Het verschil eerste ostch-ostch is enkel de verloning en klasseverschil in vrijkaart.
Vooral oudere werknemers nemen aanstoot aan het feit dat nieuwe mensen meteen 1e ostch worden zonder ook maar iets bewezen te hebben.
Hun meerwaarde tegenover een andere beginner is 0.
Verkoop uzelf op het werk dus maar als ostch

En laat ervaren mensen hun verhaal doen; daar valt enorm veel van te leren.
Het valt iedereen op dat van de massa kandidaten slechts weinigen toegelaten worden.
Dat ligt aan de redeneertesten en niet aan de persoonlijkheidstesten want die gebruikt men informatief.
In tegenstelling tot wat sommigen beweren kan je aan de redeneertesten wel iets doen in de zin van voorbereiding.
Op drukkere stations moet je tenslotte snel de beste beslissing kunnen nemen, versporingen beheren (dat valt in sommige stations mee en in andere is dat een puzzel, Brussel bijvoorbeeld!) en meteen een hele resem medewerkers inlichten.
Als ik lees dat er 6 op 15 of 5 op 20 de opleiding mogen aanvatten...dan is het erg gesteld.
Daar vallen een paar af tijdens de opleiding en wat rest er dan van die 200 die initieel opdaagden?
De trein.
Alleen voor durvers.