Lijn 75

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ferry

Lijn 75

Bericht door ferry »

Hoi

Vanaf 16/04 wordt de verbinding Antwerpen- Gent-Kortrijk-Lille bijna steeds verbroken in Kortrijk waar men dient over te stappen. Wat is de reden?

F
Terminus

Re: Lijn 75

Bericht door Terminus »

Invoer van het nieuwe veiligheidssysteem in de MR 96, waardoor er minder beschikbaar zijn en sommige treinen opgesplitst worden in een deel Lille-Kortrijk met MR 96 en een deel Kortrijk - Antwerpen met M4-rijtuigen (indien ik goed geïnformeerd ben). Aan de overkant van de taalgrens wordt dit al enige tijd toegepast voor 2 treinen, met de nodige commentaar van lokale politici die het een schande vinden dat er zo'n "oud en afgeleefd" materieel wordt ingezet voor een IC-trein.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Terminus schreef:Invoer van het nieuwe veiligheidssysteem in de MR 96, waardoor er minder beschikbaar zijn en sommige treinen opgesplitst worden in een deel Lille-Kortrijk met MR 96 en een deel Kortrijk - Antwerpen met M4-rijtuigen (indien ik goed geïnformeerd ben). Aan de overkant van de taalgrens wordt dit al enige tijd toegepast voor 2 treinen, met de nodige commentaar van lokale politici die het een schande vinden dat er zo'n "oud en afgeleefd" materieel wordt ingezet voor een IC-trein.
Er zou één ram rijden, 9 M4 rijtuigen met aan beide uiteinden een locomotief van de reeks 21.
En tot over een 2'tal jaar reed er in het weekend ook een ram met 5 m4'n in trekduw op en af met de IC naar Antwerpen. Dus het is zeker niks 'nieuws'.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Stef

Bericht door Stef »

9 rijtuigen een ganse dag als ram op de IC C, dat is een unicum. Normaal rijden er in de daluren max. 2 AM96 en 's avonds (ik vermoed na 21u ongeveer) slechts 1 AM96. Gaat zo'n 21'er het tempo van een AM96 aankunnen met 9 M4'en en een andere HLE 21 aan de haak? Misschien is een HLE 27 (of een 18?) een betere oplossing (ipv sommige op een P dienst te laten rijden).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Steve

Bericht door Steve »

Stef schreef:9 rijtuigen een ganse dag als ram op de IC C, dat is een unicum. Normaal rijden er in de daluren max. 2 AM96 en 's avonds (ik vermoed na 21u ongeveer) slechts 1 AM96. Gaat zo'n 21'er het tempo van een AM96 aankunnen met 9 M4'en en een andere HLE 21 aan de haak? Misschien is een HLE 27 (of een 18?) een betere oplossing (ipv sommige op een P dienst te laten rijden).
Ik vind het ook wel wat onlogisch dat men 27'en tegenwoordig P-treintjes met hooguit een handvol stuks M4 aan de haak erop uitstuurt, terwijl men hier een 21 zou hangen voor 9 stuks M4. Misschien maakt het ook niet zo'n groot verschil (ik denk aan de 23's die tot wel 12 stuks M4/I10 naar Hasselt sleepten via de boog van Aarschot), maar toch...
Shrek

Bericht door Shrek »

Stef schreef:9 rijtuigen een ganse dag als ram op de IC C, dat is een unicum. Normaal rijden er in de daluren max. 2 AM96 en 's avonds (ik vermoed na 21u ongeveer) slechts 1 AM96. Gaat zo'n 21'er het tempo van een AM96 aankunnen met 9 M4'en en een andere HLE 21 aan de haak? Misschien is een HLE 27 (of een 18?) een betere oplossing (ipv sommige op een P dienst te laten rijden).
Die andere 21 hangt niet aan de haak maar zit in treinschakeling hè :wink: dus je hebt 2xHLE21 voor 9 rijtuigen, wat zeker aanvaardbaar is
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Shrek schreef:
Die andere 21 hangt niet aan de haak maar zit in treinschakeling hè :wink: dus je hebt 2xHLE21 voor 9 rijtuigen, wat zeker aanvaardbaar is
Eerst hopen dat ze in Brussel door hebben dat dat kan... Ik zie dat ding al rijden met de laatste 21 met gestreken panto's...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Stef

Bericht door Stef »

Shrek schreef:
Dat zou idd al anders zijn, maar zoals je wel kon lezen/vermoeden geloof ik niet dat dit in praktijk zal gebeuren. Ze kunnen mij natuurlijk altijd aangenaam verrassen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

Stef schreef:Dat zou idd al anders zijn, maar zoals je wel kon lezen/vermoeden geloof ik niet dat dit in praktijk zal gebeuren. Ze kunnen mij natuurlijk altijd aangenaam verrassen :mrgreen:
En waarom zouden ze dat niet doen? De M4 heeft alle kabels om reeks 21 in TS te zetten en het bespaart een hoop tijd op de keringen. Daarboven is het eigenlijk geen moeite om die 2e 21 in dienst te zetten...
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Shrek schreef:
Stef schreef:Dat zou idd al anders zijn, maar zoals je wel kon lezen/vermoeden geloof ik niet dat dit in praktijk zal gebeuren. Ze kunnen mij natuurlijk altijd aangenaam verrassen :mrgreen:
En waarom zouden ze dat niet doen? De M4 heeft alle kabels om reeks 21 in TS te zetten en het bespaart een hoop tijd op de keringen. Daarboven is het eigenlijk geen moeite om die 2e 21 in dienst te zetten...
Dat is niet mogelijk, de locomotief achteraan de trein zal altijd op sleep staan. Het is namelijk niet mogelijk om een T21 op kop en aan staart in TS te zetten.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Steven

Bericht door Steven »

HLE 2302 schreef:
Shrek schreef:
Dat is niet mogelijk, de locomotief achteraan de trein zal altijd op sleep staan. Het is namelijk niet mogelijk om een T21 op kop en aan staart in TS te zetten.
Toch wel maar dan met M4/M5(de twee kabels en nog een extra technische truc die ik vergeten ben), niet met M6 die hebben de juiste stekkers niet.
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:
HLE 2302 schreef:Dat is niet mogelijk, de locomotief achteraan de trein zal altijd op sleep staan. Het is namelijk niet mogelijk om een T21 op kop en aan staart in TS te zetten.
Toch wel maar dan met M4/M5, niet met M6 die hebben de juiste stekkers niet.
Het ging hier toch om M4? En dan nog, er zijn een paar stammen M6 die wel de TS-kabels voor de 21 hebben.
260689

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:
Steven schreef:
HLE 2302 schreef:Dat is niet mogelijk, de locomotief achteraan de trein zal altijd op sleep staan. Het is namelijk niet mogelijk om een T21 op kop en aan staart in TS te zetten.
Het ging hier toch om M4? En dan nog, er zijn een paar stammen M6 die wel de TS-kabels voor de 21 hebben.
Die hebben inderdaad met 2 T26 gereden die nu door de T18 worden gereden.

BTW: Aaron weet je ook de treinnr's?
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Steven schreef:
Neen die stekkers zijn allemaal vervangen door de stekkers van de HLE26, ze hebben die rijtuigen gebruikt op de relatie Binche-Louvain La Neuve
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Weer wat bijgeleerd dat ook 21+M4+21 kan.
Maar in piekuurtreinen zie ik dit vaak waarom wordt dat daar nooit toegepast?
Plaats reactie