Stef schreef:Nu staan ze idd op railtime. Daarnet was er nog niets van te vinden. Worden die met sprinters gereden? (van de L-trein?)
Deze ochtend waren dat gemoderniseerde klassiekjes.
Ik vermoed dat deze gereden worden door bestuurders van depot St Niklaas.
Denk niet dat er in depot Antwerpen bestuurders zijn die lijn 54 (Puurs-St Niklaas) kennen.
In volle spits? Ze zouden dat dan beter op een rustiger moment doen. De trein zou een lengte van ongeveer 500 m hebben en dat uitwijkspoor zou 270m zijn (laatste in dit topic gelezen). Als die effectief via dat uitwijkspoor gereden is, zal het niet zijn om te stoppen
Ofwel schade aan één van de wagens, mechanische schade die een wissel omlegd onder de trein. (remember Eschede ICE in Duitsland)
Dan zou het kunnen dat de wagens ontsporen wanneer de draaistellen na het "scharen" terug op het goede spoor willen over een wissel die verkeerd staat.
Ontsporing was toch op het tweede wissel ?
Hangen de wissels daar op een elctronisch seinhuis ?
Dit onderzoek zou toch sneller moeten gaan dan Halle....
Ik heb vandaag 3 slagen gereden tussen Antwerpen en Sint-Niklaas via L52/54. Dit was met 2x DMT.
Sommige bestuurders in Antwerpen kennen de L54 nog, aangezien Antwerpen enige jaren geleden een jaar een P trein tussen Mechelen en Sint-Niklaas mocht doen.
Hobbes schreef:Ik heb vandaag 3 slagen gereden tussen Antwerpen en Sint-Niklaas via L52/54. Dit was met 2x DMT.
Sommige bestuurders in Antwerpen kennen de L54 nog, aangezien Antwerpen enige jaren geleden een jaar een P trein tussen Mechelen en Sint-Niklaas mocht doen.
je bepaald zelf als bestuurder hoelang je uw kennis behoud, daar ben je 100% zelf verantwoordelijk voor al zijn er bepaalde regels, rechten en plichten. Als je een lijn op uw lijst hebt staan en je hebt er een jaar niet op gereden moet je er zelf voor zorgen dat je voldoende kennis behoud (meldingsplicht om er zodoende een dienst op te krijgen). Je kan dus onmogelijk klagen als je zelf verzaakt hebt aan de plicht om te melden dat je een bepaalde lijn na de voorziene tijd niet meer hebt bereden.
dentheo schreef:
Dit onderzoek zou toch sneller moeten gaan dan Halle....
Dat betekent niet dat je de resultaten van dat onderzoek ook ooit zal te weten komen.
Er lopen momenteel 3 onderzoeken.
Op het gerecht moet je sowieso toch minstens 10 jaar wachten, het Onderzoeksorgaan van de FOD Mobiliteit heeft 2 mensen en is een klucht, en het onderzoek van de NMBS en Infrabel zelf is een gesloten boek dat nooit zal geopend worden als mocht blijken dat het ongeval te wijten is aan een fout bij hun.
Ik hoop dat er geen persoonlijk letsel is voor treinbetsuurder. Weet iemand hoe lang het duurt voordat er weer gereden kan worden? ik hoop namelijk a.s. vrijdag naar Antwerpen te gaan mits alles weer normaal is.
Verder is er nog wat vervangend vervoer. Reisplanner en nieuws in de gaten houden dus, en/of plannen aanpassen. (Antwerpen - Sint Niklaas ligt op de lijn naar Gent)
De extratreinen tussen Sint-Niklaas en Antwerpen werden vandaag verzekerd door de varkensneuzen 811 en 824. Het rare is wel dat er enkel in Puurs wordt gestopt in de richting van Sint-Niklaas. Ik heb er vandaag eens van geprofiteerd om in het weekend op L52 te sporen ZONDER tussenstops
Adler schreef:
Op het gerecht moet je sowieso toch minstens 10 jaar wachten, het Onderzoeksorgaan van de FOD Mobiliteit heeft 2 mensen en is een klucht, en het onderzoek van de NMBS en Infrabel zelf is een gesloten boek dat nooit zal geopend worden als mocht blijken dat het ongeval te wijten is aan een fout bij hun.
Vroeger werd er ooit verteld dat de NMBS zich zelf verzekerde ttz. niet verzekerd was.
Hoe zit dat nu er meer spelers op het veld zijn ?
Ik neem dus aan dat B-Logistics nu wel verzekerd is , anders zijn ze nu in het slechtste geval (dat het hun schuld is) al bijna failliet.
De mannen van Infrabel ter plaatse voor de opruimwerken, gebruiken die radio's? En met wie staan die dan in verbinding? Met een blok of communiceren ze op een eigen werkkanaal?
Tegenwoordig gaat bijna alles per gsm, zelfs in Brussel zuid heeft men alle radio's buiten dienst gezet en hebben de onderstationschefs enkel nog een dienst gsm om contact te houden met de blokpost.