Da is duidelijk photoshop ze (let op de achtergrond, precies hetzelfde)Bordensteker schreef:Op papier inderdaad terug kunnen vinden; de rechter afbeelding is duidelijk gephotoshopt uitgaande van de linker foto, dus of er echt ergens zoëen staat? _________________dekooiker schreef:Overigens: er hebben wel degelijk groen-witte (groene rand, wit vlak, zwarte cijfers) borden bestaan.
In de theorie maar in de praktijk weet ik niet.
koperdieven die onder hoogspanning werken kunnen later weleens heel starre figuren blijken
Snelheid per lijn
Re: Snelheid per lijn
Re: Snelheid per lijn
ik ben ruim 12,5 jaar treinbestuurder en heb da bord in die periode nooit geweten, niet in het echt en niet in de boeken, waar zou dat gestaan hebben? welk jaartal?
Re: Snelheid per lijn
Zo'n (wit) bord heb ik ook nog nooit gezien, nooit over gehoord of gelezen in de 50 jaar dat ik interesse heb voor de Belgische spoorwegen... Kan iemand daar meer precieze info over geven?
Re: Snelheid per lijn
Idem, en ik denk dat ik net als jij, Paul, toch wel een bijzondere aandacht besteed hebben aan de Belgische Spoorwegen.Paul schreef:Zo'n (wit) bord heb ik ook nog nooit gezien, nooit over gehoord of gelezen in de 50 jaar dat ik interesse heb voor de Belgische spoorwegen... Kan iemand daar meer precieze info over geven?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Snelheid per lijn
Die twee naast elkaar geplaatste afbeeldingen staan identiek zo op pagina 12 van Fiche 715 “Seininrichting: Basisprincipes” die deel uitmaakt van Bericht 18N/2003, een Werkdocument met als titel “Handleiding voor de bediende belast met het rangeren”.
Dat werkdocument is (voor wie toegang heeft) te raadplegen op:
Intraweb NMBS/Directies/Netwerk/Websites Afdelingen/N23/Procedurehandleidingen SO .
Het lijkt me inderdaad alleszins mogelijk dat dit (zoals Tim onderaan vorige bladzijde al opmerkte) een (al dan niet doodgeboren of anders vroeggestorven) voorloper was van het nog niet zo heel oude groen driehoekig bord (op de punt staande) met gele boord, het zogenaamde ac bord, dat je (op, of komende vanaf, een zijlijn met een lagere snelheid) kunt tegenkomen vóór een oorsprongsbord met hetzelfde snelheidscijfer.
_________________
Tijdens een opdrukbeweging moet de rangeerder op de seinen letten; de bestuurder zit dan immers achteraan het konvooi.
Dat werkdocument is (voor wie toegang heeft) te raadplegen op:
Intraweb NMBS/Directies/Netwerk/Websites Afdelingen/N23/Procedurehandleidingen SO .
Het lijkt me inderdaad alleszins mogelijk dat dit (zoals Tim onderaan vorige bladzijde al opmerkte) een (al dan niet doodgeboren of anders vroeggestorven) voorloper was van het nog niet zo heel oude groen driehoekig bord (op de punt staande) met gele boord, het zogenaamde ac bord, dat je (op, of komende vanaf, een zijlijn met een lagere snelheid) kunt tegenkomen vóór een oorsprongsbord met hetzelfde snelheidscijfer.
_________________
Tijdens een opdrukbeweging moet de rangeerder op de seinen letten; de bestuurder zit dan immers achteraan het konvooi.