nieuwstopic?!

msts.be

Re: nieuwstopic?!

Bericht door msts.be »

Marianne schreef:Fret SNCF brengt Beneluxdochters samen

De activiteiten van SNCF Fret Benelux (SFB), ITL Benelux en Veolia Cargo Nederland worden voortaan onder de gezamenlijke merknaam CapTrain Benelux voortgezet. De Franse spoorwegmaatschappij wil ook de activiteiten in Duitsland en Italië in de toekomst onder de naam CapTrain gaan exploiteren.
Uiteindelijk is men daar niet in geslaagd: in Duitsland heeft men nu -zig dochterfirma's waarvan mij de zin ontgaat, en als nagel op de kop gaat nu ook het bekendste merk Rail4chem eraan. Nuja, eigenlijk wordt het nu Rail4captrain..

Waarom heeft de SNCF bij de overname van Veolia Cargo niet ineens grote kuis gehouden onder al die merknamen (SNCF Fret Benelux, Veolia Cargo, R4C, Connex) ? En ze ineens ondergebracht onder het globale merk "Captrain" ? Of is Rail4captrain gewoon de naam van de centrale Duitse Captrain-vestiging ? Maar waarom heeft men ze dan ook niet hernoemd naar Captrain Deutschland GmbH ? Da's toch véél duidelijker dan Rail4captrain GmbH ?

http://www.eurailpress.de/search/articl ... train.html

Ik hoop dat deze soap zich niet herhaalt moest ITL Deutschland ooit SNCF Geodis Deutschland GmbH worden.. :roll:
Cipallieter

Bericht door Cipallieter »

Zwitsers verplaatsen gebouw voor nieuwe spoorlijn.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... /1.1307411.

Als ik mij niet vergis heeft men dat ook ooit met het station van Antwerpen-Oost gedaan.
Steven

Bericht door Steven »

Correctie, Antwerpen Dam is verplaatst. Was wereldkundige gezien een technisch wonder voor die tijd. Gebouw staat er nu nog altijd, moest verhuizen omdat de spoorwegberm werd verhoogd.
msts.be

Bericht door msts.be »

Uit pagina 36:
rail s schreef:DB Schenker buys 49% stake in NordCargo
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=7&t=38 ... 341#p79341
Ondertussen heeft NordCargo ook een beperkte toelating tussen de Frans-Italiaanse grens en Modane binnen:
Frankreich: Begrenztes Sicherheitszertifikat für Nord Cargo Srl

Die französische Sicherheitsbehörde EPSF hat am 16.05.12 an die italienische Gesellschaft Nord Cargo Srl, einer gemeinsamen Tochter der DB Schenker Rail Gruppe (60 %) und der Gruppe Ferrovie Nord Milano (40 %), den Teil B des Sicherheitszertifikats zur Durchführung von Güterverkehr zwischen der französisch-italienischen Grenze und dem Bahnhof Modane ausgestellt.

Die Ausstellung dieses Zertifikats erfolgte gemäß den für begrenzte Verkehre vorgesehenen Abschnitten 4.1 und 4.2 der geänderten Fassung der Verordnung vom 14. April 2008 zur Zertifizierung im Eisenbahnwesen. (wkz/cm)
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/3.html

Ik weet niet of diesels toegelaten zijn in de Fréjus-tunnel, dus dan moet men waarschijnlijk met de 189'ers of de E483 naar Modane komen onder beperkt vermogen (genre zoals onze 13 in Maastricht).
dentheo

Bericht door dentheo »

Vandaag Personeelsadvertentie van DB Schenker in GVA.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Taurus

Bericht door Taurus »

Inmiddels is de eerste TGV-Réseau ook in de nieuwe SNCF Carmillon kleurstelling op de baan verschenen. Het betreft stel 4521 en dat betekent dat deze kleurstelling vanaf nu ook in België te zien is!

Foto's van het stel zijn te vinden op:
http://www.trains-en-voyage.com/forum/a ... l?langid=2
wbrm

Bericht door wbrm »

Wat is het doel van deze nieuwe kleurstelling? Exit grijs blauw?
Steven

Bericht door Steven »

Taurus schreef:Inmiddels is de eerste TGV-Réseau ook in de nieuwe SNCF Carmillon kleurstelling op de baan verschenen. Het betreft stel 4521 en dat betekent dat deze kleurstelling vanaf nu ook in België te zien is!

Foto's van het stel zijn te vinden op:
http://www.trains-en-voyage.com/forum/a ... l?langid=2
die heb ik gisteren in Brussel Zuid gezien dus hij is er al zeker 1 of meerdere keren geweest.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

wbrm schreef:Wat is het doel van deze nieuwe kleurstelling? Exit grijs blauw?
Anders zijn dan anders. SNCF heeft er nogal een handje van om iedere paar jaar van kleurstelling te veranderen. Kijk maar naar de verschillende kleurstellingen die TGV heeft gehad, de vele make-overs van de SNCF-huisstijl, en ook in het RER- en TER-verkeer zie je zeer veel variatie. Iedere nieuwe materieelserie lijkt weer een ander uiterlijk te hebben (Spacium 3.O6 ziet er qua huisstijl heel anders uit dan de dubbeldekkers, en de nieuwe Coradia Polyvalent gaat er weer anders uitzien.)

Ik vind het wel leuk, die regelmatig veranderende stijl van de SNCF. Saai is het in ieder geval níet.
msts.be

Bericht door msts.be »

De reden achter de switch is heel simpel: de afbeeldingsrechten van de afgebeelde personen op En Voyage/Lunea/Teoz komen volgend jaar te vervallen. Ook wilde één van de afgebeelde personen niet langer afgebeeld worden (toen in 2001 was dat een klein kindje van 4 à 5 jaar en een vrouw van in de 30), en dus moest men met iets nieuws komen. En nu wil men blijkbaar de stijl consistent over heel het park (locs, rijtuigen en stellen) doortrekken, zoals men toen met Multiservices ook eens heeft geprobeerd.
Taurus schreef:Inmiddels is de eerste TGV-Réseau ook in de nieuwe SNCF Carmillon kleurstelling op de baan verschenen. Het betreft stel 4521 en dat betekent dat deze kleurstelling vanaf nu ook in België te zien is!
Het is wel de eerste TGV-R in die kleuren, maar niet het eerste stel. Die was er al in de vorm van enkele PSE-stellen, al dan niet gerenoveerd als Renov 3.
dentheo

Bericht door dentheo »

GROTE STERKE lokomotief op weg naar Antwerpen......

http://bazonline.ch/basel/land/120Tonne ... /16632372

per boot....
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo

Bericht door dentheo »

zoiets vind ik wel knap :
https://www.arriva.nl/spotdetrein
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin

Bericht door Robin »

msts.be schreef:De reden achter de switch is heel simpel: de afbeeldingsrechten van de afgebeelde personen op En Voyage/Lunea/Teoz komen volgend jaar te vervallen. Ook wilde één van de afgebeelde personen niet langer afgebeeld worden (toen in 2001 was dat een klein kindje van 4 à 5 jaar en een vrouw van in de 30), en dus moest men met iets nieuws komen. En nu wil men blijkbaar de stijl consistent over heel het park (locs, rijtuigen en stellen) doortrekken, zoals men toen met Multiservices ook eens heeft geprobeerd.
Het is wel de eerste TGV-R in die kleuren, maar niet het eerste stel. Die was er al in de vorm van enkele PSE-stellen, al dan niet gerenoveerd als Renov 3.
Toen met 30 jaar TGV in Rijsel - Lille stond toen het stel 65 ook in die kleuren al.
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=13&t=8808
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
msts.be

Bericht door msts.be »

Nummertje 4522 zou anders ook al klaar staan in regenboogliverij. Wat ik denk is dat men de TGV-R Tri indertijd sneller dan normaal gemoderniseerd heeft, en ze geen volledige schildering hebben laten ondergaan (je ziet dat duidelijk aan die overgeplakte chrome streep die nieuw was en de rest niet, en aan het feit dat na renovatie de verf al snel loskwam). Nu moet men wel herschilderen, want anders komt de plamuur en de grondverf eronder tevoorschijn.. :roll:
Taurus

Bericht door Taurus »

Toch heb ik een paar maanden geleden wel enkele TGV-R stellen gezien die vrij goed in de verf zaten maar die kunnen een vrij recente schilderbeurt hebben gehad. Volgend jaar moet ik in ieder geval maar weer eens langs de HSL 1 gaan staan om de TGV-R in de Carmillon kleurstelling te fotograferen :)

Het valt me op dat de tricourante TGV-(Euro)Duplex stellen serie 4700 nog wel in het blauwgrijs worden afgeleverd. Ik had toch wel verwacht dat de hogere nummers dan ook in de nieuwe kleurstelling op de baan zouden verschijnen.
Plaats reactie