claxon gebruiken bij het doorrijden van een station

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
COCOKEN007

claxon gebruiken bij het doorrijden van een station

Bericht door COCOKEN007 »

Hallo iedereen,
vrijdag aanstaande gewerkt in het station van Vilvoorde voor de NMBS.
Nu op perron 1 en 2 rijden er ook treinen die niet stoppen in het station.
De Benelux trein met op kop een Traxx en ook nog ieder uur zoeft er ook nog een klassieksken erdoor.
De schat de snelheid aan het perron ongeveer 120 km/h.
Ik vermoed dat je als TB moet claxonneren voor je het perron bereikt om de mensen te verwittigen of vergis ik mij.
Het was levensgevaarljik want in dat uur tussen 13 en 14 uur zijn er 3 treinen voorbijgereden en hebben niet geclaxonnneerd. De mensen op het perron waren zelf verschoten .
De omroepdienst van het station zij ook niets van" opgelet doorrijdende trein ".
ik ben er zeker van dat ze moeten hun hoorn opleggen en zelfs met 2 tonen?
Kan iemand daar een antwoordt op geven
alvast bedankt

Vg

Cocoken
nighttrain

Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station

Bericht door nighttrain »

Inderdaad verwittigen met lange toon is verplicht bij doorrit om de personen op het perron te verwittigen. Zelfde toon als inrit tunnels tussen 7 en 17h.
COCOKEN007

dank u nighttrain , ik dacht het wel
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

In Halle doet elke Thalys, TGV, Eurostar dat als ze die tunnel inrijden.
Steven

Bericht door Steven »

Stijn91 schreef:In Halle doet elke Thalys, TGV, Eurostar dat als ze die tunnel inrijden.
Dat is ook zo voorzien, elke tunnel, aan de inrit tussen 7 en 17, behalve op de NZV brussel en de jubelparktunnel op L26
dentheo

Bericht door dentheo »

Antwerpse tunnel ook ? Beide zijden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:Antwerpse tunnel ook ? Beide zijden ?

Er zijn maar twee tunnels waar het niet voorzien is en die heb ik hierboven vermeld. Bij Mortsel oude god is het op L25 niet voorzien om aan de inrit van de tunnel te klaksoneren indien je er moet stoppen (perron ligt er half in en half uit de tunnel). Dat zijn dan lokale uitzonderingen die in consignes zijn weergegeven per lijn.
dentheo

Bericht door dentheo »

Ofwel is de dubbeldekker geluidsdicht of ik zit altijd in het midden en hoor het niet (meer?)
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:Ofwel is de dubbeldekker geluidsdicht of ik zit altijd in het midden en hoor het niet (meer?)
In het midden ga je u best moeten doen om dat te horen. Al is dat een beetje afhankelijk van tb tot tb.
kika

Bericht door kika »

Af en toe hoor ik dit ook bij Brussel Noord als het station binnengereden wordt, komende van Centraal. Is dat dan omdat er mensen te dicht bij de perronrand staan of iets dergelijks?
COCOKEN007

meestal is dat een klein hoornsignaal die dan gegeven wordt in Brussel Noord en Zuid daar de passagiers over de witte lijn gaan en te dicht tegen het spoor komen :wink:
Dren

Bericht door Dren »

Waarom stel jij die vraag eigenlijk ? In vorige berichten laat je uitschijnen dat je zelf TB bent .
Darko

Bericht door Darko »

Dren schreef:Waarom stel jij die vraag eigenlijk ? In vorige berichten laat je uitschijnen dat je zelf TB bent .
En dan zou hij dat toch moeten weten :p
COCOKEN007

ik heb nooit gezegd dat ik TB ben. Ik ben al 30 jaar met treinen bezig en soms ontsnapt ik een detail.meer niet .
Het kon ook zijn dat er in het station van Vilvoorde andere regels zijn zoals de Noord Zuid verbinding .
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

COCOKEN007 schreef:ik heb nooit gezegd dat ik TB ben. Ik ben al 30 jaar met treinen bezig en soms ontsnapt ik een detail.meer niet .
Het kon ook zijn dat er in het station van Vilvoorde andere regels zijn zoals de Noord Zuid verbinding .
Voor zover ik geen alzheimer heb meen ik me toch wel te herinneren dat u dit duidelijk vermelde. :wink:
Hoi iedereen,

Laatste reed ik met een break van Halle naar Edingen rond 22U en ik zette de verschijners op en zag nog
minder dan met de gewone schijners. Echt schandalig.
Die lampen geven niets , verschijnen doen ze ook niet , het was mn eerste rit alleen en ik heb mn ogen uit mijn kop gekeken om deze rit veilig en op tijd af te handelen.
Het was precies of ik reed in een zwart gat.
Dat de vakbond daar nog niets op gezegt hebben dat vind ik raar want ik denk dat het op de meeste break
ook zo zal zijn.
Dit moet doorgegeven worden aan de vakbond of vergis ik mij.
Of zijn er ook nog andere machines of treinstellen die ook dit probleem hebben.
Graag jullie reactie
gtz

coco

We reden van Brussel-Zuid naar Halle en ongeveer in Buizingen verscheen een dubbel
oranje en daaronder 12. Ik verschoot mij een bult dat bij dubbel oranje dit cijfer verscheen.
Normaal als het oranje ga je afremmen tot 40 km/ h en dan afwachten wat het volgend sein
zegt.
Wij hebben deze reactie ook uitgevoerd en bleek dat het volgend sein op geel groen stond vertikaal met onder 7 geschreven.
Ik veronderstel dat de logica hier van de nmbs zoek is of vergis ik mij.
De halte was Halle zelf .
Ik denk dat ik de HLT nog eens moet doornemen en zien waar deze regel zich bevindt.
Het blijft me bezig houden.
Kunnen jullie wat meer uitleg geven
Alvast bedankt

franco

Als u zegt dat u nooit hebt beweerd dat u treinbestuurder bent, dan denk ik ook niet dat u moet beweren dat u uw eerste rit alleen gedaan hebt met een break.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie