Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want het gaat om een trein die deels uit Antwerpen en deels uit Schaarbeek komt, waarna er dan vanaf Gent gekoppeld tot De Panne wordt gereden.
Misschien word er gereden a la IR i tijdens de week, aan beide uiteinden een 27 en de M6bx gekoppeld?
Of rijdt er tot De Panne niet zo veel volk dat ze dubbeldekkers nodig hebben
Misschien word er gereden a la IR i tijdens de week, aan beide uiteinden een 27 en de M6bx gekoppeld?
Voor die toeristentrein is dat natuurlijk wel niet erg praktisch, als je weet waar de (koppelbare) M6-stormrammen in het weekend overnachten of afgesteld staan: Hasselt, Brugge, Liers, De Panne, Kortrijk, Poperinge en Ronet, niet direct in de buurt van Antwerpen of Schaarbeek dus. Al staan tegenwoordig in het weekend ook een aantal IR i-ritten met een M6-stam gepland, die in de nacht van zaterdag op zondag in Gent overnacht.
Groeten,
Laatst gewijzigd door Molenbruch Y. op 20 jun 2011, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Er rijden toch wel veel toeristentreinen. Ik zag vorige week dat er echt veel rijden naar Blankenberge. En kheb eens gekeken op railtime voor vandaag tussen 10 en 11h: het waren er zes in brugge met bestemming Blankenberge. Toch wel zotjes. Ma wat ik wel echt onozel vind is dat sommige treinen echt achter elkaar rijden. Bv twee treinen komende uit brussel richting Blankenberge komen aan in Gent-Sint-Pieters om 9.57h en om 10.00h (de gewoonlijke knokke/blankenberge). Drie min verschil. Dat is dan toch wel gewoon een overrompeling op de eerste en de knokke/blankeberge rijdt dan leeg).
Wat is de betekenis van een ICT trein? Dat is een extra trein toch? maar soms zie je ook staan extra trein erbij.
bobke schreef:Er rijden toch wel veel toeristentreinen. Ik zag vorige week dat er echt veel rijden naar Blankenberge. En kheb eens gekeken op railtime voor vandaag tussen 10 en 11h: het waren er zes in brugge met bestemming Blankenberge. Toch wel zotjes. Ma wat ik wel echt onozel vind is dat sommige treinen echt achter elkaar rijden. Bv twee treinen komende uit brussel richting Blankenberge komen aan in Gent-Sint-Pieters om 9.57h en om 10.00h (de gewoonlijke knokke/blankenberge). Drie min verschil. Dat is dan toch wel gewoon een overrompeling op de eerste en de knokke/blankeberge rijdt dan leeg).
Wat is de betekenis van een ICT trein? Dat is een extra trein toch? maar soms zie je ook staan extra trein erbij.
Het is net een goede zaak dat de ICT-treinen net voor de klokvaste IC-treinen uitrijden! Mensen zijn gewoontebeesten en baseren zich op de vaste IC-uren. Die treinen raken dan overvol. Daarom is het goed dat de extra ICT-treinen enkele minuten vroeger vertrekken: de mensen die dan toch al in het station zijn, kunnen dan die trein nemen en zo de normale IC-trein 'ontlasten'. Wees maar gerust dat de gewone IC-treinen nog vol genoeg zullen zitten!