Japan stelt futuristische kogeltrein voor
Japan stelt futuristische kogeltrein voor
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... voor.dhtml
En dan de Fyra een eend noemen
En dan de Fyra een eend noemen
Laatst gewijzigd door Robin op 09 mar 2011, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor
Ik vind het wel wat weghebben van clownsschoenen eigenlijk...
Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor
En dan klagen over de neus van de Fyra.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor
Wat heeft 'ie in zijn schoen verstopt? Een bloemetje? Een koppelstuk om weggesleept/gerangeerd te kunnen worden? Of worden 2 van die sets gekoppeld?
Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor
Voor echte liefhebbers (-sters) komt er misschien ook een minitatuurversie, zo een die je online kunt bestellen en in een anoniem pakje afgeleverd wordt...
Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor
Ik snap die vorm eigenlijk niet. Wat voor zin heeft het om die neus zo lang (en bijna even hoog, om dan aan het venster weer te stijgen) te maken? In mijn ogen is dat toch geen betere aerodynamica, als ze een beetje verstand hebben, dan zouden ze kijken naar de vorm van de bombardier zefiro 380.
Raar, op die eerste foto lijkt die snuit veel langer dan op de eerste.
Raar, op die eerste foto lijkt die snuit veel langer dan op de eerste.
Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor
Misschien zijn de ideeën over kreukelzones anders, of is het ruimte voor ...(vul in wat in de neus past). De eerste foto is met een ander soort objectief gemaakt geloof ik, elders op de interprets staan er foto's waar het er minder uitgerokken uiziet.bobke schreef:Ik snap die vorm eigenlijk niet. Wat voor zin heeft het om die neus zo lang (en bijna even hoog, om dan aan het venster weer te stijgen) te maken? In mijn ogen is dat toch geen betere aerodynamica, als ze een beetje verstand hebben, dan zouden ze kijken naar de vorm van de bombardier zefiro 380.
Raar, op die eerste foto lijkt die snuit veel langer dan op de eerste.
Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor
En die lelijke dingen rijden maar 300km/h
dan hadden ze al beter tgv's of ice's gekocht, het oog wilt ook wat
dan hadden ze al beter tgv's of ice's gekocht, het oog wilt ook wat
Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor
Ik dacht net hetzelfde. Als je lang genoeg naar deze trein kijkt dan ziet de Fyra er plots zo slecht nog niet uitHLE 2302 schreef:En dan klagen over de neus van de Fyra.
Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor
Het heeft zeker zin, in Japan hebben ze namelijk zeer veel tunnels op de HSL's liggen. Als je met een standaard TGV een tunnel binnenknalt aan 300 km/h heb je een redelijk sterke schokgolf. Met zo'n lange neus is dat veel minderbobke schreef:Ik snap die vorm eigenlijk niet. Wat voor zin heeft het om die neus zo lang (en bijna even hoog, om dan aan het venster weer te stijgen) te maken? In mijn ogen is dat toch geen betere aerodynamica, als ze een beetje verstand hebben, dan zouden ze kijken naar de vorm van de bombardier zefiro 380.
Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor
Welkom in de wondere wereld van de wervende simplistische journalistiek. Het is niet ongebruikelijk dat een bepaalde periode er eerst aan een iets lagere snelheid wordt gereden, tegen 2013, zou dit 320km/h worden. 'Maar' 320km/h is toch niet zo ontzettend traag en al een serieuze verbetering met wat er vroeger reed (slaaptreinen). Bekijk even het globale plaatje.b-loc schreef:En die lelijke dingen rijden maar 300km/h
dan hadden ze al beter tgv's of ice's gekocht, het oog wilt ook wat
Re: Japan stelt futuristische kogeltrein voor
Als ge daarmee moet parkeren voor een rood sein moet ge toch ook opletten dat ge der niet doorzit.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Aerodynamica, drukgolven en zin van een lange neus in filmpj
Eindelijk iemand met wat verstand. Het bewijs in een filmpje:Shrek schreef:Het heeft zeker zin, in Japan hebben ze namelijk zeer veel tunnels op de HSL's liggen. Als je met een standaard TGV een tunnel binnenknalt aan 300 km/h heb je een redelijk sterke schokgolf. Met zo'n lange neus is dat veel minderbobke schreef:Ik snap die vorm eigenlijk niet. Wat voor zin heeft het om die neus zo lang (en bijna even hoog, om dan aan het venster weer te stijgen) te maken? In mijn ogen is dat toch geen betere aerodynamica, als ze een beetje verstand hebben, dan zouden ze kijken naar de vorm van de bombardier zefiro 380.
http://www.youtube.com/watch?v=gAgtTDA-BW8
Je hoort duidelijk dat de neus de lucht "zacht" wegduwt, ofdat de trein althans geen "muur van lucht ramt". En vergelijk nu eens:
http://www.youtube.com/watch?v=eMl7ICf33rs (vanaf 0:09)
http://www.youtube.com/watch?v=eG7Y1FSUwGg (vanaf 0:15)
De TGV's "rammen" letterlijk de lucht, je hoort de drukgolf. En ik moet het toegeven, TGV-R/Thalys en Eurostar zijn niet altijd zo prettig in tunnels of wanneer je een trein passeert. Normaal zouden alle 3 die types drukdichte (noemt dat nog zo ?) rijtuigen moeten hebben, maar hebben ze geen 100% effect.