De langst levende klassiekjes
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Enkel de oudste klassiekjes met JH uitrusting zijn op het grensbaanvak naar Aken toegelaten.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Maar dat zal snel veranderen, de seininrichting wordt zo gemaakt dat je naar Aken enkel met LZB (160 km/h), TBL1+ (100km/h) of rit op zicht (40 km/h) kan rijden.HLE 2302 schreef:Enkel de oudste klassiekjes met JH uitrusting zijn op het grensbaanvak naar Aken toegelaten.
De Duitsers wilden -helaas- niet ingaan op het verzoek van infrabel om ETCS op het grensbaanvak te leggen...
De krokodillen zullen er dus verdwijnen, samen met de klassiekjes.
Re: De langst levende klassiekjes
Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Waarom die 40 km/h op zicht? De Klassiekskes rijden al vanaf 1962 130 km/h op zicht?
Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Re: De langst levende klassiekjes
Deze ochtend om 07h30 een samenstelling van 5 rode klassiekjes te Duffel richting Mechelen. Voor de nummers te zijn was ik te ver weg.
Re: De langst levende klassiekjes
In het weekend zijn het bijna altijd Desiro's op Aalst - Geraardsbergen.LHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Re: De langst levende klassiekjes
Dat was dus weggegooid geldLHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Dat is uit het oogpunt van veiligheid natuurlijk. In veel landen is het al ondenkbaar dat een trein zonder veiligheidssysteem rondrijdt. België zit nog jaren achter op dat vlak. Als het van mij afhing werd alle memor/gong-fluit vanaf morgen al verboden in België, maar zo'n hoge functie heb ik nog niet binnen infrabelRetard schreef:Waarom die 40 km/h op zicht? De Klassiekskes rijden al vanaf 1962 130 km/h op zicht?
Hoe snel zal deze regel worden toegepast?

Maar Duitsland eist dus wel beveiligde treinen en wil dus terecht af van het kroko-systeem. We mogen al van geluk spreken dat ze nog akkoord gaan met TBL1+

Re: De langst levende klassiekjes
Volgende keer eens binnenkomen hé !!!! Een goede "bergwandeling" zal dat zijn ! Nu ja, had je nog even moeten doorsporen tot FGRA in elk geval.LHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Kleine correctie:Shrek schreef:Maar dat zal snel veranderen, de seininrichting wordt zo gemaakt dat je naar Aken enkel met LZB (160 km/h), TBL1+ (100km/h) of rit op zicht (40 km/h) kan rijden.HLE 2302 schreef:Enkel de oudste klassiekjes met JH uitrusting zijn op het grensbaanvak naar Aken toegelaten.
De Duitsers wilden -helaas- niet ingaan op het verzoek van infrabel om ETCS op het grensbaanvak te leggen...
De krokodillen zullen er dus verdwijnen, samen met de klassiekjes.
De krokodillen zullen er dus verdwijnen, samen met de rode klassiekjes.
De gemoderniseerde klassiekjes zullen het overnemen, eens de homologatie rond is.
Re: De langst levende klassiekjes
Was in elk geval een goede wandeling (van Zandbergen terug naar Aalst gestapt, 28 km langs GR5A), geen bergen maar wel veel modder!am62 schreef:Volgende keer eens binnenkomen hé !!!! Een goede "bergwandeling" zal dat zijn ! Nu ja, had je nog even moeten doorsporen tot FGRA in elk geval.LHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Hoezo? "Op zicht" is toch altijd max. 40 km/h?Retard schreef:Waarom die 40 km/h op zicht? De Klassiekskes rijden al vanaf 1962 130 km/h op zicht?
Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Wat is de precieze definitie van deze term in dit kader?
Re: De langst levende klassiekjes
Dat je moet kunnen stoppen voor elk opstakel. In een bocht waar je minder zicht hebt, moet je de snelheid verminderen zodanig dat je voor elke hindernis in die bocht kan stoppen.
Re: De langst levende klassiekjes
Ce dimanche 24/2 , l'automotrice 262 sera transférée vers Monceau pour ensuite aller chez Keyser à Courcelles.
Remorqué par une locomotive série 77 le convoi partira THEORIQUEMENT de Mons à 13h15, passage à Piéton à 13h45 pour ensuite rentrer à Monceau à 14h00.
Bron: Wallorail: http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... continuent
Remorqué par une locomotive série 77 le convoi partira THEORIQUEMENT de Mons à 13h15, passage à Piéton à 13h45 pour ensuite rentrer à Monceau à 14h00.
Bron: Wallorail: http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... continuent
Re: De langst levende klassiekjes
Tiens, in dezelfde post is sprake van de overbrenging van 26'ers van Mons naar Gent. De vermelde reisweg loopt via Brugelette en Ninove, en dus ook Geraardsbergen in Denderleeuw... maar zijn de problemen in Geraardsbergen dan helemaal geen bezwaar om zo'n rit te laten plaatsvinden?