Die leegheid en tristesse van die gang vind ik net zo typerend als de internationale treinen naar het verre zuiden (of elders, ik zie ook een Eurostar op de achtergrond en eentje naar Amsterdam (of Vorst)). Dat maakt het toch zo lekker Belgisch, niet gelikt, maar ietwat vervallen en toch kan je het er prima naar je zin hebben. Treffende foto's dus.
De blvd. du Midi is gewoon een stukje van de kleine ring, toevallig (nee, niet echt) bijna het zuidelijkste stukje daarvan. Zoals je kan zien, heeft die ongeveer een Noord-Zuid oriëntering. Als je een station naar een nabije straat of plein wilt vernoemen kan je het nog verwarrender maken: Frankrijkstation is nog best wel een heel stuk van Frankrijk vandaan. Tweestationsstation en ik zie de mensen al lopen zoeken naar hun overstapstation

. Naar Henri Spaak zou ik ook niets willen vernoemen, dan moet je nog 2 belangrijke stations hernoemen naar iemand van een andere politieke familie, nee bedankt. Europastation zou leuk zijn, met die landenstraatnamen aan de andere kant, maar inderdaad te verwarrend met de Europese wijk. Waarom is het Merodestation eigenlijk zo ver van de Merodestraat?
Enfin laat het lekker zoals het is: Brüssel Südbahnhof en zorg ervoor dat Brussels South Airport straks gewoon 'Aerodrome Charleroi' heet of iets dergelijks.