn de 13/18 goed genoeg
Of om sneller naar Koln en verder te rijden (zonder locwissel) een belgische loc te gebruiken die op ~15KV kan rijden
Dan komt de 28 in aanmerking maar dit wil B-cargo waarschijnlijk niet en deze loc kan geen 200km/h rijden op HSL
Dan zou ik bij de grote siemens bestelling alle HLE18's type 2007 platform waar ze nu al aan bezig zijn maar er maar 100 tal van bouwen waarvan 24 met GF
en de HLE19 (20 locs) zou ik laten bouwen als vectron platform die 3 spanningen aan kan =3KV,~25KV,~15KV