GPS

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
AM80

GPS

Bericht door AM80 »

Ik heb iets gezien dat mij interesseert:

http://www.youtube.com/watch?v=v02AElGgMa0

Met welke GPS kan ik dat, ik zou namelijk ene willen gaan halen omdat ik volgende week mijn treintjesweek heb, en dus de hele week kriskras door de benelux gan rondhossen.

Dank jullie
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
Glodenox
Contacteer:

Re: GPS

Bericht door Glodenox »

Dat kan normaal gezien met elke GPS, zolang die maar gevoelig genoeg is om de signalen te kunnen ontvangen in de trein. Mijn GSM heeft een GPS-antenne ingebouwd waarmee ik de snelheid ook kan laten berekenen, maar meestal is het signaal te zwak om een goede berekening uit te voeren. Als je hem enkel gaat gebruiken voor de snelheid te berekenen, moet het normaal gezien niet echt een duur apparaat worden, maar ik kan zo niet meteen goede voorbeelden vinden.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Ik gebruik mijn wandel-gps, ook een Garmin, wel eens in de bus. Je moet er vaak wel voor zorgen dat je hem buiten de bus laat zoeken voor je instapt. Dan gaat het meestal wel vlot. Als je de track achteraf downloadt naar MapSource, naar de kaarten van het ngi - verkrijgbaar op 2 dvd's -, of zelfs op Google Maps, kun je ook het hoogteprofiel en de snelheid aflezen. Alles gepaard met de nodige onnauwkeurigheid die het hele gps-systeem eigen is. Of het ook in (alle) treinen lukt, is een andere vraag. Bij dubbeldeksrijtuigen zou ik alleszins bovenaan gaan zitten. En zoals gezegd: opstarten voor je instapt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Adler

Bericht door Adler »

Ik heb een GPSmap 60CSx van Garmin.
Die werkt perfect in alle treinen.
tsjoek

Bericht door tsjoek »

Hallo,

Het punt waarin ik begin te zien dat we terug rijden, als je door het raam kijkt, vanwaar we komen ligt tegen de 100 km per uur. Is dit steeds zo of ligt dit aan mij ? :-)

groetjes
AM80

Bericht door AM80 »

Hello:)

K heb een tomtom gekocht, maar niks ervan, even had ik ontvangst in schaarbeek, maar de rest van de rit tussen Brussel, en luchthaven was het noppes.
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
Frank

Bericht door Frank »

Ik heb dezelfde als in het filmpje (een Garmin Edge 705 HR) en ben er erg tevreden van: is bijzonder sterk in het vinden van een GPS-fix, veel beter dan wat ik in de auto gebruik (maar kost dan ook een veelvoud).
am62

Bericht door am62 »

Ik gebruik voor snelheidsmeting in de trein de ingebouwde gps van mijn slimme telefoon (apps genoeg). De rit kan ik perfect volgen via Google Maps.
Plaats reactie