Brand in een seinpost in het station van Glaaien

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Brand in een seinpost in het station van Glaaien

Bericht door Steven »

In Herentals was men al volop bezig met werken ter voorbereiding van het op EBP zetten, men had dus na de brand vooral een plan nodig om de werken versneld uit te voeren.

Een reserve hebben kan altijd maar eens alles EBP is, is dat in theorie niet echt nodig omdat je dan van op eender welke seinpost eender welk station kan bedienen voor zover je iemand toegang geeft tot het bedienen van dat station (de meeste operators in de seinhuizen hebben via hun code dus beperkingen).
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
Een reserve hebben kan altijd maar eens alles EBP is, is dat in theorie niet echt nodig omdat je dan van op eender welke seinpost eender welk station kan bedienen..
Het ging hier over de tegenhanger van de huidige seinpost..er blijft toch een redelijk grote kast staan op de plaats van het vroegere seinhuis een soort interface naar de EBP.
Die kasten zullen ook wel in de fik gaan als er 3KV op komt.
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

niet als alles glasvezel is waar me nu mee bezig is.
dentheo

Bericht door dentheo »

Is er ergens glasvezel tussen spoorkringen en schakelkast ?
Ik dacht enkel de ethernet verbinding naar EBP.
Die PLc's in die kasten naast het spoor verdragen echt geen 3 kV.
Gebeurt de blokbeveiliging in die kasten naast het spoor of op de EBP ?
Theo
Groeten vanop de Heide
kika

Bericht door kika »

Fles schreef:Waanzinnig dat dit soort dingen altijd vele weken tot maanden moet duren. Bij Herentals destijds waren ze geloof ik meer dan een half jaar bezig voordat er normaal gereden kon worden. Bizar gewoon. In Nederland is 24 uur wel het maximum voor zoiets (Utrecht Centraal eind november 2010 bijvoorbeeld). Waarom kan dat in België niet? :?:
Waanzinnig? Ik vind het meer vergelijkbaar met een Tiel wat wegvalt, Utrecht CS is dan ook een idioot belangrijk punt, elektronisch, en het was wat anders wat daar in de fik was gevlogen, dus logisch dat er dan ook wat harder gewerkt wordt om het te repareren. Als je het bekijkt als 'enkele treinen minder, reizigers kunnen omrijden, het is geen superbelangrijke hoofdas, het is maar in 1 richting' is het al een stuk minder bizar. Dat er enkele reizigers serieus balen, merk je hier inderdaad niet, 't is minder een reizigersforum en meer een bende treinnerds. Vergelijk het met de werken in Arnhem waardoor er enkele treinen de hele zomerperiode via Eindhoven en Mönchengladbach rijden. Of zoals wat ik dit weekend in Amsterdam zag: gedoe tussen Bijlmer en Zuid, werken bij Muiderpoort en Amstel. Iedereen die net daar moet zijn heeft eventjes wat extra reistijd, maar je komt er wel. Als morgen Berchem of Brussel Noord in de fik vliegt, kan je er donder op zeggen dat het meer als 24u duurt om te herstellen, misschien duurt het ook wel weer langer als een half jaar voor alles weer zoals voordien rijdt, maar het merendeel van de reizigers merkt er snel niet veel meer van. Ook niet vergeten dat zowel in Etterbeek als Herentals toen voor is gekozen om i.p.v. het snel te herstellen besloten is om een modernisering versneld door te voeren. Snel zoals de NMBS sommige van haar IC's die in vele dorpjes en gehuchten stoppen :wink:
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Is het treinverkeer in Glaaien terug normaal want ik ga zaterdag eerst naar Hasselt om er de TW te bezoeken en nadien ga ik naar Luik Guillemins om er de TW van Kinkempois te bezoeken.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
overweg13

Bericht door overweg13 »

Lukas schreef:Hoi,

Is het treinverkeer in Glaaien terug normaal want ik ga zaterdag eerst naar Hasselt om er de TW te bezoeken en nadien ga ik naar Luik Guillemins om er de TW van Kinkempois te bezoeken.

Lukas
Ja, dat is al enkele dagen zo. Ik heb vandaag E2932 genomen, en veel is er niet meer van te merken.
Met vriendelijke groet

overweg13
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Fles schreef:In Nederland is 24 uur wel het maximum voor zoiets (Utrecht Centraal eind november 2010 bijvoorbeeld). Waarom kan dat in België niet? :?:
In Utrecht was het de stroomvoorziening die verbrand was, dat is redelijk snel te verhelpen door een andere stroomvoorziening te plaatsen.

Als in Utrecht de relaiszaal of het seinhuis zelf was afgebrand had het echt wel langer dan 24 uur geduurd. :wink:
Steven

Bericht door Steven »

inderdaad een hele relaiszaal opbouwen in 24 u is gewoon utopisch, je moet ze bouwen, controleren, een testbedrijf en dan pas in dienst stellen.
Plaats reactie