Toch goed? Alle dagjestoeristen die mogelijke vaste klanten zijn krijgen meteen het beste materiaal te zienTrainzDr3ver schreef:Er zijn dus geen andere treinen dat zonder een M6 of MW41 gereden worden?
Toeristentreinen
Re: Toeristentreinen
- 
				TrainzDr3ver
 - Berichten: 1059
 - Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
 
Re: Toeristentreinen
Maar een M5 heeft geen airco en laat dat net het grootste voordeel zijn op een overvolle trein die op een warme zomerdag rijdtTrainzDr3ver schreef:Langs ene kant wel, ik had liever een HLE11 met M5 naar zee zien rijden
Re: Toeristentreinen
Heeft er iemand een idee welk materieel er zou gebruikt worden voor trein 6905?  Zouden dit Breaks of MS96 zijn?
Groetjes
			
			
									
						Groetjes
- 
				TrainzDr3ver
 - Berichten: 1059
 - Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
 
- 
				Molenbruch Y.
 - Berichten: 745
 - Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
 
Re: Toeristentreinen
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want het gaat om een trein die deels uit Antwerpen en deels uit Schaarbeek komt, waarna er dan vanaf Gent gekoppeld tot De Panne wordt gereden.
Groeten,
			
			
									
						Groeten,
- 
				TrainzDr3ver
 - Berichten: 1059
 - Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
 
Re: Toeristentreinen
Misschien word er gereden a la IR i tijdens de week, aan beide uiteinden een 27 en de M6bx gekoppeld? 
 
Of rijdt er tot De Panne niet zo veel volk dat ze dubbeldekkers nodig hebben
			
			
									
						Of rijdt er tot De Panne niet zo veel volk dat ze dubbeldekkers nodig hebben
- 
				Molenbruch Y.
 - Berichten: 745
 - Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
 
Re: Toeristentreinen
Voor die toeristentrein is dat natuurlijk wel niet erg praktisch, als je weet waar de (koppelbare) M6-stormrammen in het weekend overnachten of afgesteld staan: Hasselt, Brugge, Liers, De Panne, Kortrijk, Poperinge en Ronet, niet direct in de buurt van Antwerpen of Schaarbeek dus. Al staan tegenwoordig in het weekend ook een aantal IR i-ritten met een M6-stam gepland, die in de nacht van zaterdag op zondag in Gent overnacht.Misschien word er gereden a la IR i tijdens de week, aan beide uiteinden een 27 en de M6bx gekoppeld?
Groeten,
					Laatst gewijzigd door Molenbruch Y. op 20 jun 2011, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
									
			
						- 
				Cursief
 
Re: Toeristentreinen
Dit zijn breaks.Merijn schreef:Heeft er iemand een idee welk materieel er zou gebruikt worden voor trein 6905? Zouden dit Breaks of MS96 zijn?
Groetjes
Re: Toeristentreinen
Gisteren ICT-trein Oostende-Hasselt met M4-rijtuigen, ingesloten door 2 locs type 21.
			
			
									
						- 
				b loc
 
Re: Toeristentreinen
Vandaag reed de ICT-trein van Oostende naar Hasselt met gemoderniseerde M5 geduwd door de 2130.
Mathias
			
			
									
						Mathias
Re: Toeristentreinen
Hallo, 
Ik heb nog een vraagje: is er iemand die weet welk materieel er gebruikt wordt voor trein 6904 (Charleroi - De Panne)?
Alvast bedankt!
			
			
									
						Ik heb nog een vraagje: is er iemand die weet welk materieel er gebruikt wordt voor trein 6904 (Charleroi - De Panne)?
Alvast bedankt!
Re: Toeristentreinen
Er rijden toch wel veel toeristentreinen. Ik zag vorige week dat er echt veel rijden naar Blankenberge. En kheb eens gekeken op railtime voor vandaag tussen 10 en 11h: het waren er zes in brugge met bestemming Blankenberge. Toch wel zotjes. Ma wat ik wel echt onozel vind is dat sommige treinen echt achter elkaar rijden. Bv twee treinen komende uit brussel richting Blankenberge komen aan in Gent-Sint-Pieters om 9.57h en om 10.00h (de gewoonlijke knokke/blankenberge). Drie min verschil. Dat is dan toch wel gewoon een overrompeling op de eerste en de knokke/blankeberge rijdt dan leeg). 
Wat is de betekenis van een ICT trein? Dat is een extra trein toch? maar soms zie je ook staan extra trein erbij.
			
			
									
						Wat is de betekenis van een ICT trein? Dat is een extra trein toch? maar soms zie je ook staan extra trein erbij.
Re: Toeristentreinen
Het is net een goede zaak dat de ICT-treinen net voor de klokvaste IC-treinen uitrijden! Mensen zijn gewoontebeesten en baseren zich op de vaste IC-uren. Die treinen raken dan overvol. Daarom is het goed dat de extra ICT-treinen enkele minuten vroeger vertrekken: de mensen die dan toch al in het station zijn, kunnen dan die trein nemen en zo de normale IC-trein 'ontlasten'. Wees maar gerust dat de gewone IC-treinen nog vol genoeg zullen zitten!bobke schreef:Er rijden toch wel veel toeristentreinen. Ik zag vorige week dat er echt veel rijden naar Blankenberge. En kheb eens gekeken op railtime voor vandaag tussen 10 en 11h: het waren er zes in brugge met bestemming Blankenberge. Toch wel zotjes. Ma wat ik wel echt onozel vind is dat sommige treinen echt achter elkaar rijden. Bv twee treinen komende uit brussel richting Blankenberge komen aan in Gent-Sint-Pieters om 9.57h en om 10.00h (de gewoonlijke knokke/blankenberge). Drie min verschil. Dat is dan toch wel gewoon een overrompeling op de eerste en de knokke/blankeberge rijdt dan leeg).
Wat is de betekenis van een ICT trein? Dat is een extra trein toch? maar soms zie je ook staan extra trein erbij.
Re: Toeristentreinen
Hallo,
Groeten,
Bart W.
			
			
									
						Deels omdat mensen die maar occassioneel de trein nemen nogal eens vasthouden aan de door hen geplande IC-trein...Henk schreef:Wees maar gerust dat de gewone IC-treinen nog vol genoeg zullen zitten!
Groeten,
Bart W.