Bestaat er een website met samenstellingen van intersoc treinen?
In 2006 ben ik met de 14 jarige ook naar zwitserland geweest en zou graag de samenstelling er van weten
Ik weet wel dat het I6 en I10 waren zowel oranje als new look
Hallo,
Op mijn website: www.nachtzug.be staan er een aantal samenstellingen, oa. ook van Intersoctreinen. Helaas staan er geen van 2006...
Van de Intersoctreinen op 07/01, 09/04 en 28/08/2006 heb ik de volledige samenstelling. Van de Intersoc van 14/07 /2006 heb ik een foto, en de nummer van het eerste rijtuig (een SBB-EC). Ooit komen die wel eens online...
Groeten,
Joris De Mol
Joris schreef:Hallo,
Op mijn website: http://www.nachtzug.be staan er een aantal samenstellingen, oa. ook van Intersoctreinen. Helaas staan er geen van 2006...
Van de Intersoctreinen op 07/01, 09/04 en 28/08/2006 heb ik de volledige samenstelling. Van de Intersoc van 14/07 /2006 heb ik een foto, en de nummer van het eerste rijtuig (een SBB-EC). Ooit komen die wel eens online...
Groeten,
Joris De Mol
Weet jij of de intersoc van 04/07/2006 ook met een 21 werd gereden zoals die van 14/07/2006?
Hallo,
De Intersoc van 04/07/2006 heb ik helaas niet gezien, en niet op foto. Op zowel 14/07 als 28/08/2006 was het een 21 die van dienst was, dus het is best mogelijk dat de heenritten ook met een 21 waren.
Groeten,
Joris De Mol
vroeger jaarlijks met de Intersoc nachttrein naar Zwitserland geweest (1977 > 1996), was soms gecombineerd met de internationale trein naar Milaan, wat indrukwekkende treinen met een 20-tal wagons opleverde : gaf wel enorme schokken bij het vertrekken
Intersoc gebruikt slechts voor sommige bestemmingen ligrijtuigen (de laatste jaren enkel Maloja). Andere opties zijn:
- NMBS verhuurt zijn internationale zitrijtuigen niet meer
- Het huren van de Duitse rijtuigen is goedkoper..
Dit kunnen inderdaad 2 argumenten zijn waarvoor men die keuze maakt, het feit dat 10 januari eerste dag na de vakantie is (geen vakantie regeling) kan daarvoor iets tussen zitten. Maar aangezien ze de I6/10 aan het aanpassen zijn kan ook een reden zijn waardoor ze geen zitrijtuigen kunnen aanbieden.
Kris G schreef:vroeger jaarlijks met de Intersoc nachttrein naar Zwitserland geweest (1977 > 1996), was soms gecombineerd met de internationale trein naar Milaan, wat indrukwekkende treinen met een 20-tal wagons opleverde : gaf wel enorme schokken bij het vertrekken
De limiet voor internationale trein met vertrek vanuit België is normaal 18 rijtuigen.