In Ath stond vandaag een frans bi-mode treinstel, dit betekent hoogstwaarschijnlijk het einde van de oude Franse dieseltjes in Doornik.
Fotos van Guy Bricman
Bi-mode stel in Ath
Re: Bi-mode stel in Ath
Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Re: Bi-mode stel in Ath
Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Bi-mode stel in Ath
ze hadden beter van die dingen gekocht, ik dacht ze is gezien te hebben met dubbeldeks.
is interessanter voor de vierledige te vervangen![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
is interessanter voor de vierledige te vervangen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Afbeelding](http://www.belrail.be/F/fiches/car/icones/m6bdx.gif)
![Afbeelding](http://www.belrail.be/F/fiches/car/icones/m6b.gif)
![Afbeelding](http://www.belrail.be/F/fiches/traction/icones/hle13.gif)
Re: Bi-mode stel in Ath
Aha, ik dacht dat ze hybride types waren en dat die dieselmotoren ingezet konden worden op diesellijnen.Shrek schreef:Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Re: Bi-mode stel in Ath
Inderdaad, maar de elektrische installatie werkt alleen op 1500v= en 25kV~, dus niet op de Belgische 3000v= .Bibke schreef:Aha, ik dacht dat ze hybride types waren en dat die dieselmotoren ingezet konden worden op diesellijnen.Shrek schreef:Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Hier zouden ze dus constant op diesel moeten rijden, en dus niet beter zijn dan een mw41
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)