De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Een precedent noemen ze dat!eagleheart schreef:http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110329_086
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Er is nu aan het licht gekomen hoeveel de NMBS en Infrabel hebben betaald aan het consultancybureau Arthur D. Little voor het onderzoek over de verbetering van de stiptheid : 1 miljoen euro !
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Terwijl iedereen weet dat ze het beter aan u hadden kunnen vragen.Adler schreef:Er is nu aan het licht gekomen hoeveel de NMBS en Infrabel hebben betaald aan het consultancybureau Arthur D. Little voor het onderzoek over de verbetering van de stiptheid : 1 miljoen euro !
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Dat is toch niet overdreven voor een grootschalig onderzoek?Adler schreef:Er is nu aan het licht gekomen hoeveel de NMBS en Infrabel hebben betaald aan het consultancybureau Arthur D. Little voor het onderzoek over de verbetering van de stiptheid : 1 miljoen euro !
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Ach nee, dat is niet overdreven.Shrek schreef:Dat is toch niet overdreven voor een grootschalig onderzoek?
Als je al een put hebt gegraven van meer dan 3000 miljoen euro schulden, wat maakt het dan nog uit om nog eens een miljoen euro belastingsgeld door deuren en ramen te gooien om zaken te laten vaststellen die men al lang weet.
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Over de kostprijs van het onderzoek kan je niet veel zeggen allicht is dat ergens volgens de marktwaarde (zover wij weten hoeveel een onderzoek van die aard kost). Over het noodzakelijk zijn van dergelijk onderzoek kan je u dan wel wat meer vragen gaan stellen. Was het onderzoek echt nodig? waarschijnlijk niet want de meeste antwoorden kennen we al. Is het dan zonde van het geld? ja, jammer genoeg.
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Inderdaad, de twee voornaamste conclusies van het onderzoek zijn dat de vertragingen vooral te wijten zijn aan het verouderde treinmaterieel en aan de gebrekkige samenwerking tussen NMBS en Infrabel.Steven schreef:Over het noodzakelijk zijn van dergelijk onderzoek kan je u dan wel wat meer vragen gaan stellen. Was het onderzoek echt nodig? waarschijnlijk niet want de meeste antwoorden kennen we al. Is het dan zonde van het geld? ja, jammer genoeg.
Hun oplossing: koop nieuw materieel aan voor honderden miljoenen en hervorm de structuur van de NMBS-groep.
Daar heb ik echt geen miljoen euro voor nodig om dat te weten te komen.
En dan durft die woordvoerder van de NMBS nog komen zeggen dat het geld goed besteed was, want dat ze nu een nieuwe kijk op de zaak hebben.
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Je kunt het ook zo zien: vermits de inkomsten van de NMBS voor een stuk van de stiptheid afhangen (tariefverhogingen bovenop de index, compensatie bij vertragingen...) zou het kunnen dat de studie zich op termijn terugbetaalt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Je vergeet dan wel dat het pakket van voorgestelde maatregelen zomaar eventjes 563 miljoen euro gaat kosten. Waar gaat men die halen ?overweg13 schreef:Je kunt het ook zo zien: vermits de inkomsten van de NMBS voor een stuk van de stiptheid afhangen (tariefverhogingen bovenop de index, compensatie bij vertragingen...) zou het kunnen dat de studie zich op termijn terugbetaalt.
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Waar men ze altijd haalt, zeker? En als men ze niet krijgt, kan men dat dan weer als argument gebruiken om de vertragingen te "verantwoorden".Adler schreef:Je vergeet dan wel dat het pakket van voorgestelde maatregelen zomaar eventjes 563 miljoen euro gaat kosten. Waar gaat men die halen ?overweg13 schreef:Je kunt het ook zo zien: vermits de inkomsten van de NMBS voor een stuk van de stiptheid afhangen (tariefverhogingen bovenop de index, compensatie bij vertragingen...) zou het kunnen dat de studie zich op termijn terugbetaalt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Adler schreef:Je vergeet dan wel dat het pakket van voorgestelde maatregelen zomaar eventjes 563 miljoen euro gaat kosten. Waar gaat men die halen ?overweg13 schreef:Je kunt het ook zo zien: vermits de inkomsten van de NMBS voor een stuk van de stiptheid afhangen (tariefverhogingen bovenop de index, compensatie bij vertragingen...) zou het kunnen dat de studie zich op termijn terugbetaalt.
Dus ze moeten nieuw materieel aanschaffen en de hele structuur aanpassen, maar het mag maar 0 euro kosten. Je mag mij die gratis treinstellen altijd komen brengen hoor.
We weten al lang dat kritiek op de nmbs spuien uw enige doel in het leven is, maar wees blij dat ze er nog zijn. Wat ga je anders de hele dag doen?
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
En je hoeft ook geen expert te zijn om te weten dat er hooguit wat in de marge zal worden gerommeld want een echte en zinvolle opdeling en hervorming van de Holding zal nooit worden aanvaard door de vakbonden. Dus... waarover babbelen we eigenlijk?Adler schreef:Hun oplossing: koop nieuw materieel aan voor honderden miljoenen en hervorm de structuur van de NMBS-groep.
Daar heb ik echt geen miljoen euro voor nodig om dat te weten te komen.
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Wat voor een onzin kraam jij toch allemaal uit man ?Jani schreef:Dus ze moeten nieuw materieel aanschaffen en de hele structuur aanpassen, maar het mag maar 0 euro kosten. Je mag mij die gratis treinstellen altijd komen brengen hoor.
We weten al lang dat kritiek op de nmbs spuien uw enige doel in het leven is, maar wees blij dat ze er nog zijn. Wat ga je anders de hele dag doen?
Heb ik soms gezegd dat ze nieuw materieel moeten aankopen en de structuur veranderen? Ik zeg alleen dat dit de conclusie is van het rapport.
En heb ik soms gezegd dat het niets mag kosten, ik stel enkel de vraag waar ze die 563 miljoen euro gaan halen als de verliezen nu al zo groot zijn.
Leer misschien eerst eens lezen vooraleer hier voortdurend maar mensen uit te maken.
Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid
Heeft er iemand de lijst ? En zijn die kosten geraamd per punt van die lijst ?
Begin al maar met de goedkoopste, dan gebeurt er toch iets.
Begin al maar met de goedkoopste, dan gebeurt er toch iets.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide