Treinbanken.

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Shrek

Re: Treinbanken.

Bericht door Shrek »

COCOKEN007 schreef:
Maar als ze dan toch goedkope stoelen of banken willen maken

dat ze rekening houden met de houding van de rug en ook het zitvlak.

Het zijn die 2 elementen die bepalen of een bank of stoel goed gaat zitten.

Ik denk dat ze daar wat meer rekenig moeten mee houden

vg cocoken
Ik denk dat ze daar net wèl rekening mee houden tegenwoordig.
Alle ergonomisch ontwikkelde stoelen hebben immers een harde zit en de kenmerkende "bult" midden in de rugleuning. Moderne trein- en tramzitjes hebben dat ook.
Het is net vroeger dat er niet aan gedacht werd, toen gebruikte men zoveel kussens en pluche dat vaak en lang in een trein zitten een aanslag voor je rug was.
kika

Bericht door kika »

groentje schreef:Geen enkele, echt geen enkele stoel, ook niet voor thuis, is meer dan een houten of metalen frame met mousse en een overtrek, hoor.
Heel wat zitmeubels, die uitstekend zitten/liggen zijn zelfs zonder mousse of overtrek. Maar het is niet voor iedereen, je kan niet verwachten dat 1 model stoel of bank voor echt iedereen geschikt is. Ik heb wel de indruk dat ze proberen te balanceren op prijs en gemiddeld genomen iets wat aanvaardbaar goed zit. Cocoken zou graag hebben dat het wat meer is als 'aanvaardbaar goed', geloof ik.

Wat echter heel veel uitmaakt is of je genoeg been en voetruimte hebt, dat is vaak ronduit dramatisch. Bedoeld voor mensen van 1,70m met schoenmaatje 36 ofzo. Als ik bvb. in een Amsterdamse combino zit, zijn er plaatsen waar mijn voeten niet eens tussen stoel en muur passen.
COCOKEN007

Bericht door COCOKEN007 »

hoi

Kika je hebt gelijk, ook beenruimte en dergelijk zijn belangrijk voor een goed comfort.
En ja het mag een wat meer zijn, tenslotte zijn we geen haringen in een bokaal.
VG
Cocoken
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

In die Combino's moet je op een aantal plaatsen je voeten inderdaad met die van medereizigers zien te combineren :wink: .