claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Hallo iedereen,
vrijdag aanstaande gewerkt in het station van Vilvoorde voor de NMBS.
Nu op perron 1 en 2 rijden er ook treinen die niet stoppen in het station.
De Benelux trein met op kop een Traxx en ook nog ieder uur zoeft er ook nog een klassieksken erdoor.
De schat de snelheid aan het perron ongeveer 120 km/h.
Ik vermoed dat je als TB moet claxonneren voor je het perron bereikt om de mensen te verwittigen of vergis ik mij.
Het was levensgevaarljik want in dat uur tussen 13 en 14 uur zijn er 3 treinen voorbijgereden en hebben niet geclaxonnneerd. De mensen op het perron waren zelf verschoten .
De omroepdienst van het station zij ook niets van" opgelet doorrijdende trein ".
ik ben er zeker van dat ze moeten hun hoorn opleggen en zelfs met 2 tonen?
Kan iemand daar een antwoordt op geven
alvast bedankt
Vg
Cocoken
vrijdag aanstaande gewerkt in het station van Vilvoorde voor de NMBS.
Nu op perron 1 en 2 rijden er ook treinen die niet stoppen in het station.
De Benelux trein met op kop een Traxx en ook nog ieder uur zoeft er ook nog een klassieksken erdoor.
De schat de snelheid aan het perron ongeveer 120 km/h.
Ik vermoed dat je als TB moet claxonneren voor je het perron bereikt om de mensen te verwittigen of vergis ik mij.
Het was levensgevaarljik want in dat uur tussen 13 en 14 uur zijn er 3 treinen voorbijgereden en hebben niet geclaxonnneerd. De mensen op het perron waren zelf verschoten .
De omroepdienst van het station zij ook niets van" opgelet doorrijdende trein ".
ik ben er zeker van dat ze moeten hun hoorn opleggen en zelfs met 2 tonen?
Kan iemand daar een antwoordt op geven
alvast bedankt
Vg
Cocoken
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Inderdaad verwittigen met lange toon is verplicht bij doorrit om de personen op het perron te verwittigen. Zelfde toon als inrit tunnels tussen 7 en 17h.
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
In Halle doet elke Thalys, TGV, Eurostar dat als ze die tunnel inrijden.
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Dat is ook zo voorzien, elke tunnel, aan de inrit tussen 7 en 17, behalve op de NZV brussel en de jubelparktunnel op L26Stijn91 schreef:In Halle doet elke Thalys, TGV, Eurostar dat als ze die tunnel inrijden.
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Antwerpse tunnel ook ? Beide zijden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
dentheo schreef:Antwerpse tunnel ook ? Beide zijden ?
Er zijn maar twee tunnels waar het niet voorzien is en die heb ik hierboven vermeld. Bij Mortsel oude god is het op L25 niet voorzien om aan de inrit van de tunnel te klaksoneren indien je er moet stoppen (perron ligt er half in en half uit de tunnel). Dat zijn dan lokale uitzonderingen die in consignes zijn weergegeven per lijn.
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Ofwel is de dubbeldekker geluidsdicht of ik zit altijd in het midden en hoor het niet (meer?)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
In het midden ga je u best moeten doen om dat te horen. Al is dat een beetje afhankelijk van tb tot tb.dentheo schreef:Ofwel is de dubbeldekker geluidsdicht of ik zit altijd in het midden en hoor het niet (meer?)
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Af en toe hoor ik dit ook bij Brussel Noord als het station binnengereden wordt, komende van Centraal. Is dat dan omdat er mensen te dicht bij de perronrand staan of iets dergelijks?
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
meestal is dat een klein hoornsignaal die dan gegeven wordt in Brussel Noord en Zuid daar de passagiers over de witte lijn gaan en te dicht tegen het spoor komen 

Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Waarom stel jij die vraag eigenlijk ? In vorige berichten laat je uitschijnen dat je zelf TB bent .
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
En dan zou hij dat toch moeten weten :pDren schreef:Waarom stel jij die vraag eigenlijk ? In vorige berichten laat je uitschijnen dat je zelf TB bent .
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
ik heb nooit gezegd dat ik TB ben. Ik ben al 30 jaar met treinen bezig en soms ontsnapt ik een detail.meer niet .
Het kon ook zijn dat er in het station van Vilvoorde andere regels zijn zoals de Noord Zuid verbinding .
Het kon ook zijn dat er in het station van Vilvoorde andere regels zijn zoals de Noord Zuid verbinding .
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Voor zover ik geen alzheimer heb meen ik me toch wel te herinneren dat u dit duidelijk vermelde.COCOKEN007 schreef:ik heb nooit gezegd dat ik TB ben. Ik ben al 30 jaar met treinen bezig en soms ontsnapt ik een detail.meer niet .
Het kon ook zijn dat er in het station van Vilvoorde andere regels zijn zoals de Noord Zuid verbinding .

Onder andere in dit topic: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=16&t=8880Hoi iedereen,
Laatste reed ik met een break van Halle naar Edingen rond 22U en ik zette de verschijners op en zag nog
minder dan met de gewone schijners. Echt schandalig.
Die lampen geven niets , verschijnen doen ze ook niet , het was mn eerste rit alleen en ik heb mn ogen uit mijn kop gekeken om deze rit veilig en op tijd af te handelen.
Het was precies of ik reed in een zwart gat.
Dat de vakbond daar nog niets op gezegt hebben dat vind ik raar want ik denk dat het op de meeste break
ook zo zal zijn.
Dit moet doorgegeven worden aan de vakbond of vergis ik mij.
Of zijn er ook nog andere machines of treinstellen die ook dit probleem hebben.
Graag jullie reactie
gtz
coco
_________________
Het glas is altijd de helft gevuld
En hier http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=17&t=8697hoi tbs en iedereen,
We reden van Brussel-Zuid naar Halle en ongeveer in Buizingen verscheen een dubbel
oranje en daaronder 12. Ik verschoot mij een bult dat bij dubbel oranje dit cijfer verscheen.
Normaal als het oranje ga je afremmen tot 40 km/ h en dan afwachten wat het volgend sein
zegt.
Wij hebben deze reactie ook uitgevoerd en bleek dat het volgend sein op geel groen stond vertikaal met onder 7 geschreven.
Ik veronderstel dat de logica hier van de nmbs zoek is of vergis ik mij.
De halte was Halle zelf .
Ik denk dat ik de HLT nog eens moet doornemen en zien waar deze regel zich bevindt.
Het blijft me bezig houden.
Kunnen jullie wat meer uitleg geven
Alvast bedankt
franco
_________________
Het glas is altijd de helft gevuld
Als u zegt dat u nooit hebt beweerd dat u treinbestuurder bent, dan denk ik ook niet dat u moet beweren dat u uw eerste rit alleen gedaan hebt met een break.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...