Modernisering Vierledige

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AM'er

Re: Modernisering Vierledige

Bericht door AM'er »

Als ze worden gemoderniseerd is het omdat ze het nog waard zijn om te moderniseren.
Een goede opfrissing van het interieur kan geen kwaad.

Jammer dat het frivole bordeauxkleur op die manier stelselmatig van het spoor verdwijnt.
treop

Bericht door treop »

Shrek schreef:
HLE 2302 schreef:
msts.be schreef: Het is nu te hopen dat men die stuurpost "deuren" gaat dichtmaken, want "echte" deuren zijn het nu ook niet. En dan kan men die AM96-ramen over heel de reeks gebruiken, heeft men weer een type raam minder om in stock te houden..
Véél bestuurders hebben in de zomer véél liever een stel met die nood-deur dan zonder, als die open zit is het in de zomer véél beter van warmte in de stuurpost, anders is het er nogal langs de serieus warme kant in de zomer.
Zouden ze niet, zoals bij de M5, airco voorzien voor de stuurcabine?
er komt airco in de stuurposten!
ferry

Bericht door ferry »

Hoi

Hopelijk worden de echt onzindelijke toiletten vervangen....!

f
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Ik kan het interieur van een varkensneus nog wel pruimen. Vooral de zetels zitten zeer zacht. Er zal wel een reden zijn voor waarom men modern materieel enkel nog met harde stoffen zetels uitrust, maar toch is het jammer dat de nepleren zetels meer en meer verdwijnen.

Ook is dat oranje jaren '70 interieur pure nostalgie. Niet echt een sterk argument, ik weet het. Al zie niet in waarom iets dat oud per se slecht is en 'weg moet'
Shrek

Bericht door Shrek »

Hogersluys schreef:Ook is dat oranje jaren '70 interieur pure nostalgie. Niet echt een sterk argument, ik weet het. Al zie niet in waarom iets dat oud per se slecht is en 'weg moet'
Omdat de doorsnee reiziger in een moderne trein vervoerd wil worden, zo simpel is het :wink:
Wat jij, ik , de treinbegeleider of de man in het atelier er ook van denkt, de klant is koning. En op de manieren waar dat het makkelijkst is, zoals het interieur van een trein, volgt de nmbs dan ook zeer vlot de wensen van de klant :)

Ik kan dat retro-interieur ook best wel pruimen, maar zoiets is voor een vereniging van historisch materiaal, niet voor een vervoersbedrijf.
bobke

Bericht door bobke »

Shrek schreef:
Hogersluys schreef:Ook is dat oranje jaren '70 interieur pure nostalgie. Niet echt een sterk argument, ik weet het. Al zie niet in waarom iets dat oud per se slecht is en 'weg moet'
Omdat de doorsnee reiziger in een moderne trein vervoerd wil worden, zo simpel is het :wink:
Wat jij, ik , de treinbegeleider of de man in het atelier er ook van denkt, de klant is koning. En op de manieren waar dat het makkelijkst is, zoals het interieur van een trein, volgt de nmbs dan ook zeer vlot de wensen van de klant :)

Ik kan dat retro-interieur ook best wel pruimen, maar zoiets is voor een vereniging van historisch materiaal, niet voor een vervoersbedrijf.
Ja inderdaad, de reizigers willen graag in een nieuwe trein vervoerd worden. Het leidt ook tot extra reizigers denk ik. Als straks dan op het nieuws komt dat de locs 18 (eindelijk) en de Desiro's aan het instromen zijn op het net, zullen mensen wel rapper geneigd zijn om eens de trein te nemen.
LRDArdo

Bericht door LRDArdo »

Volgens de projectfiche (gemaakt op 29 december 2009), is het de bedoeling om na de modernisering de stellen nog 15 jaar in dienst te houden.

Link naar de fiche:
http://www.mobilit.fgov.be/applications ... ILE/NL.pdf

Kom maar op met dat nieuw laagje verf :)
dentheo

Bericht door dentheo »

Dat is toch al 50 jaar zo ? 7,5-15-22,5-30 onderhoudsinterval ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Waarschijnlijk weer enkel een emmerke verf en een nieuw stofje om een op z'n hoofd gevallen veel eisende reiziger de illusie te geven dat hij iets nieuw gekregen heeft?
Schroef aub bij een modernisering het confort naar omhoog, en wek net enkel een valse illusie. Naar mijn mening zijn de 800 trouwens best nog wel confortabel. Toegegeven het interieur is spuug lelijk, maar heb je daar als reiziger last van? Ik dacht het niet... (ik toch niet).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

