22-10-2011 | Opendeurdag Centrale Werkplaats Mechelen

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Robin

22-10-2011 | Opendeurdag Centrale Werkplaats Mechelen

Bericht door Robin »

Dit weekend zetten als laatste CW Mechelen en AC Salzinnes hun deuren open.
Hier alvast een kort verslag van CW Mechelen.
Knappe rondleiding voorzien enkel jammer dat er weinig volk was dat uitleg gaf.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Zetel van een sprinter, zijn duidelijk dezelfde als de Break Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Plan van een stuurtafel van de MR800 Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
trainfreak

Re: 22-10-2011 | Opendeurdag Centrale Werkplaats Mechelen

Bericht door trainfreak »

Stond er veel volk bij de simulator?
Ik ben van plan om morgen te gaan, de simulator zou wel tof zijn om eens te doen.

Maar als je lang moet wachten dan sla ik deze toch liever over.
thejay
Contacteer:

Bericht door thejay »

trainfreak schreef:Stond er veel volk bij de simulator?
Ik ben van plan om morgen te gaan, de simulator zou wel tof zijn om eens te doen.

Maar als je lang moet wachten dan sla ik deze toch liever over.
Het gaat 'op afspraak', bij binnenkomst is er een standje waar je je moet aanmelden en dan krijg je een tijdstip mee. Op tijd zijn is de boodschap, ik was er rond elf uur en toen was de eerste vrije sessie om tien na één (maar zelf had/heb ik geen interesse).
J-B

Bericht door J-B »

De simulator lag wel een paar keer plat en moest heropgestart worden.
Echt zelf rijden was er bij onze groep niet bij.
Al zijn er wel groepen waarbij sommige mensen zelf hebben mogen rijden. (Ik veronderstel enkel machinisten?)
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

De modernisering van de Breaks begint precies toch iets sneller te gaan.
Ik wist niet dat ze de Sprinters gingen moderniseren.
Was de Desiro volledig te bezichtigen of maar 1 deel.
Gaat de Desiro ook onderhouden worden in Mechelen.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

"De" simulator is toch niet die foto van die break-stuurpost met railworks ???? Het gaat toch om dat Type 13 ?

mvg
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Robin

Bericht door Robin »

HLE 2302 schreef:"De" simulator is toch niet die foto van die break-stuurpost met railworks ???? Het gaat toch om dat Type 13 ?

mvg
levensecht :lol: .
nee bij de simulator ben ik niet geweest, per ongeluk voorbij gelopen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Misschien niet per ongeluk? Tegen het eind van de middag, iets na 17 u, heb ik bij de nieuwe onderkomens van de sim T13 behalve op het plannetje niets gezien dat naar de ingang van de nieuwe opstelling wees. Het leek zodoende wel of de sim helemaal niet toegankelijk was. Die indruk wordt versterkt doordat je eerder in het uitgezette parkoers al langs die open stuurtafel-opstelling van de Break bent gepasseerd.

Overigens moest je er in Salzinnes ook met het plattegrondje in de hand naar zoeken; overal bordjes, maar niet naar de lokalen bij de sim. Misschien bewust zo gedaan om de toeloop naar die beperkte ruimte selectief wat in te dammen.
Laatst gewijzigd door Bordensteker op 23 okt 2011, 02:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

ik was er ook en had gewoon de indruk dat de mensen van de sim HLE13 iets vroeger de deuren hadden gesloten dan de rest.
Stef

Bericht door Stef »

Ik ben ook gisteren geweest. Enkel het eerste stuk vond ik echt interessant omdat daar de stellen stonden die gemoderniseerd worden. Ik heb daar 3 breaks gezien die bijna af zijn: o.a. 429 en 316. Wel tof om eens door de 2 wagons te lopen: van oud over gestript tot nieuw :mrgreen: De sprinters die binnenstonden (en we konden zien) waren de 916 en de 917.

Ook stond er een gestripte varkensneus. Ik dacht dat het de 804 was, die zal dus de eerste gemoderniseerde worden van de AM 75? Ik heb wel slechts 2 van de 4 rijtuigen zien staan.

De eerste keer dat ik in de Desiro kon gaan: spijtig dat je niet in de stuurpost kon. Wat me wel opviel: vele plaatsen (zeker in 1e klasse) hebben een enorm slecht zicht naar buiten!

Ik heb aan de ingang een metalen CW Mechelen hebbedingetje gekregen (stond in het groot in de afdeling waar onderdelen worden gemaakt). Blijkbaar moet je geluk hebben om dat te krijgen want je moest het krijgen van de mensen van de CW zelf.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Steven

Bericht door Steven »

Geluk hebben voor dat souvenir? Ik heb het ook en op dat moment waren ze dat met 2 aan het uitdelen aan de ingang Leuvensesteenweg.
Shrek

Bericht door Shrek »

Ik ben daarstraks zowel in de stuurpost van de desiro als in de simulator van de reeks 13 geweest. De simulator zelf had softwareproblemen en draaide dus niet. Het was wel zo dat je voor deze simulator zeker op tijd moest komen, je kon er immers enkel met reservering binnen. Waarschijnlijk hebben ze het standje voor de reserveringen afgebroken eens het spel volzet was, dus kon je inderdaad niets zien van de simulator :wink:
Stef

Bericht door Stef »

Steven schreef:Geluk hebben voor dat souvenir? Ik heb het ook en op dat moment waren ze dat met 2 aan het uitdelen aan de ingang Leuvensesteenweg.
Bij mij ook, echter staan ze daar zeker niet altijd. Toen ik door ging rond een uur of 3 stonden ze er niet meer, want ik heb er nog speciaal achter gevraagd.
Stef

Bericht door Stef »

Shrek schreef:Ik ben daarstraks zowel in de stuurpost van de desiro als in de simulator van de reeks 13 geweest. De simulator zelf had softwareproblemen en draaide dus niet. Het was wel zo dat je voor deze simulator zeker op tijd moest komen, je kon er immers enkel met reservering binnen. Waarschijnlijk hebben ze het standje voor de reserveringen afgebroken eens het spel volzet was, dus kon je inderdaad niets zien van de simulator :wink:
Ik lees dat jij wel in de stuurpost van de Desiro kon, spijtig dat dit gisteren niet zo was toen ik daar passeerde...
Steven

Bericht door Steven »

Stef schreef:
Shrek schreef:Ik ben daarstraks zowel in de stuurpost van de desiro als in de simulator van de reeks 13 geweest. De simulator zelf had softwareproblemen en draaide dus niet. Het was wel zo dat je voor deze simulator zeker op tijd moest komen, je kon er immers enkel met reservering binnen. Waarschijnlijk hebben ze het standje voor de reserveringen afgebroken eens het spel volzet was, dus kon je inderdaad niets zien van de simulator :wink:
Ik lees dat jij wel in de stuurpost van de Desiro kon, spijtig dat dit gisteren niet zo was toen ik daar passeerde...
Wat uur was je er dan? ik ben daar ook langsgekomen en ze stonden er te drummen om in dat stel binnen te geraken en zover ik gezien heb ook om in de stuurpost eens te kijken.
Plaats reactie