gegevens stuurstandrijtuigen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5481
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door overweg13 »

Locomotief 5175 schreef:Bij M4ADx nr : 58058 stond niet op de lijst van Mr overweg13 ? ongeluk te Izegem ?
Inderdaad, officieel buiten dienst sinds 2008, en dus niet meer opgenomen in de lijst. En inderdaad buiten dienst na ongeval Izegem.
Met vriendelijke groet

overweg13
Locomotief 5175
Berichten: 341
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door Locomotief 5175 »

Merci voor een antwoord. ! Overweg13.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Locomotief 5175
Berichten: 341
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door Locomotief 5175 »

Vandaag naar Brugge geweest, en ik zag op de terrein van Bombardier een spiksplindernieuw M6Bx 65061 staan met nog 5 nieuwe M6B.

en in de station van Brugge zag ik een IC -C Kortrijk - Oostende met ram M4 met stuurstandrijtuig nr : 58060, die is nu van LK en niet meer van FSR.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
carlos

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door carlos »

b-loc schreef:M4ADx
Aantal gebouwd: 32
bouwjaar:1982
nummering:58034-58065
ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen
b-loc
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door b-loc »

carlos schreef:
b-loc schreef:M4ADx
Aantal gebouwd: 32
bouwjaar:1982
nummering:58034-58065
ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen
Wou men dan eerst enkel met getrokken M4 rijden?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13021
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door Shrek »

b-loc schreef:
ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen
Wou men dan eerst enkel met getrokken M4 rijden?
Toen de M4 gebouwd werden, eind jaren 70, waren er geen geschikte locs voorhanden die in TD zouden kunnen rijden, waarom dan stuurstanden bouwen? :wink:
Pas in de jaren 80 verschenen er nieuwe locs, toen is dan ook de M4 aangepast :)
b-loc
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door b-loc »

Shrek schreef:
b-loc schreef:
ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen
Wou men dan eerst enkel met getrokken M4 rijden?
Toen de M4 gebouwd werden, eind jaren 70, waren er geen geschikte locs voorhanden die in TD zouden kunnen rijden, waarom dan stuurstanden bouwen? :wink:
Pas in de jaren 80 verschenen er nieuwe locs, toen is dan ook de M4 aangepast :)
weer wat bijgeleerd :D
En hoe zat het bij de M5?
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door Stef »

b-loc schreef: En hoe zat het bij de M5?
Die moeten steeds met een stuurstandrijtuig rijden omdat alleen in het stuurstandrijtuig een omvormer zit.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Trammist

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door Trammist »

carlos schreef:ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen
Misschien vandaar dat ik de snuit van een M4-stuurstand altijd al wat 'raar' heb vinden uitzien...
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door LML »

Om maar te zwijgen over het exterieur van de M1- en M2-stuurstand (Dloc 62/63). Aan creativiteit absoluut geen gebrek... :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2066
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door FLV-FGSP »

Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13021
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door Shrek »

FLV-FGSP schreef:Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.
Waarom dat? Er zijn toch genoeg I11 stuurstanden die compatibel zijn met I10?
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door Accelerat »

FLV-FGSP schreef:Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.
Zou iemand dat in kunnen scannen? Ik ben daar namelijk wel heel benieuwd naar! :)
b-loc
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door b-loc »

Shrek schreef:
FLV-FGSP schreef:Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.
Waarom dat? Er zijn toch genoeg I11 stuurstanden die compatibel zijn met I10?
Maar we spreken hier wel over de beginjaren van I10 toen de I11 nog lang niet bestond.
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: gegevens stuurstandrijtuigen

Bericht door LML »

Ik ben ook wel eens benieuwd naar dat artikel in ODB over I10-stuurstandrijtuigen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie