TREINERGERNISSEN.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stef »

Bij een samenstelling 3x AM96 is het vaak zo dat er 2 van de 3 eerste klasse wagons wordt gedeclasseerd. Enkel de middelste blijft dan echt eerste klasse.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Jeroen schreef:
overweg13 schreef:In alle andere gevallen lijkt het me utopisch te denken dat men altijd en overal voldoende zitplaatsen kan aanbieden. Vijftig personen kunnen het verschil maken...
"Altijd en overal" is wat extreem maar meten is weten. Het zou de chronische overbezetting misschien kunnen verhelpen.
De NMBS weet perfect op welke treinen er een probleem is en hoe groot dat de overbezetting is :wink:
Hier ga ik niet mee akkoord: 's avonds in de spits vanuit Aalst - Geraardsbergen, veel studenten en dan nog is veel mensen die van Brussel komen (3 of 4 treinen) moet allemaal op 2 klassiekjes. Die trein zit volledig vol, iedereen zit op mekaar gepropt en er staan nog is 20 mensen of meer recht.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5492
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door overweg13 »

Stijn91 schreef: "Altijd en overal" is wat extreem maar meten is weten. Het zou de chronische overbezetting misschien kunnen verhelpen.
De NMBS weet perfect op welke treinen er een probleem is en hoe groot dat de overbezetting is :wink:[/quote]

Hier ga ik niet mee akkoord: 's avonds in de spits vanuit Aalst - Geraardsbergen, veel studenten en dan nog is veel mensen die van Brussel komen (3 of 4 treinen) moet allemaal op 2 klassiekjes. Die trein zit volledig vol, iedereen zit op mekaar gepropt en er staan nog is 20 mensen of meer recht.[/quote]

Dat betekent niet dat de NMBS niet weet dat die trein overbezet is. Wel dat er niet meteen een oplossing voor te vinden is. Overigens, vermits je de term studenten gebruikt, is het een typisch vrijdagavondverschijnsel, of is dit elke dag van de week het geval? Het kan zijn dat men er dan voor kiest om de problemen van die ene dag te behouden, om er elders geen nieuwe te creëren. En: zoals de NMBS er nu voor staat, zou het wel eens kunnen dat het allemaal nog veel erger wordt. Of dat we over enkele maanden zelfs al niet meer van de NMBS spreken...
Met vriendelijke groet

overweg13
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Stijn91 »

overweg13 schreef:
Stijn91 schreef: "Altijd en overal" is wat extreem maar meten is weten. Het zou de chronische overbezetting misschien kunnen verhelpen.
De NMBS weet perfect op welke treinen er een probleem is en hoe groot dat de overbezetting is :wink:
Hier ga ik niet mee akkoord: 's avonds in de spits vanuit Aalst - Geraardsbergen, veel studenten en dan nog is veel mensen die van Brussel komen (3 of 4 treinen) moet allemaal op 2 klassiekjes. Die trein zit volledig vol, iedereen zit op mekaar gepropt en er staan nog is 20 mensen of meer recht.
Dat betekent niet dat de NMBS niet weet dat die trein overbezet is. Wel dat er niet meteen een oplossing voor te vinden is. Overigens, vermits je de term studenten gebruikt, is het een typisch vrijdagavondverschijnsel, of is dit elke dag van de week het geval? Het kan zijn dat men er dan voor kiest om de problemen van die ene dag te behouden, om er elders geen nieuwe te creëren. En: zoals de NMBS er nu voor staat, zou het wel eens kunnen dat het allemaal nog veel erger wordt. Of dat we over enkele maanden zelfs al niet meer van de NMBS spreken...
Elke dag, alleen vorige week vrijdag was het kalm, maar dit kwam omdat 2 treinen vanuit Brussel vertraging hadden. Woensdag zal het natuurlijk ook kalmer zijn.

