Treinontsporing Melsele

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
wva
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door wva »

Stef schreef:Nu staan ze idd op railtime. Daarnet was er nog niets van te vinden. Worden die met sprinters gereden? (van de L-trein?)
Deze ochtend waren dat gemoderniseerde klassiekjes.

Ik vermoed dat deze gereden worden door bestuurders van depot St Niklaas.
Denk niet dat er in depot Antwerpen bestuurders zijn die lijn 54 (Puurs-St Niklaas) kennen.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door dentheo »

Gehoord: volgens spreker Infrabel kwam goederentrein uit het wijkspoor ?
De achterste wagens reden er precies op, roestrijden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Stef »

In volle spits? Ze zouden dat dan beter op een rustiger moment doen. De trein zou een lengte van ongeveer 500 m hebben en dat uitwijkspoor zou 270m zijn (laatste in dit topic gelezen). Als die effectief via dat uitwijkspoor gereden is, zal het niet zijn om te stoppen :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door dentheo »

Ofwel schade aan één van de wagens, mechanische schade die een wissel omlegd onder de trein. (remember Eschede ICE in Duitsland)

Dan zou het kunnen dat de wagens ontsporen wanneer de draaistellen na het "scharen" terug op het goede spoor willen over een wissel die verkeerd staat.
Ontsporing was toch op het tweede wissel ?
Hangen de wissels daar op een elctronisch seinhuis ?

Dit onderzoek zou toch sneller moeten gaan dan Halle....
Theo
Groeten vanop de Heide
Hobbes
Berichten: 759
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Hobbes »

Ik heb vandaag 3 slagen gereden tussen Antwerpen en Sint-Niklaas via L52/54. Dit was met 2x DMT.
Sommige bestuurders in Antwerpen kennen de L54 nog, aangezien Antwerpen enige jaren geleden een jaar een P trein tussen Mechelen en Sint-Niklaas mocht doen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Steve »

Hobbes schreef:Ik heb vandaag 3 slagen gereden tussen Antwerpen en Sint-Niklaas via L52/54. Dit was met 2x DMT.
Sommige bestuurders in Antwerpen kennen de L54 nog, aangezien Antwerpen enige jaren geleden een jaar een P trein tussen Mechelen en Sint-Niklaas mocht doen.
Blijft lijnkennis zó lang "geldig" dan?!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Steven »

je bepaald zelf als bestuurder hoelang je uw kennis behoud, daar ben je 100% zelf verantwoordelijk voor al zijn er bepaalde regels, rechten en plichten. Als je een lijn op uw lijst hebt staan en je hebt er een jaar niet op gereden moet je er zelf voor zorgen dat je voldoende kennis behoud (meldingsplicht om er zodoende een dienst op te krijgen). Je kan dus onmogelijk klagen als je zelf verzaakt hebt aan de plicht om te melden dat je een bepaalde lijn na de voorziene tijd niet meer hebt bereden.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Adler »

dentheo schreef: Dit onderzoek zou toch sneller moeten gaan dan Halle....
Dat betekent niet dat je de resultaten van dat onderzoek ook ooit zal te weten komen.
Er lopen momenteel 3 onderzoeken.
Op het gerecht moet je sowieso toch minstens 10 jaar wachten, het Onderzoeksorgaan van de FOD Mobiliteit heeft 2 mensen en is een klucht, en het onderzoek van de NMBS en Infrabel zelf is een gesloten boek dat nooit zal geopend worden als mocht blijken dat het ongeval te wijten is aan een fout bij hun.
bahnrunner
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 jan 2007, 17:55
Locatie: Stolwijk (Z-H Nederland)

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door bahnrunner »

Ik hoop dat er geen persoonlijk letsel is voor treinbetsuurder. Weet iemand hoe lang het duurt voordat er weer gereden kan worden? ik hoop namelijk a.s. vrijdag naar Antwerpen te gaan mits alles weer normaal is.
kika
Berichten: 2865
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door kika »

Vanuit Stolwijk zie ik geen problemen om naar Antwerpen te sporen. Op moment van schrijven staat

Code: Selecteer alles

	13.04.2012 tot 18.04.2012
07:05:00:00      23:59:00:00
Duur van de verstoring onbepaald.
Verder is er nog wat vervangend vervoer. Reisplanner en nieuws in de gaten houden dus, en/of plannen aanpassen. (Antwerpen - Sint Niklaas ligt op de lijn naar Gent)
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door markske »

Inderdaad ontroesten.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Stef »

De extratreinen tussen Sint-Niklaas en Antwerpen werden vandaag verzekerd door de varkensneuzen 811 en 824. Het rare is wel dat er enkel in Puurs wordt gestopt in de richting van Sint-Niklaas. Ik heb er vandaag eens van geprofiteerd om in het weekend op L52 te sporen ZONDER tussenstops 8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door dentheo »

Adler schreef: Op het gerecht moet je sowieso toch minstens 10 jaar wachten, het Onderzoeksorgaan van de FOD Mobiliteit heeft 2 mensen en is een klucht, en het onderzoek van de NMBS en Infrabel zelf is een gesloten boek dat nooit zal geopend worden als mocht blijken dat het ongeval te wijten is aan een fout bij hun.
Vroeger werd er ooit verteld dat de NMBS zich zelf verzekerde ttz. niet verzekerd was.

Hoe zit dat nu er meer spelers op het veld zijn ?
Ik neem dus aan dat B-Logistics nu wel verzekerd is , anders zijn ze nu in het slechtste geval (dat het hun schuld is) al bijna failliet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Asterix »

De mannen van Infrabel ter plaatse voor de opruimwerken, gebruiken die radio's? En met wie staan die dan in verbinding? Met een blok of communiceren ze op een eigen werkkanaal?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Steven »

Tegenwoordig gaat bijna alles per gsm, zelfs in Brussel zuid heeft men alle radio's buiten dienst gezet en hebben de onderstationschefs enkel nog een dienst gsm om contact te houden met de blokpost.
Plaats reactie