Opendeurdagen van de werkplaatsen
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
In Oostende geweest met de hoop om (voor de laatste keren) het onderhoud te zien van de oude klassieke stellen.
Een tegenvaller...
Jammer dat er geen beetje info werd gegeven.
Voor de rest was het wel de moeite.
Een tegenvaller...
Jammer dat er geen beetje info werd gegeven.
Voor de rest was het wel de moeite.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:46
- Locatie: Eupen
- Contacteer:
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Hallo, melde mich hier auchmal zu Wort, leider nur mir in Deutsch möglisch.
War am Sonntag auch in Oostende und hab eine Kleine Phototour auf meiner Seite gestellt.
http://european-train.eu/fotoalbum/s18/index.html
Gruss, Torsten.
War am Sonntag auch in Oostende und hab eine Kleine Phototour auf meiner Seite gestellt.
http://european-train.eu/fotoalbum/s18/index.html
Gruss, Torsten.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:46
- Locatie: Eupen
- Contacteer:
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Und hier vom TW Hasselt meine Bilder,
http://european-train.eu/fotoalbum/s19/index.html
TW Kinkempois werde ich im laufe des Tages auch noch einfügen.
Gruss, Torsten.
Edit:
Kinkempois,
http://european-train.eu/fotoalbum/s20/index.html
http://european-train.eu/fotoalbum/s19/index.html
TW Kinkempois werde ich im laufe des Tages auch noch einfügen.
Gruss, Torsten.
Edit:
Kinkempois,
http://european-train.eu/fotoalbum/s20/index.html
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Vandaag in het (drukke) Hasselt geweest. Leuk opzet, interessant en informatief en vooral een hele belevenis voor de treinfanaten onder ons die het spoor enkel maar kennen van de stations en de treinen zelf.
Wat ik zelf nog het interessantste vond, waren de vier HLE's die buiten stonden en waar je in de stuurcabines kon. Vier loc's, drie generaties, van de HLE27 over de HLE13 naar de HLE18 en HLE28(Traxx). Leuk om de evolutie doorheen de jaren te kunnen zien. Opvallend aan de Traxx was dat de controle zich rechts in de stuurpost bevond, daar waar al het Belgisch materieel links de controles heeft.
Ook nog in de cabine van een HLD91 (denk ik) gezeten en verder enkele modellen van zeer dichtbij gezien. Alleen jammer dat je niet in de stuurposten van de MS80 en MS96 kon. Ik weet hoe ze er uit zien, maar heb ze nog nooit in het echt gezien. Het was de eerste keer dat ik de DMU41 vanbinnen zag en wist niet dat je vanuit het treinstel over de schouder van de machinist mee kan kijken.
Ook nog even de uitleg gevolgd van iemand in de stuurpost van een M6, die natuurlijk een kopie is van de stuurpost van de HLE13.
Indrukwekkend om een MS80 in de lucht te zien zweven
en ook om een wielstel
eens los van een trein te zien. En ook de pantograaf was gigantisch als je er zo naast staat. Vanop het perron lijken die dingen relatief klein op een trein...
Eén persoon wist me te vertellen dat ze bij een tekort aan treinbestuurders wel eens een oogje dichtknepen bij de diplomavereisten, maar in de brochures die ik mee kreeg, stond dat de diplomavereisten onontkomelijk waren. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en maar mijn kandidatuur ingediend voor bestuurder rangeringen.
Het was een toffe ervaring, daar in Hasselt.
Wat ik zelf nog het interessantste vond, waren de vier HLE's die buiten stonden en waar je in de stuurcabines kon. Vier loc's, drie generaties, van de HLE27 over de HLE13 naar de HLE18 en HLE28(Traxx). Leuk om de evolutie doorheen de jaren te kunnen zien. Opvallend aan de Traxx was dat de controle zich rechts in de stuurpost bevond, daar waar al het Belgisch materieel links de controles heeft.
Ook nog in de cabine van een HLD91 (denk ik) gezeten en verder enkele modellen van zeer dichtbij gezien. Alleen jammer dat je niet in de stuurposten van de MS80 en MS96 kon. Ik weet hoe ze er uit zien, maar heb ze nog nooit in het echt gezien. Het was de eerste keer dat ik de DMU41 vanbinnen zag en wist niet dat je vanuit het treinstel over de schouder van de machinist mee kan kijken.
Ook nog even de uitleg gevolgd van iemand in de stuurpost van een M6, die natuurlijk een kopie is van de stuurpost van de HLE13.
Indrukwekkend om een MS80 in de lucht te zien zweven


