Koplopers!

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Accelerat

Koplopers!

Bericht door Accelerat »

Goh het is al weer een flinke tijd geleden dat ik weer eens puur treinenfoto's heb gepost... Ondertussen ben ik in het bezit van een OV Studentenkaart waarmee ik heel Nederland gratis kan afreizen, waar ik dan ook grondig gebruik van maak. Ook een leuk detail is dat het plots stikt van de Koplopers rondom Breda in de diensten Roosendaal-Zwolle en Den Haag-Venlo; mijn favoriete treinstellen! Al met al redenen genoeg om weer foto's te posten...
Afbeelding Misschien is het wel een van de laatste keren dat ik hem heb kunnen fotograferen; de laatst rijdende Olympische Koploper. Momenteel worden alle Koplopers verbouwd van ICM naar ICMm, waarbij alle Olympische (tevens ook de Mendini) Koplopers hun bonte tooi verliezen...
Afbeelding Daarom toch ook nog even een interieur foto van de oude Koplopers (ICM). De oranje banken zijn menig Belg dan ook kenbaar vanwege het feit dat deze ook in de Benelux stuurstandrijtuigen zaten en in de ongerenoveerde Benelux rijtuigen. In ieder geval; naar mijn mening is er niets heerlijker dan in een warm namiddagzonnetje wegdoezelen van de warmte (geen airco, wel A.R.K.O. [Alle ramen kunnen open :lol: ]) onder het genot van het prachtige motorgeluid op een deinzend ritme op weg naar Groningen of Friesland. :wink:
Afbeelding Tot slot hetgeen waar al mijn gejank over gaat; de ICMm. Dit is de gerenoveerde versie van de Koploper. Het interieur is zeer sterk gewijzigd. Van jaren '80 Intercitytrein om heerlijk in weg te zakken, is het getransformeerd in een moderne 21e eeuw trein waar het nu ideaal werken is; airco die je fris en fruitig houdt, uitstekende stoelen die rechtop staan in een ergonomische houding en gratis draadloos internet waar vol op gebruik van wordt gemaakt door reizigers.

Djuu, wat zijn het toch fantastische treinen! :D
groentje

Re: Koplopers!

Bericht door groentje »

Mooie foto's van een zeer aangename trein, inderdaad.
MaartendeJ

Bericht door MaartendeJ »

Van de omgebouwde stellen rijden er nog 3 rond: Dit treinstel (de 4240) gaat als laatste, begin juli (ik meen de 6de, maar niet zeker) naar Haarlem voor ombouw. Daarna gaan ze verder met DDAR/DDZ-projectje
Nickstam

Bericht door Nickstam »

Zeer mooie foto's!. Ik ga soms ook wel eens naar Nederland voor foto's te maken en de Koplopers zijn ook mijn favorieten treinen en ik vind het jammer dat de ICM's verbouwd worden tot ICMm's, Ik ben overlaatst naar Best geweest en heb daar ook veel koplopers gezien waaronder de 4239 die ook nog in de oude look rond rijd. Ze zouden eigenlijk één of twee nog in de oude look moeten houden vind ik.

Nick
Plaats reactie