Website met overzicht materieelinzet SNCF

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Sander14

Website met overzicht materieelinzet SNCF

Bericht door Sander14 »

Hallo beste zuiderburen,

Mijn vraag aan jullie: Weet een van jullie of er toevallig een website is waar je de materieelinzet van de SNCF kan zien, meer bepaald de inzet van welke soort TGV op welke TGV verbinding.

Groetjes,
Sander
LML

Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF

Bericht door LML »

Sander14 schreef:Hallo beste zuiderburen,

Mijn vraag aan jullie: Weet een van jullie of er toevallig een website is waar je de materieelinzet van de SNCF kan zien, meer bepaald de inzet van welke soort TGV op welke TGV verbinding.

Groetjes,
Sander
Ik ken niet direct een website (misschien eens google raadplegen en TGV ofzo invoeren...), maar kan je wel ietwat verder helpen:
* TGV PSE (1ste generatie, oorspronkelijk oranje-grijs): 8 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, o.a. Paris-Lyon, Paris-Genève
* TGV Atlantique (2de generatie): 10 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, o.a. Paris-Bordeaux
* TGV Réseau (3de generatie): 8 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
* TGV Duplex (4de generatie): 8 dubbeldeksrijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
* AGV (5de generatie). Enkel een Italiaanse privé-maatschappij heeft zo'n treinstellen besteld. Zijn volop aan het proefrijden...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
wbrm

Bericht door wbrm »

De AGV is al in dienst hoor! (maar dat is in Italië dus off-topic)
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Bij de Atlantique en Réseau zit daar enkel een verschil in het aantal rijtuigen?
Sander14

Bericht door Sander14 »

Bedankt voor het antwoord in ieder geval, misschien dat iemand het wel weet. Ik wilde eigenlijk weten wat voor TGV ik vandaag kon verwachten op Strasbourg-Lille. Trein bestond uit een Duplex en een Reseau, helaas had ik de Reseau.
Shrek

Bericht door Shrek »

Sander14 schreef:Bedankt voor het antwoord in ieder geval, misschien dat iemand het wel weet. Ik wilde eigenlijk weten wat voor TGV ik vandaag kon verwachten op Strasbourg-Lille. Trein bestond uit een Duplex en een Reseau, helaas had ik de Reseau.
Is dat zo erg? je hebt veel grotere ramen dan in de duplex en de stoelen zitten prima vind ik. Ik zou veel liever in de Reseau zitten dan in de duplex :wink:
Sander14

Bericht door Sander14 »

Vind je? Die Lacroix stellen zijn verschrikkelijk! Maar goed, daar ging de discussie niet over :P
benoit

Bericht door benoit »

Een paar aanvullingen:
Ik ken niet direct een website (misschien eens google raadplegen en TGV ofzo invoeren...), maar kan je wel ietwat verder helpen:
* TGV PSE (1ste generatie, oorspronkelijk oranje-grijs): 8 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, o.a. Paris-Lyon, Paris-Genève,Lille-Paris, Paris-Arras-Valenciennes-Dunkerque, Lille-Nantes-Brest, Lille-Brive
* TGV Atlantique (2de generatie): 10 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, o.a. Paris-Bordeaux Paris-Toulouse, Paris-Bretagne, Paris-Nantes-Anders-Le Mans-Tours
* TGV Réseau (3de generatie): 8 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
* TGV Duplex (4de generatie): 8 dubbeldeksrijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
* Ex-Eurostar: Paris-Lille, Paris-Arras-St Omer-Hazebrouck
* TGV POS: Paris-Duitsland en Paris-Zwitserland
* TGV-Postal: de post...
* AGV (5de generatie). Enkel een Italiaanse privé-maatschappij heeft zo'n treinstellen besteld. Zijn volop aan het proefrijden...
Shrek

Bericht door Shrek »

benoit schreef:* TGV PSE o.a. Paris-Lyon
Ik dacht dat ze daar allemaal vervangen waren door Duplexen. Van wanneer is jouw informatie?
dentheo

Bericht door dentheo »

benoit schreef: * AGV (5de generatie). Enkel een Italiaanse privé-maatschappij heeft zo'n treinstellen besteld. Zijn volop aan het proefrijden...
Volgens mijn info rijden ze al voor reizigers sinds April....
Theo
Groeten vanop de Heide
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

benoit schreef: * TGV Duplex (4de generatie): 8 dubbeldeksrijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
Inmiddels rijden er ook al EuroDuplexen, bijvoorbeeld tussen Marseille en Frankfurt.
Steve

Bericht door Steve »

dentheo schreef:
benoit schreef: * AGV (5de generatie). Enkel een Italiaanse privé-maatschappij heeft zo'n treinstellen besteld. Zijn volop aan het proefrijden...
Volgens mijn info rijden ze al voor reizigers sinds April....
Ik heb met eigen ogen kunnen vaststellen dat ze inderdaad in commerciële dienst rijden tussen Milaan en Napels, via Bologna, Firenze en Rome. Afgaand op hun website hebben ze nog meer ambitie en willen ze ook de rest van het (semi-)HSL-netwerk gaan bedienen (Turijn-Milaan, Napels-Salerno, Bologna-Venetië).
Plaats reactie