Nederlandse spoornet verouderd ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Eten is inderdaad goed daar. Maar de rest laat ze eerst eens treinen op tijd laten rijden en wie weet dan hebben ze geld over.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
wimpiespoor

Bericht door wimpiespoor »

Mark7758 schreef:Eten is inderdaad goed daar. Maar de rest laat ze eerst eens treinen op tijd laten rijden en wie weet dan hebben ze geld over.
dat bedoel ik nou.
Jerommeke

Bericht door Jerommeke »

Als ik kijk naar de leeftijd van het NMBS materieel kan ik maar een ding zeggen; dat als de loco's zoals die in Belgie rijden van meestal het bouwjaar rond 1950, allang in Nederland verschroot waren.
Iets wat bij mij de Belgiesch spoorwegen geliefd maakt.
Bieren ook trouwens :D
13'erke

Bericht door 13'erke »

We hebben hier in belgie relatief oud materieel, kijk maar eens naar duitsland wa voor nieuw materieel ze hebben: 101,152,182,189 en al hun nieuwe regionale stellen.
Sommige locs hebben hier de 50 gehaald (type 59 bvb) en andere zijn nog geen 30 geworden (type18 :cry: ). Er waren plannen om de 25.5 te reviseren en ook te voorzien van een zwevende kabine , maar wa daar nu nog van aan is , da weet ik ook ni. Ik denk dat het een betere keuze is om nieuw materieel aan te schaffen omdat deze voorbereid kunnen worden (of zijn) voor de 25kV en de nieuwe seinsystemen (ETCS, TBL2), en dat investeren om ouder materieel hiervan te voorzien weggegooid geld is.
Jerommeke

Bericht door Jerommeke »

Mmm je ziet het wat er van de 1200 terecht ik gekomen, die bromt nu vrolijk de km's met de 6700 hier door NL
Ik kan je iets sterkers vertellen de NS verschroot al hun mat'64-en treinstellen die best nog 10 jaar mee kunnen, maar de NS wil niet dat andere spoor vervoerders hun kans krijgen de NS te beconcureren.
Dat zelfde verhaal ging op voor de 1200 ACTS heeft toen het gerecht in moeten schakelen om enkelen van die te redden.
RhB

Bericht door RhB »

In Duitsland was het zelfde liedje. Toen kochten de concurrenten massaal locomotieven aan in het buitenland, waar materiaal voorhanden is dat in Duitsland mocht rondtoeren.
De pers riep dat het een schandaal was dat de DB AG liever belastingsgeld liet verschroten (oud materieel), dan het aan de concurrentie te verkopen. En via een buitenlandse omweg kwamen ze wel aan dit meterieel.
Nu in Nederland, zal het voor de concurrenten wel moeilijker zijn om aan buitenlands tweede hands materiaal te geraken, dat in Nederland mag bollen.
Plaats reactie