Hobbes schreef:Pfff Turnhout Zuid, dat gaat volgens mij een even grote flop zijn als Antwerpen Luchtbal of Wolfstee.
In theorie ziet dat er allemaal mooi uit, overstappen op de bus enz... In de praktijk maakt daar zeer weinig volk gebruik van.
Slechte vergelijking. Wolfstee ligt in een industriepark, er passeert (bijna) geen enkele bus, het heeft een (te) klein parkeerterrein, het treinaanbod is miserabel, de enige signalisatie naar de halte toe is een verbleekt bord op de E313. Mits wat goede wil en betere bediening (minstens 2x/uur tot Antwerpen) valt daar wel wat van te maken, maar een hoofdhalte zal het nooit worden.
Antwerpen-Luchtbal is ook weer iets anders. Die halte beschikt niet over parking, tram 6 heeft voor weini treinreiziger nut, en er rijden geen lijnbussen (meer) voorbij, en met uitzondering van Metropolis cinema zijn er weinig publiekstrekkers. Maar er wonen wel veel mensen in de buurt. Een beter aanbod van treinen en tariefintegratie zouden wel eens heel wat reizigers naar Luchtbal krijgen... Maar dat is dan weer iets voor een volgend hypothetisch denkstuk

.
melle schreef:Trammist, ik ben het wel eens met de grote lijnen van je plan, maar ik denk dat er véél te veel treinen zouden rondrijden. Ik vind je plan van het verdubbelen van L13 en L29 zeer goed, alsook de volledige elektrificatie van L15 en L19.
Als er werkelijk veel te veel treinen zouden rijden kan men knippen in de frequenties. Met uitzondering van de L en de IR Antwerpen-Mol kunnen de verbindingen het ook wel stellen met een uurfrequentie.
groentje schreef:Ook de verdubbeling van lijn 13 zal in jouw voorstel wellicht onontbeerlijk worden.
Ik zie niet in waarom... Zoals nu reeds het geval is, wordt L13 enkel door de rode IC Antwerpen-Turnhout aangedaan. Wat ik in mijn plan wél over het hoofd heb gezien, is een verbouwing aan L15 tussen Berchem en Lier. Alle overwegen dienen afgeschaft te worden, want er zullen volgens het huidige plan 9 treinen / uur / richting rijden tussen Lier en Berchem, en zoals Molenbruch zei, moet Drabstraat verbouwd te worden.
groentje schreef:Net als Yves zie ik heel wat moois in je plannen, maar mis ik nog de uitwerking verderop. Hoedanook zou ik de groene lijn niet meer naar Luik, maar naar Maastricht doortrekken, naar Luik ben je sneller via Mechelen en Leuven.
Antwerpen-Hasselt-Tongeren-Luik-Maastricht ? Binnen enkele jaren rijdt (hopelijk) de sneltram Hasselt-Maastricht, waarom dan nog deze U-vormige verbinding? Net omwille van de U-vorm schaf ik in mijn plan de IRg af. Of hoe ziet u het?