Eén persoon wist me te vertellen dat ze bij een tekort aan treinbestuurders wel eens een oogje dichtknepen bij de diplomavereisten, maar in de brochures die ik mee kreeg, stond dat de diplomavereisten onontkomelijk waren. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en maar mijn kandidatuur ingediend voor bestuurder rangeringen.
Het was een toffe ervaring, daar in Hasselt.
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Rond 12h was de stuurpost van de MS 96 wel open, en kreeg je een volledige informatiesessie.TB_worden schreef: Alleen jammer dat je niet in de stuurposten van de MS80 en MS96 kon.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
In Kinkempois kon je in de stuurpost van een klassiekje (224), een AM96 (479) en een vernieuwde break (308). Het was voor mij trouwens de eerste keer dat ik in een vernieuwde break heb kunnen zitten. Ik vond de 2de klas beter zitten dan eerste klas
Ook stonden daar heel wat diesels: 55 (blauwe en gele), 62/63 waaronder ook een blauwe infrabel, een 54, een 51 en 77. Daar kon je allemaal in, de 82 stonden daar samen met een aantal 55'ers te roesten.
Ook kon je in een HLE 18, 23, 26 en 27.
Ontbraken: HLE 28, een M6 stuurstandrijtuig en de Desiro (die hoop ik volgende week in Mechelen te zien).

Ook stonden daar heel wat diesels: 55 (blauwe en gele), 62/63 waaronder ook een blauwe infrabel, een 54, een 51 en 77. Daar kon je allemaal in, de 82 stonden daar samen met een aantal 55'ers te roesten.
Ook kon je in een HLE 18, 23, 26 en 27.
Ontbraken: HLE 28, een M6 stuurstandrijtuig en de Desiro (die hoop ik volgende week in Mechelen te zien).




Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Hallo allemaal,
Zou de Desiro ook in Salzinnes kunnen zijn? Ik ga morgen al naar Namen zodat ik daar vroeg kan zijn zaterdag. Hopenlijk via Stockem (prioriteit 52/53/54 fotograferen) en via Mechelen terug naar Nederland.
Groeten .... Ludo
Zou de Desiro ook in Salzinnes kunnen zijn? Ik ga morgen al naar Namen zodat ik daar vroeg kan zijn zaterdag. Hopenlijk via Stockem (prioriteit 52/53/54 fotograferen) en via Mechelen terug naar Nederland.
Groeten .... Ludo
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Ik denk niet dat er in Stockem nog veel 52/53/54 zullen buiten staan.
Tijdens de opendeurdagen daar stond het merendeel binnen!
Tijdens de opendeurdagen daar stond het merendeel binnen!
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Ik bedoel ook binnen. Ik heb net gebeld en gehoord dat ze zaterdag gesloten zijn. Zijn alle werkplaatsen dicht op zaterdag?
Groeten .... Ludo
Groeten .... Ludo
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
ik denk dat de meeste TW's wel 7 op 7 open zijn, het zij in het weekend wel met minder volk.



-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Van iemand die er eerder deze week nog geweest is hoorde ik dat men nog volop met de nieuwe simulator T13 bezig was, maar dat men verwachtte een en ander gereed te hebben voor de Opendeurdagen dit weekend, mogelijk met uitzondering van het grote beeldscherm voor u. In plaats daarvan zou het beeld in dat geval op de muur erachter geprojecteerd worden.
_________________
geen muur van onwil
_________________
geen muur van onwil
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
- Locatie: Tingley - West Yorkshire
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
Went to Salzinnes Works yesterday, It was very, very good with a good overview of all the activities on site. One of the best open days I have attended. I was surprised to see the shuttle train running so far into the works and I enjoyed sitting outside the beer tent having a beer in the afternoon sun.
A good effort by all concerned and worth the trip over from the UK.
Iain
A good effort by all concerned and worth the trip over from the UK.
Iain
Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen
In Mechelen werd het beeld van de simulator inderdaad op de muur geprojecteerd.
Er was veel volk gekomen om de CW eens te kunnen bekijken. Voor mij waren de hoogtepunten toch de reeks 18 en de Desiro die er uitgestald stonden en vanbinnen konden bekeken worden
De meest voorkomende reactie bij de Desiro was wel meteen: "oei, wat hebben ze met die tafeltjes gedaan?" (ze zijn een pak kleiner geworden).
Voor de rest was het wel indrukwekkend om te zien wat er daar allemaal werd gedaan op die ruimte. Hopelijk gaan een hoop mensen nu wat beter begrijpen wat er allemaal komt kijken bij het laten rijden van een trein.
Groeten,
Glodenox
Er was veel volk gekomen om de CW eens te kunnen bekijken. Voor mij waren de hoogtepunten toch de reeks 18 en de Desiro die er uitgestald stonden en vanbinnen konden bekeken worden

Voor de rest was het wel indrukwekkend om te zien wat er daar allemaal werd gedaan op die ruimte. Hopelijk gaan een hoop mensen nu wat beter begrijpen wat er allemaal komt kijken bij het laten rijden van een trein.
Groeten,
Glodenox