Opendeurdagen van de werkplaatsen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AM'er

Re: Opendeurdagen van de werkplaatsen

Bericht door AM'er »

In Oostende geweest met de hoop om (voor de laatste keren) het onderhoud te zien van de oude klassieke stellen.
Een tegenvaller...

Jammer dat er geen beetje info werd gegeven.

Voor de rest was het wel de moeite.
petit_hund
Contacteer:

Bericht door petit_hund »

Hallo, melde mich hier auchmal zu Wort, leider nur mir in Deutsch möglisch.

War am Sonntag auch in Oostende und hab eine Kleine Phototour auf meiner Seite gestellt.

http://european-train.eu/fotoalbum/s18/index.html

Gruss, Torsten.
Afbeelding
petit_hund
Contacteer:

Bericht door petit_hund »

Und hier vom TW Hasselt meine Bilder,
http://european-train.eu/fotoalbum/s19/index.html

TW Kinkempois werde ich im laufe des Tages auch noch einfügen.

Gruss, Torsten.

Edit:

Kinkempois,

http://european-train.eu/fotoalbum/s20/index.html
Afbeelding
TB_worden

Bericht door TB_worden »

Vandaag in het (drukke) Hasselt geweest. Leuk opzet, interessant en informatief en vooral een hele belevenis voor de treinfanaten onder ons die het spoor enkel maar kennen van de stations en de treinen zelf.

Wat ik zelf nog het interessantste vond, waren de vier HLE's die buiten stonden en waar je in de stuurcabines kon. Vier loc's, drie generaties, van de HLE27 over de HLE13 naar de HLE18 en HLE28(Traxx). Leuk om de evolutie doorheen de jaren te kunnen zien. Opvallend aan de Traxx was dat de controle zich rechts in de stuurpost bevond, daar waar al het Belgisch materieel links de controles heeft.

Ook nog in de cabine van een HLD91 (denk ik) gezeten en verder enkele modellen van zeer dichtbij gezien. Alleen jammer dat je niet in de stuurposten van de MS80 en MS96 kon. Ik weet hoe ze er uit zien, maar heb ze nog nooit in het echt gezien. Het was de eerste keer dat ik de DMU41 vanbinnen zag en wist niet dat je vanuit het treinstel over de schouder van de machinist mee kan kijken.

Ook nog even de uitleg gevolgd van iemand in de stuurpost van een M6, die natuurlijk een kopie is van de stuurpost van de HLE13.

Indrukwekkend om een MS80 in de lucht te zien zweven :shock: en ook om een wielstel :shock: eens los van een trein te zien. En ook de pantograaf was gigantisch als je er zo naast staat. Vanop het perron lijken die dingen relatief klein op een trein...

Eén persoon wist me te vertellen dat ze bij een tekort aan treinbestuurders wel eens een oogje dichtknepen bij de diplomavereisten, maar in de brochures die ik mee kreeg, stond dat de diplomavereisten onontkomelijk waren. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en maar mijn kandidatuur ingediend voor bestuurder rangeringen.

Het was een toffe ervaring, daar in Hasselt.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

TB_worden schreef: Alleen jammer dat je niet in de stuurposten van de MS80 en MS96 kon.
Rond 12h was de stuurpost van de MS 96 wel open, en kreeg je een volledige informatiesessie.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Stef

Bericht door Stef »

In Kinkempois kon je in de stuurpost van een klassiekje (224), een AM96 (479) en een vernieuwde break (308). Het was voor mij trouwens de eerste keer dat ik in een vernieuwde break heb kunnen zitten. Ik vond de 2de klas beter zitten dan eerste klas :roll:

Ook stonden daar heel wat diesels: 55 (blauwe en gele), 62/63 waaronder ook een blauwe infrabel, een 54, een 51 en 77. Daar kon je allemaal in, de 82 stonden daar samen met een aantal 55'ers te roesten.

Ook kon je in een HLE 18, 23, 26 en 27.

Ontbraken: HLE 28, een M6 stuurstandrijtuig en de Desiro (die hoop ik volgende week in Mechelen te zien).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ludotje2

Bericht door ludotje2 »

Hallo allemaal,

Zou de Desiro ook in Salzinnes kunnen zijn? Ik ga morgen al naar Namen zodat ik daar vroeg kan zijn zaterdag. Hopenlijk via Stockem (prioriteit 52/53/54 fotograferen) en via Mechelen terug naar Nederland.

Groeten .... Ludo
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Ik denk niet dat er in Stockem nog veel 52/53/54 zullen buiten staan.
Tijdens de opendeurdagen daar stond het merendeel binnen!
ludotje2

Bericht door ludotje2 »

Ik bedoel ook binnen. Ik heb net gebeld en gehoord dat ze zaterdag gesloten zijn. Zijn alle werkplaatsen dicht op zaterdag?

Groeten .... Ludo
Robin

Bericht door Robin »

ik denk dat de meeste TW's wel 7 op 7 open zijn, het zij in het weekend wel met minder volk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Robin

Bericht door Robin »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Van iemand die er eerder deze week nog geweest is hoorde ik dat men nog volop met de nieuwe simulator T13 bezig was, maar dat men verwachtte een en ander gereed te hebben voor de Opendeurdagen dit weekend, mogelijk met uitzondering van het grote beeldscherm voor u. In plaats daarvan zou het beeld in dat geval op de muur erachter geprojecteerd worden.

Bericht door Iain Dobson »

Went to Salzinnes Works yesterday, It was very, very good with a good overview of all the activities on site. One of the best open days I have attended. I was surprised to see the shuttle train running so far into the works and I enjoyed sitting outside the beer tent having a beer in the afternoon sun.

A good effort by all concerned and worth the trip over from the UK.

Iain
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

In Mechelen werd het beeld van de simulator inderdaad op de muur geprojecteerd.

Er was veel volk gekomen om de CW eens te kunnen bekijken. Voor mij waren de hoogtepunten toch de reeks 18 en de Desiro die er uitgestald stonden en vanbinnen konden bekeken worden :) De meest voorkomende reactie bij de Desiro was wel meteen: "oei, wat hebben ze met die tafeltjes gedaan?" (ze zijn een pak kleiner geworden).

Voor de rest was het wel indrukwekkend om te zien wat er daar allemaal werd gedaan op die ruimte. Hopelijk gaan een hoop mensen nu wat beter begrijpen wat er allemaal komt kijken bij het laten rijden van een trein.

Groeten,
Glodenox
wbrm

Bericht door wbrm »

Is de CW Mechelen goed bereikbaar vanaf het station?
Plaats reactie