Deze morgen een vriend meegemaakt in Denderleeuw: de L-trein naar Geraardsbergen vanuit Aalst komt uitzonderlijk toe op spoor 9 ipv 7, In het station werd er afgeroepen spoor 7, spoorverandering voor de trein naar Kortrijk - Poperinge werd dan weer wel afgeroepen. De reizigers mochten wel 1u wachten, nadeel van 1 trein per uur.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2102
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Dieselfreak »

Toiletten waar geen water uit de kraan komt. Zeer irritant als ik mijn handen al ingezeept heb! :x
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5461
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Steve »

Dieselfreak schreef:Toiletten waar geen water uit de kraan komt. Zeer irritant als ik mijn handen al ingezeept heb! :x
In dat geval zou het droge zeeppoeder zoals in de Breaks toch nog een voordeel hebben... :lol:
timon

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door timon »

Een van mijn grootste ergernissen (stiptheid achterwege gelaten)

M4 rijtuigen met oncomfortabele zitbanken, pisgeel interieur + sauna tijdens zomer en irritant permanent zoemgeluid ter hoogte van de deuren) :x
groentje
Berichten: 7518
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door groentje »

Die banken zijn best te doen, als je er niet te heel erg lang moet opzitten. Maar ik geef gerust toe, dat voor een rit van een uur, ik mezelf zonder bezwaren trakteer op eerste in een M4. En die kleur: tja, ieder zijn meug, maar geef mij maar die 'piskleur' dan het wit-grijs van een M6...
Accelerat
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Accelerat »

Dieselfreak schreef:Toiletten waar geen water uit de kraan komt. Zeer irritant als ik mijn handen al ingezeept heb! :x
Dit dus!
Dick

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Dick »

Dat een trijn aankomt in Weesp en mijn overstaptrein dan ook net vertrekt. 1 minuut later en ik hoefde niet een half uur te wachten op dat tochtige station Weesp.
Met de auto is dan een uur in de file staan.
Hobbes
Berichten: 760
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Hobbes »

Dick schreef:Dat een trijn aankomt in Weesp en mijn overstaptrein dan ook net vertrekt. 1 minuut later en ik hoefde niet een half uur te wachten op dat tochtige station Weesp.
Met de auto is dan een uur in de file staan.
Eén van mijn grote ergernissen is dat blijkbaar niemand zich nog iets aantrekt van spellingsregels, laat staan van zinsbouw.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door MaartendeJ »

Dick schreef:Dat een trijn aankomt in Weesp en mijn overstaptrein dan ook net vertrekt. 1 minuut later en ik hoefde niet een half uur te wachten op dat tochtige station Weesp.
Met de auto is dan een uur in de file staan.
Een kwartier... Of je moet naar station Baarn moeten gaan?
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2102
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door Dieselfreak »

Mensen die niet snappen dat de binnendeuren in de Deense Neus en de I11 automatisch zijn, die eraan trekken zoals aan manuele deuren, zodat ze stukgaan.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
loic1811
Berichten: 1446
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door loic1811 »

dat mensen op het perron allemaal maar naar 1 deur gaan ipv de andere ook te gebruiken
wat ook ergerlijk is dat mensen dan voor de deur staan als je wilt afstappen of dat ze opstappen terwijl de andere afstappen
LML
Berichten: 1435
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: TREINERGERNISSEN.

Bericht door LML »

hle2127 schreef:dat mensen op het perron allemaal maar naar 1 deur gaan ipv de andere ook te gebruiken
wat ook ergerlijk is dat mensen dan voor de deur staan als je wilt afstappen of dat ze opstappen terwijl de andere afstappen
De meeste reizigers willen persé op- of afstappen zo dicht mogelijk bij de trap/uitgang (luiheid...?). Wil dus zeggen dat de middelste rijtuigen van de trein stampvol zitten, zelfs rechtstaan tot gevolg, maar je nog een zee van ruimte hebt in het 1ste en laatste rijtuig van de trein...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie