
Info TBG
hoh, de deuren opendoen, kijken hoe laat het is , wachten tot het het uur van vertrek is en dan fluiten, de deuren dichtsmijten. naar de avg gaan, draaien naar de zin van vertrek... crossen naar je trein , bij het in beweging zetten van de trein de deur voor de iets te late reizigers' neus dichtsmijten en de zwarte knop indrukken (break toch), toer verderzetten e.d.
Ja,
Dus de trein komt tot stilstand, de bestuurder ontgrendelt de deuren, de TBG stapt uit, wacht tot het uur van vertrek of tot iedereen ingestapt is, gaat dan in de trein, draait zijn sleutel zodat alle deuren behalve de zijne vergrendeld worden, dan gaat hij naar de AVG (alle verrichtingen gedaan). Als hij hieraan draait gaat er een rood lichtje branden op de perrons dat voor de TB bedoelt is. Dan stapt de TBG in de trein en 10 seconden nadat hij de AVG gedraaid heeft krijgt de TB 6 witte lichtjes te zien waarna hij mag vertrekken. Wanneer de trein in beweging komt, sluit de TBG zijn eigen deur ook en drukt op de zwarte knop. Drukt hij niet op de zwarte knop, bv als er nog reizigers zijn, moet de TB na een aantal seconden/meter stoppen.
Dus de trein komt tot stilstand, de bestuurder ontgrendelt de deuren, de TBG stapt uit, wacht tot het uur van vertrek of tot iedereen ingestapt is, gaat dan in de trein, draait zijn sleutel zodat alle deuren behalve de zijne vergrendeld worden, dan gaat hij naar de AVG (alle verrichtingen gedaan). Als hij hieraan draait gaat er een rood lichtje branden op de perrons dat voor de TB bedoelt is. Dan stapt de TBG in de trein en 10 seconden nadat hij de AVG gedraaid heeft krijgt de TB 6 witte lichtjes te zien waarna hij mag vertrekken. Wanneer de trein in beweging komt, sluit de TBG zijn eigen deur ook en drukt op de zwarte knop. Drukt hij niet op de zwarte knop, bv als er nog reizigers zijn, moet de TB na een aantal seconden/meter stoppen.
Misschien eerst eens de reglementering op vlak van vertrek van treinen eerst eens bekijken,en dan pas uitleg geven,want.....Wover schreef:Ja,
Dus de trein komt tot stilstand, de bestuurder ontgrendelt de deuren, de TBG stapt uit, wacht tot het uur van vertrek of tot iedereen ingestapt is, gaat dan in de trein, draait zijn sleutel zodat alle deuren behalve de zijne vergrendeld worden, dan gaat hij naar de AVG (alle verrichtingen gedaan). Als hij hieraan draait gaat er een rood lichtje branden op de perrons dat voor de TB bedoelt is. Dan stapt de TBG in de trein en 10 seconden nadat hij de AVG gedraaid heeft krijgt de TB 6 witte lichtjes te zien waarna hij mag vertrekken. Wanneer de trein in beweging komt, sluit de TBG zijn eigen deur ook en drukt op de zwarte knop. Drukt hij niet op de zwarte knop, bv als er nog reizigers zijn, moet de TB na een aantal seconden/meter stoppen.
Bij het geven van vertrek met avg,wordt er geen gebruikt maakt van de zwarte drukknop (installatie eigen aan materieel).... en zeker niet om de bestuurder te laten weten dat er nog reizigers op het perron staan.....
Bij avg,wordt na het sluiten van de deuren en de correcte sluiting er van de avg bediend,en indien het sein niet in gesloten stand staat,zal deze na 7 of 10 seconden wit oplichten (er zijn wel een paar uitzonderingen,waar de avg niet gekoppeld is aan het sein..) En wanneer de trein aanzet mag de tbg zijn laatste deur ook sluiten,waardoor (al naargelang het materieel) de bestuurder Lamp deuren krijgt.Indien deze geen lamp deuren krijgt na 30 meter moet hij/zij contact opnemen met de treinbegeleider,en eventueel nieuw vertrek geven,of de nodige maatregelen treffen.....
Die zwarte drukknop dient om het vertrek te geven zonder avg,zoals in stopplaatsen en dergelijke.....
Het gaat hier wel om de basisregels in zake het geven van vertrek,de ganse procedure bestaat uit meerdere stappen,ondermeer bij het niet werken van avg,of lamp deuren en dergelijke......
Bij avg,wordt na het sluiten van de deuren en de correcte sluiting er van de avg bediend,en indien het sein niet in gesloten stand staat,zal deze na 7 of 10 seconden wit oplichten (er zijn wel een paar uitzonderingen,waar de avg niet gekoppeld is aan het sein..) En wanneer de trein aanzet mag de tbg zijn laatste deur ook sluiten,waardoor (al naargelang het materieel) de bestuurder Lamp deuren krijgt.Indien deze geen lamp deuren krijgt na 30 meter moet hij/zij contact opnemen met de treinbegeleider,en eventueel nieuw vertrek geven,of de nodige maatregelen treffen.....
Die zwarte drukknop dient om het vertrek te geven zonder avg,zoals in stopplaatsen en dergelijke.....
Het gaat hier wel om de basisregels in zake het geven van vertrek,de ganse procedure bestaat uit meerdere stappen,ondermeer bij het niet werken van avg,of lamp deuren en dergelijke......
Wat ik vorige week hoorde in Berchem: "Bericht aan boordchef xxxx, de onderstationchef is niet ter plaatse, gelieve AVG zelf te bedienen. Wij danken u voor uw medewerking."
Wat moet ik me daar dan bij voorstellen? De TBG draait toch altijd zelf de sleutel, dus moet er iets anders worden bedoeld, niet?
Wat moet ik me daar dan bij voorstellen? De TBG draait toch altijd zelf de sleutel, dus moet er iets anders worden bedoeld, niet?