Nou als ze de Tweede Antwerpse haven ontsluiting doordacht zouden doorvoeren, dan mogen ze die van mij direct viersporig maken. 2 sporen voor HKM's en twee sporen voor een hopelijk komend Antwerps GEN-netwerk!
En waarom niet dit traject naar Herentals leggen ipv van Lier!
RhB schreef:Nou als ze de Tweede Antwerpse haven ontsluiting doordacht zouden doorvoeren, dan mogen ze die van mij direct viersporig maken. 2 sporen voor HKM's en twee sporen voor een hopelijk komend Antwerps GEN-netwerk!
nu is het ook bruikbaar voor treinen richting leuven/frankrijk
passagiersverkeer op die lijn lijkt me echt niet interessant, er komt immers geen verbinding met lier ofantwerpen centraal
RhB schreef:Nou als ze de Tweede Antwerpse haven ontsluiting doordacht zouden doorvoeren, dan mogen ze die van mij direct viersporig maken. 2 sporen voor HKM's en twee sporen voor een hopelijk komend Antwerps GEN-netwerk!
dat zou dan eventueel langs de E313 kunnen deels, maar ik denk dat er nit al te veel mensen opgezet zouden zijn daarmee
en via Lier is inderdaad beter, omdat er dan goederen richting leuven e.d. kunnen
anders een spoorweg mol - leuven of mol - diest of herentals - aarschot terug ofzo.
Da's ook interessant voor reizigers, kijk maar eens na hoe lang het duurt om van Geel of Mol naar Diest te reizen
geel/ Mol - Diest zie ik niet echt zitten voor reizigers; Herentals -Aarschot zegt al meer.
Hou er rekening mee dat je praat over een vrij intensief goederenverkeer, dat in de toekomst wel eens flink zou kunnen toenemen door de liberalisering. Daarom lijkt het mij raadzaam om deze goederenstromen gescheiden te houden van reizigersverkeer. Een (zeer dure) optie is een nieuwe spoorlijn via het Albertkanaal, dan lijn 207, die dan verlengd wordt tot de lijn Mol - Hasselt. Maar eerst gewoon zien dat er een beter havenontsluiting komt...
dat zou dan eventueel langs de E313 kunnen deels, maar ik denk dat er nit al te veel mensen opgezet zouden zijn daarmee
en via Lier is inderdaad beter, omdat er dan goederen richting leuven e.d. kunnen
anders een spoorweg mol - leuven of mol - diest of herentals - aarschot terug ofzo.
Da's ook interessant voor reizigers, kijk maar eens na hoe lang het duurt om van Geel of Mol naar Diest te reizen
Per bus kost het 3€.Door de week bus 17a , 30 minuutjes
Sinds enige weken rijden wij momenteel drie maal daags treinen tussen
de Antwerpse haven en Duisburg ruhrort hafen en Neuss.
Deze ritten gebeuren grotendeels over Nederlands grondgebied.
( Antwerpen - Roosendaal - Breda - Einhoven - Venlo - Kaldenkirchen - Krefeld - Viersen - Duisburg of via Arnhem - Emmerich - Oberhausen )
Deze ritten duren als alles goed gaat hooguit tussen de vijf en de zeven UUR.
zugfahrer schreef:Sinds enige weken rijden wij momenteel drie maal daags treinen tussen
de Antwerpse haven en Duisburg ruhrort hafen en Neuss.
Deze ritten gebeuren grotendeels over Nederlands grondgebied.
( Antwerpen - Roosendaal - Breda - Einhoven - Venlo - Kaldenkirchen - Krefeld - Viersen - Duisburg of via Arnhem - Emmerich - Oberhausen )
Deze ritten duren als alles goed gaat hooguit tussen de vijf en de zeven UUR.
Als ik het goed begrijp zou je dus met negen uren dienst nog een stuk verder in Duitsland kunnen rijden? Tenminste, als alles vlot gaat... Het moet een echt avontuur zijn...
Als alles inderdaad vlot zou verlopen is het best mogelijk om nog verder in Duitsland te kunnen rijden.
Naar mijn denken is dat uiteindelijk ook de bedoeling.
Vooral ook omdat er stilaan zelfs sprake is om de diensten te verlengen tot elf uur en wij ineens een rijbewijs gekregen hebben met de bevoegdheid op het ganse net. ( gekregen is natuurlijk bij wijze van spreken, schriftelijk examen, mondeling examen, communicatie proef, simulator rit en baanproef )
Tijdens onze opleiding DB ( zes maanden, waarvan ongeveer 16 weken in Duitsland ) hebben wij onze "ausbildungsfahrten " met SBB cargo gereden.
Deze mannen hadden soms diensten van 12 uur.
Voorbeeld van een traject :
losse rit Keulen - Aachen West
trein aannemen en dan naar Offenburg ( zwitserse grens ) via Mainz, Mannheim,...
Het is inderdaad best een serieus avontuur
Dit lijkt me een stevige verbetering van de concurrentiepositie van B-cargo. Zij die het bloed willen zien vloeien van B-cargo, zullen nog een mensenleven of 10 moeten wachten... Tot spijt van wie het benijdt, want B-cargo heeft nog altijd VEEL MEER voordelen (zowel loon als extralegale voordelen) voor wie er werkt dan gelijk welke privefirma in Nederland of Belgie, wat men ook aan machopraat mag verkopen daaromtrent...
Wat die elf uren dienst betreft, daar zal waarschijnlijk nog wel een stevig woordje over gewisseld worden tussen vakbonden en directie, ik heb daar persoonlijk geen probleem mee, (al zijn het natuurlijk de bestuurders van reeks D zelf die het moeten weten) zolang het maar goed gereglementeerd is en vooral zolang het maar op VRIJWILLIGE basis gebeurt. Ik peins dat dat zeer belangrijk is...
die 11 uur dienst is voorzien in de europese regels, dus de 9 uur die we nu doen is nog voordeliger voor ons dan wat europa voorziet, we kunnen dus niet klagen