Joris schreef:Toegegeven het interieur is spuug lelijk, maar heb je daar als reiziger last van? Ik dacht het niet... (ik toch niet).
De gemiddelde reiziger wel hoor, die weten het likje verf zeer goed te appreciëren.
Iedere niet-treinkenner die ik ken zit graag in een grijs klassiekje, de meesten denken zelfs dat dit nieuwe treinen zijn :wink:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Shrek schreef:
Joris schreef:Toegegeven het interieur is spuug lelijk, maar heb je daar als reiziger last van? Ik dacht het niet... (ik toch niet).
De gemiddelde reiziger wel hoor, die weten het likje verf zeer goed te appreciëren.
Iedere niet-treinkenner die ik ken zit graag in een grijs klassiekje, de meesten denken zelfs dat dit nieuwe treinen zijn :wink:
Dat bedoel ik net met de illusie moeten wekken van in iets nieuws te zitten...
Maar als je objectief kijkt, haalt een lelijk interieur het comfort van je treinreis omlaag? Houten banken? Okja, die wel, maar een oranje wand?
Maar we kunnen de maatschappij niet veranderen natuurlijk...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

Joris schreef:Dat bedoel ik net met de illusie moeten wekken van in iets nieuws te zitten...
Maar als je objectief kijkt, haalt een lelijk interieur het comfort van je treinreis omlaag? Houten banken? Okja, die wel, maar een oranje wand?
Maar we kunnen de maatschappij niet veranderen natuurlijk...
De gemiddelde reiziger bekijkt het niet objectief, die heeft een algemeen gevoel over treinreizen. Als hij in een vernieuwde trein met nieuwe stofjes kan stappen daalt zijn frustratie over de vertraging een beetje. Het gevoel van "opgesloten is afgeleefde beestenwagons" is dan toch al weg :wink:
AM'er

Bericht door AM'er »

Zeer juist Joris!

Wij leuteren hier op dit forum natuurlijk over luxeproblemen.
In landen waar de treinen nog echt als beestenwagons rijden, zouden ze doodgelukkig zijn met een oud varkensneusje of klassiekje.

Wij, in dit verwende apenlandje, spreken over beestenwagons als we kunnen zitten in een warme trein die vooruitgaat, maar waarvan het interieur niet meer van "deze tijd" is.
Trammist

Bericht door Trammist »

Oei oei oei, wat een zwaar ideologische praat...

Het gaat hier 'maar' om een modernisering, een veel minder dure en milieubelastende ingreep dan een onmiddellijke vervanging.
Ik begrijp dat het voor de treinliefhebbers moeilijk is om afstand te doen van de pluchen zetels in de eersteklascoupé van de klassiekjes en de varkens, maar 90% van de reizigers zit liever in een fris ogend interieur waar je niet gekookt wordt door een overijverige verwarming, op een harde, onaangenaam zittende bank (klassiekje-2e kl), of in een naar schimmel stinkende coupé in misselijkmakend seventiesoranje. Comfort is meer dan enkel een zachte zetel (trouwens, het valt te betwisten of een zachte zetel werkelijk beter is dan een harde). In een trein met rode en grijze klassiekjes ga ik ook meestal in een grijs zitten.

Oud materieel met een antiek interieur hoort thuis bij een museumvereniging, niet op een commercieel spoorwegnet dat zich als modern wenst te profileren, met de bedoeling om meer reizigers te trekken.
Shrek

Bericht door Shrek »

AM'er schreef:Zeer juist Joris!

Wij leuteren hier op dit forum natuurlijk over luxeproblemen.
In landen waar de treinen nog echt als beestenwagons rijden, zouden ze doodgelukkig zijn met een oud varkensneusje of klassiekje.

Wij, in dit verwende apenlandje, spreken over beestenwagons als we kunnen zitten in een warme trein die vooruitgaat, maar waarvan het interieur niet meer van "deze tijd" is.
Maar iemand die kan kiezen tussen trein of auto gaat sneller de auto nemen als die trein een verouderd interieur heeft. Het is dus zeer belangrijk om dit interieur modern te houden. Dit is helemaal geen luxeprobleem, maar een troef die koning auto heeft en die de trein moet proberen over te nemen.
Vergeet niet dat de treinen er niet zijn voor ons, de treinliefhebbers, maar voor een zo groot mogelijke groep mensen die er eigenlijk niets van af weten :wink:
Plaats reactie