Goh het is al weer een flinke tijd geleden dat ik weer eens puur treinenfoto's heb gepost... Ondertussen ben ik in het bezit van een OV Studentenkaart waarmee ik heel Nederland gratis kan afreizen, waar ik dan ook grondig gebruik van maak. Ook een leuk detail is dat het plots stikt van de Koplopers rondom Breda in de diensten Roosendaal-Zwolle en Den Haag-Venlo; mijn favoriete treinstellen! Al met al redenen genoeg om weer foto's te posten...

Misschien is het wel een van de laatste keren dat ik hem heb kunnen fotograferen; de laatst rijdende Olympische Koploper. Momenteel worden alle Koplopers verbouwd van ICM naar ICMm, waarbij alle Olympische (tevens ook de Mendini) Koplopers hun bonte tooi verliezen...

Daarom toch ook nog even een interieur foto van de oude Koplopers (ICM). De oranje banken zijn menig Belg dan ook kenbaar vanwege het feit dat deze ook in de Benelux stuurstandrijtuigen zaten en in de ongerenoveerde Benelux rijtuigen. In ieder geval; naar mijn mening is er niets heerlijker dan in een warm namiddagzonnetje wegdoezelen van de warmte (geen airco, wel A.R.K.O. [Alle ramen kunnen open

]) onder het genot van
het prachtige motorgeluid op een deinzend ritme op weg naar Groningen of Friesland.

Tot slot hetgeen waar al mijn gejank over gaat; de ICMm. Dit is de gerenoveerde versie van de Koploper. Het interieur
is zeer sterk gewijzigd. Van jaren '80 Intercitytrein om heerlijk in weg te zakken, is het getransformeerd in een moderne 21e eeuw trein waar het nu ideaal werken is; airco die je fris en fruitig houdt, uitstekende stoelen die rechtop staan in een ergonomische houding en gratis draadloos internet waar vol op gebruik van wordt gemaakt door reizigers.
Djuu, wat zijn het toch fantastische treinen!