ik heb een fragje. :)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dieselfreak

Re: ik heb een fragje. :)

Bericht door Dieselfreak »

ilovetrains schreef:Ik zou graag later treinbestuurder worden maar wat moet ik doen
Je kunt best beginnen met deftig Nederlands te leren en als topictitel een duidelijke omschrijving van je onderwerp te geven, bijvoorbeeld "Hoe word ik treinbestuurder?" in plaats van zomaar "ik heb een fragje".
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
ilovetrains

Bericht door ilovetrains »

Ik heb mij Trein simulator alleen gekocht omdat ik in mechelen op de open deur dag was en ze daar ook met simulatoren gewerkt hebben. en ja ik ga vanaf de nasste jaaren ook nederlands als vak hebben.
Shrek

Bericht door Shrek »

ilovetrains schreef:Ik heb mij Trein simulator alleen gekocht omdat ik in mechelen op de open deur dag was en ze daar ook met simulatoren gewerkt hebben. en ja ik ga vanaf de nasste jaaren ook nederlands als vak hebben.
Dat is toch een heel ander soort simulator hoor :wink:
Het belangrijkste om treinbestuurder te worden is volgens mij de motivatie. Je moet het kunnen opbrengen om dagen aan een stuk te studeren op die dikke boeken vol reglementen.
Het besturen van een trein is op zich niet zo heel moeilijk, dat leer je wel vanzelf als je met een instructeur mag rondrijden :wink:
ilovetrains

ja ik ben in de simulator geweest waar ook de treinbestuurders in opleiding oefeningen doen. en dann was er ook nog een treinsimulator die ik nu ook op de pc heb dus dacht ik het kann meschien helpen maar sotezien niet.
groentje

Bericht door groentje »

Het kan je vertrouwd maken met seinen en borden, sommige reflexen (stoppen aan een perron, bijvoorbeeld :mrgreen: ) aanleren, maar op zich blijft Trainsim een computerspelletje dat je niet de finesses zal bijbrengen van het besturen van een trein van een paar honderd tot een paar duizend ton. Je moet er niet mee ophouden als je het leuk vindt, maar stel je er ook niet te heel erg veel voor als voorbereiding op later.
Wees bereid om te reizen. Je opleiding krijg je -als Franstalige, er zijn geen Duitstalige opleidingen, voor zover ik weet- in Ronet, La Louvière, etc. Er zijn er heel wat die voor de duur van de opleiding bijvoorbeeld iets huren ter plaatse...
Bon, je hebt nog tijd, ten vroegste over 3 jaar (en wellicht later, men verkiest kandidaten die getuigen van een zekere maturiteit) kan je aan de slag als bestuurder. En misschien zijn er wel andere (spoorweg)jobs die je tegen dan meer bevallen.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

hle2127 schreef:
ilovetrains schreef:en wat leer je dann eig. in de trijnbestuurder school. ik heb mij train simulator 2012 aangeschaft. kann dat helpen ?
sorry dat ik zeg maar schaamde u ni voor die vraag ik speel al van men 5 JAAR met TREINSIMULATOREN .gij zijt 15 en denkt dage zo met een trein gaat kunnen rijden i wish you luck...
Ik snap niet zo goed waarom je zo bot reageert op een vraag ? Vragen zijn er om gesteld te worden. Die jongen vraagt gewoon informatie, dus ik kan niet echt volgen waarom je hem zo afgeblaft.
Dieselfreak schreef:
ilovetrains schreef:Ik zou graag later treinbestuurder worden maar wat moet ik doen
Je kunt best beginnen met deftig Nederlands te leren en als topictitel een duidelijke omschrijving van je onderwerp te geven, bijvoorbeeld "Hoe word ik treinbestuurder?" in plaats van zomaar "ik heb een fragje".
Is het respect voor anderstaligen dan écht zo ver zoek bij sommigen ? Met een beetje meer respect voor mensen die een andere Europese taal spreken kom je een stuk verder. Lees eerst het begin van het topic eens goed door, dan zal het u wel wat duidelijker worden.

Man, wat is het respect van sommigen toch écht laag !

-------- Einde off-topic. ---------
ilovetrains schreef:en wat leer je dann eig. in de trijnbestuurder school. ik heb mij train simulator 2012 aangeschaft. kann dat helpen ?
In de 'treinbestuurders school' ook opleiding genaamd leert men de verschillende soorten reglementen; gaande van seinen en borden tot herstellen van defecten aan de trein. Ook leert men hoe de bestuurders moeten reageren in omstandigheden die niet zo vaak voorvallen enzovoort.

En een PC-simulator game kan als introductie worden gezien. Daarmee bedoel ik; er is een stuurpost aanwezig, sommige knopjes werken enzovoort. Het kan volgens mij wel de indruk geven of het een beroep is die u kan bevallen of niet.

Mvg.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
ilovetrains

oke thanks
kika

Bericht door kika »

En mocht je het willen proberen bij DB: dan is een diploma van een Duitse deelstaat een stuk handiger dan eentje uit het buitenland. De omstandigheden zijn er wel anders: als je er in het IC-verkeer werkt, moet je vaker van huis slapen, bijvoorbeeld. Ik zie regelmatig reclame dat DB ook opleidingen aanbiedt, maar ik weet daar het fijne niet van.
ilovetrains

ja maar ik moet dan wel naar deutsland gaan want ik woon ja in belgie :/
groentje

Bericht door groentje »

Je doet wat je wil, natuurlijk, maar we leven in een (min of meer) eengemaakt Europa, en studeren in het buitenland is niet onoverkomelijk moeilijk. En Aken is dichterbij dan Louvain-la-Neuve of zelfs Luik...
Ed van Mierlo

Bericht door Ed van Mierlo »

En St Vith waar je nu woont is natuurlijk ook bijna in Duitsland :wink:
Plaats reactie