Ik heb iets gezien dat mij interesseert:
http://www.youtube.com/watch?v=v02AElGgMa0
Met welke GPS kan ik dat, ik zou namelijk ene willen gaan halen omdat ik volgende week mijn treintjesweek heb, en dus de hele week kriskras door de benelux gan rondhossen.
Dank jullie
GPS
Re: GPS
Dat kan normaal gezien met elke GPS, zolang die maar gevoelig genoeg is om de signalen te kunnen ontvangen in de trein. Mijn GSM heeft een GPS-antenne ingebouwd waarmee ik de snelheid ook kan laten berekenen, maar meestal is het signaal te zwak om een goede berekening uit te voeren. Als je hem enkel gaat gebruiken voor de snelheid te berekenen, moet het normaal gezien niet echt een duur apparaat worden, maar ik kan zo niet meteen goede voorbeelden vinden.
Re: GPS
Ik gebruik mijn wandel-gps, ook een Garmin, wel eens in de bus. Je moet er vaak wel voor zorgen dat je hem buiten de bus laat zoeken voor je instapt. Dan gaat het meestal wel vlot. Als je de track achteraf downloadt naar MapSource, naar de kaarten van het ngi - verkrijgbaar op 2 dvd's -, of zelfs op Google Maps, kun je ook het hoogteprofiel en de snelheid aflezen. Alles gepaard met de nodige onnauwkeurigheid die het hele gps-systeem eigen is. Of het ook in (alle) treinen lukt, is een andere vraag. Bij dubbeldeksrijtuigen zou ik alleszins bovenaan gaan zitten. En zoals gezegd: opstarten voor je instapt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13