Website met overzicht materieelinzet SNCF
Website met overzicht materieelinzet SNCF
Hallo beste zuiderburen,
Mijn vraag aan jullie: Weet een van jullie of er toevallig een website is waar je de materieelinzet van de SNCF kan zien, meer bepaald de inzet van welke soort TGV op welke TGV verbinding.
Groetjes,
Sander
Mijn vraag aan jullie: Weet een van jullie of er toevallig een website is waar je de materieelinzet van de SNCF kan zien, meer bepaald de inzet van welke soort TGV op welke TGV verbinding.
Groetjes,
Sander
Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF
Ik ken niet direct een website (misschien eens google raadplegen en TGV ofzo invoeren...), maar kan je wel ietwat verder helpen:Sander14 schreef:Hallo beste zuiderburen,
Mijn vraag aan jullie: Weet een van jullie of er toevallig een website is waar je de materieelinzet van de SNCF kan zien, meer bepaald de inzet van welke soort TGV op welke TGV verbinding.
Groetjes,
Sander
* TGV PSE (1ste generatie, oorspronkelijk oranje-grijs): 8 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, o.a. Paris-Lyon, Paris-Genève
* TGV Atlantique (2de generatie): 10 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, o.a. Paris-Bordeaux
* TGV Réseau (3de generatie): 8 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
* TGV Duplex (4de generatie): 8 dubbeldeksrijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
* AGV (5de generatie). Enkel een Italiaanse privé-maatschappij heeft zo'n treinstellen besteld. Zijn volop aan het proefrijden...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF
De AGV is al in dienst hoor! (maar dat is in Italië dus off-topic)
Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF
Bij de Atlantique en Réseau zit daar enkel een verschil in het aantal rijtuigen?
Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF
Bedankt voor het antwoord in ieder geval, misschien dat iemand het wel weet. Ik wilde eigenlijk weten wat voor TGV ik vandaag kon verwachten op Strasbourg-Lille. Trein bestond uit een Duplex en een Reseau, helaas had ik de Reseau.
Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF
Is dat zo erg? je hebt veel grotere ramen dan in de duplex en de stoelen zitten prima vind ik. Ik zou veel liever in de Reseau zitten dan in de duplexSander14 schreef:Bedankt voor het antwoord in ieder geval, misschien dat iemand het wel weet. Ik wilde eigenlijk weten wat voor TGV ik vandaag kon verwachten op Strasbourg-Lille. Trein bestond uit een Duplex en een Reseau, helaas had ik de Reseau.

Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF
Vind je? Die Lacroix stellen zijn verschrikkelijk! Maar goed, daar ging de discussie niet over 

Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF
Een paar aanvullingen:
Ik ken niet direct een website (misschien eens google raadplegen en TGV ofzo invoeren...), maar kan je wel ietwat verder helpen:
* TGV PSE (1ste generatie, oorspronkelijk oranje-grijs): 8 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, o.a. Paris-Lyon, Paris-Genève,Lille-Paris, Paris-Arras-Valenciennes-Dunkerque, Lille-Nantes-Brest, Lille-Brive
* TGV Atlantique (2de generatie): 10 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, o.a. Paris-Bordeaux Paris-Toulouse, Paris-Bretagne, Paris-Nantes-Anders-Le Mans-Tours
* TGV Réseau (3de generatie): 8 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
* TGV Duplex (4de generatie): 8 dubbeldeksrijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
* Ex-Eurostar: Paris-Lille, Paris-Arras-St Omer-Hazebrouck
* TGV POS: Paris-Duitsland en Paris-Zwitserland
* TGV-Postal: de post...
* AGV (5de generatie). Enkel een Italiaanse privé-maatschappij heeft zo'n treinstellen besteld. Zijn volop aan het proefrijden...
Ik ken niet direct een website (misschien eens google raadplegen en TGV ofzo invoeren...), maar kan je wel ietwat verder helpen:
* TGV PSE (1ste generatie, oorspronkelijk oranje-grijs): 8 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, o.a. Paris-Lyon, Paris-Genève,Lille-Paris, Paris-Arras-Valenciennes-Dunkerque, Lille-Nantes-Brest, Lille-Brive
* TGV Atlantique (2de generatie): 10 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, o.a. Paris-Bordeaux Paris-Toulouse, Paris-Bretagne, Paris-Nantes-Anders-Le Mans-Tours
* TGV Réseau (3de generatie): 8 rijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
* TGV Duplex (4de generatie): 8 dubbeldeksrijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
* Ex-Eurostar: Paris-Lille, Paris-Arras-St Omer-Hazebrouck
* TGV POS: Paris-Duitsland en Paris-Zwitserland
* TGV-Postal: de post...
* AGV (5de generatie). Enkel een Italiaanse privé-maatschappij heeft zo'n treinstellen besteld. Zijn volop aan het proefrijden...
Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF
Ik dacht dat ze daar allemaal vervangen waren door Duplexen. Van wanneer is jouw informatie?benoit schreef:* TGV PSE o.a. Paris-Lyon
Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF
Volgens mijn info rijden ze al voor reizigers sinds April....benoit schreef: * AGV (5de generatie). Enkel een Italiaanse privé-maatschappij heeft zo'n treinstellen besteld. Zijn volop aan het proefrijden...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF
Inmiddels rijden er ook al EuroDuplexen, bijvoorbeeld tussen Marseille en Frankfurt.benoit schreef: * TGV Duplex (4de generatie): 8 dubbeldeksrijtuigen, 2 tractie-eenheden, wordt ingezet in heel Frankrijk
Re: Website met overzicht materieelinzet SNCF
Ik heb met eigen ogen kunnen vaststellen dat ze inderdaad in commerciële dienst rijden tussen Milaan en Napels, via Bologna, Firenze en Rome. Afgaand op hun website hebben ze nog meer ambitie en willen ze ook de rest van het (semi-)HSL-netwerk gaan bedienen (Turijn-Milaan, Napels-Salerno, Bologna-Venetië).dentheo schreef:Volgens mijn info rijden ze al voor reizigers sinds April....benoit schreef: * AGV (5de generatie). Enkel een Italiaanse privé-maatschappij heeft zo'n treinstellen besteld. Zijn volop aan het proefrijden...