Inderdaad, officieel buiten dienst sinds 2008, en dus niet meer opgenomen in de lijst. En inderdaad buiten dienst na ongeval Izegem.Locomotief 5175 schreef:Bij M4ADx nr : 58058 stond niet op de lijst van Mr overweg13 ? ongeluk te Izegem ?
gegevens stuurstandrijtuigen
Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Vandaag naar Brugge geweest, en ik zag op de terrein van Bombardier een spiksplindernieuw M6Bx 65061 staan met nog 5 nieuwe M6B.
en in de station van Brugge zag ik een IC -C Kortrijk - Oostende met ram M4 met stuurstandrijtuig nr : 58060, die is nu van LK en niet meer van FSR.
en in de station van Brugge zag ik een IC -C Kortrijk - Oostende met ram M4 met stuurstandrijtuig nr : 58060, die is nu van LK en niet meer van FSR.




Re: gegevens stuurstandrijtuigen
ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelenb-loc schreef:M4ADx
Aantal gebouwd: 32
bouwjaar:1982
nummering:58034-58065
Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Wou men dan eerst enkel met getrokken M4 rijden?carlos schreef:ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelenb-loc schreef:M4ADx
Aantal gebouwd: 32
bouwjaar:1982
nummering:58034-58065
Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Toen de M4 gebouwd werden, eind jaren 70, waren er geen geschikte locs voorhanden die in TD zouden kunnen rijden, waarom dan stuurstanden bouwen?b-loc schreef:Wou men dan eerst enkel met getrokken M4 rijden?ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen

Pas in de jaren 80 verschenen er nieuwe locs, toen is dan ook de M4 aangepast

Re: gegevens stuurstandrijtuigen
weer wat bijgeleerdShrek schreef:Toen de M4 gebouwd werden, eind jaren 70, waren er geen geschikte locs voorhanden die in TD zouden kunnen rijden, waarom dan stuurstanden bouwen?b-loc schreef:Wou men dan eerst enkel met getrokken M4 rijden?ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen![]()
Pas in de jaren 80 verschenen er nieuwe locs, toen is dan ook de M4 aangepast

En hoe zat het bij de M5?
Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Die moeten steeds met een stuurstandrijtuig rijden omdat alleen in het stuurstandrijtuig een omvormer zit.b-loc schreef: En hoe zat het bij de M5?




Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Misschien vandaar dat ik de snuit van een M4-stuurstand altijd al wat 'raar' heb vinden uitzien...carlos schreef:ter info die 32 ADX rijtuigen, zijn indertijd door NMBS aangekocht als rijtuigen AD; de volledige ombouw tot ADX (inclusief snuit) werd uitgevoerd in CW Mechelen
Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Om maar te zwijgen over het exterieur van de M1- en M2-stuurstand (Dloc 62/63). Aan creativiteit absoluut geen gebrek... 

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.
Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Waarom dat? Er zijn toch genoeg I11 stuurstanden die compatibel zijn met I10?FLV-FGSP schreef:Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.
Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Zou iemand dat in kunnen scannen? Ik ben daar namelijk wel heel benieuwd naar!FLV-FGSP schreef:Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.

Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Maar we spreken hier wel over de beginjaren van I10 toen de I11 nog lang niet bestond.Shrek schreef:Waarom dat? Er zijn toch genoeg I11 stuurstanden die compatibel zijn met I10?FLV-FGSP schreef:Het is eigenlijk jammer dat ze dat plan om I10-stuurrijtuigen te bouwen (de tekeningen stonden ooit in Op de Baan) nooit hebben uitgevoerd.
Re: gegevens stuurstandrijtuigen
Ik ben ook wel eens benieuwd naar dat artikel in ODB over I10-stuurstandrijtuigen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...