hle 18 op noorderkempen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Re: hle 18 op noorderkempen?

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:
Shrek schreef:die bundel is toch niet geëlektrificeerd? :?:
Jawel. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=jTd-j4A0 ... re=related
kijk dat filmpje eens op 4:07 :wink:
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Tgoh ja, dan maar een paar batterijtjes meer in de Desiro steken ;)
Bibke

Bericht door Bibke »

Shrek schreef:
Bibke schreef:
Shrek schreef:die bundel is toch niet geëlektrificeerd? :?:
Jawel. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=jTd-j4A0 ... re=related
kijk dat filmpje eens op 4:07 :wink:
Hey Shrek,
Maar dat zijn niet de ontvangstsporen van het station.
Dat is de bundel voor infratreinen.
Shrek

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:Hey Shrek,
Maar dat zijn niet de ontvangstsporen van het station.
Dat is de bundel voor infratreinen.
Het waren toch die sporen waar Kristofke naar verwees hoor :)
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Klopt ik verwees naar die bundel, maar had niet gezien dat die geen wasdraad had.
kika

Bericht door kika »

Bedankt KVB, daar had ik overgelezen in de nieuwe concessie. Ben ik wel benieuwd of NS interesse heeft in Noorderkempen en daarmee bijna lokale vervoerder wordt...
Kristofke

Bericht door Kristofke »

kika schreef:Bedankt KVB, daar had ik overgelezen in de nieuwe concessie. Ben ik wel benieuwd of NS interesse heeft in Noorderkempen en daarmee bijna lokale vervoerder wordt...
Tsja, als het aan de NS ligt dan stopt de trein enkel maar in Brussel-Zuid, die willen zo weinig mogelijk haltes in België. Zie naar Brussel-Noord en hun aandrang om Mechelen ook af te schaffen.
K V B

Bericht door K V B »

kika schreef:Bedankt KVB, daar had ik overgelezen in de nieuwe concessie. Ben ik wel benieuwd of NS interesse heeft in Noorderkempen en daarmee bijna lokale vervoerder wordt...
Waarom niet? Ik denk dat Noorderkempen potentieel heeft voor verkeer naar Nederland ook. Vergeet niet dat er veel Nederlanders in het noorden van de provincie Antwerpen wonen. En de NMBS spaart geld uit als ze de Brecht pendel niet meer moeten rijden, dus waarom zouden die er iets tegen hebben?
K V B

Bericht door K V B »

Kristofke schreef:
Tsja, als het aan de NS ligt dan stopt de trein enkel maar in Brussel-Zuid, die willen zo weinig mogelijk haltes in België. Zie naar Brussel-Noord en hun aandrang om Mechelen ook af te schaffen.
Ik denk dat je NS hier verkeert inschat. Ik kan me niet inbeelden dat NS het potentieel van bijvoorbeeld Breda - Antwerpen zou laten liggen.
Steven

Bericht door Steven »

ik denk dat dat je eerder overschat, tot nu toe heeft men op Belgisch grondgebied echt wel getracht om minder haltes te hebben voor die trein en streefde men er naar om enkel Antwerpen Centraal en Brussel Zuid over te houden. Ze kunnen ginder altijd van gedacht veranderen maar ik vrees er wat voor zolang infrabel zijn prijzenpolitiek behoud zoals die nu is.
kika

Bericht door kika »

Ik veronderstel dat ze er ook niet ongevoelig zijn voor hoe ze aan de inkomsten komen: als ze effectief een dienst overnemen uit de Belgische NMBS-concessie dan hoort daar ook een vaste vergoeding tegenover te staan.
Steven

Bericht door Steven »

kika schreef:Ik veronderstel dat ze er ook niet ongevoelig zijn voor hoe ze aan de inkomsten komen: als ze effectief een dienst overnemen uit de Belgische NMBS-concessie dan hoort daar ook een vaste vergoeding tegenover te staan.
Ze nemen niet echt iets over he. Want ze bieden een internationale dienst aan en daar is de markt vrij. Vanaf het moment ze dit doen met eigen materieel en personeel is het op eigen risico.
kika

Bericht door kika »

Steven schreef:
kika schreef:Ik veronderstel dat ze er ook niet ongevoelig zijn voor hoe ze aan de inkomsten komen: als ze effectief een dienst overnemen uit de Belgische NMBS-concessie dan hoort daar ook een vaste vergoeding tegenover te staan.
Ze nemen niet echt iets over he. Want ze bieden een internationale dienst aan en daar is de markt vrij. Vanaf het moment ze dit doen met eigen materieel en personeel is het op eigen risico.
Dat snap ik wel, maar de NMBS kan ook niet zomaar Noorderkempen links laten liggen, het was een antwoord op KVBs scenario, dan heb je een dienst die de NMBS de facto uitbesteed. Artikel 24 en 77 van de beheersovereenkomst gaan daar o.a. over.
Steven

Bericht door Steven »

meest logische is dat beide naast elkaar bestaan. Laat Noorderkempen gerust een eindpunt blijven voor een bepaalde verbinding, maar als Fyra over de grens komt (bijvoorbeeld voor de verbinding Breda - Antwerpen) laat deze daar dan ook stoppen. Zo krijgt dit station een hogere frequentie en dat kan vooral extra volk aantrekken.
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:meest logische is dat beide naast elkaar bestaan. Laat Noorderkempen gerust een eindpunt blijven voor een bepaalde verbinding, maar als Fyra over de grens komt (bijvoorbeeld voor de verbinding Breda - Antwerpen) laat deze daar dan ook stoppen. Zo krijgt dit station een hogere frequentie en dat kan vooral extra volk aantrekken.
Probleem is dat Noorderkempen als eindpunt exploitatietechnisch een probleem is. Zeker als de lijn wat drukker wordt. Treinen die daar keren moeten immers in een richting de hoofdsporen kruisen. (Men had zoals in Belfort TGV het perron in het midden moeten leggen).
Eigenlijk is doorrijden naar Breda gewoon logisch. NS en NMBS zouden hier gewoon moeten samenwerken.
Plaats reactie