

Die spullen kan men er dan na een paar jaar uitslopen om het onderhoud achteraf goedkoper te maken, want ze hebben dat stuk techniek in de praktijk eigenlijk niet nodig.
Wel als je ze in omgekeerde volgorde laat rijden, slimmeke. Dancarlos schreef:overweg13 schreef:Of net niet: treinen die een aantal obligate stations niet aandoen, kunnen net reizigers aantrekken die anders al op de overvolle treinen zitten die wel stoppen. Ze hebben een belangrijk herverdelend effect.carlos schreef: extra gewone treinen tussen Antwerpen en Mechelen (Brussel) zijn alleen verantwoord als het dubbeldekstreinen zijn die ook in Berchem en Br Noord stoppen.
zij hebben geen enkel herverdelend effect, deze passagiers nemen net zogoed als elke andere passagier de eerste trein die toekomt.
iemand die van Br Zuid naar Antwerpen Centraal reist, die gaat in Br Zuid geen 10 minuten wachten op een IC trein die niet in Br Noord of Berchem stopt als hij onmiddellijk op de IC-i kan stappen
Shrek schreef:
Boven de 200km/h is stroomlijn van de trein heel erg belangrijk, en daar scoort een 18 niet bepaald goed. Met een stam rijtuigen erachter heeft hij volgens mij zelfs niet genoeg vermogen om de 250 ooit te halen. Voor die +-20 km/h sneller te kunnen rijden zware investeringen te gaan doen is dus ook onzinnig.
Shrek schreef:Dat zou goed kunnen, dankzij de TBL2 heeft Charleroi daar een grote bestelling EVC's gekregen. Een STM'etje gratis is dan wel op zijn plaatsdentheo schreef:Geschenkje aan "Charleroi" met de groeten van de SNCB ?![]()
overweg13 schreef: Wel als je ze in omgekeerde volgorde laat rijden, slimmeke. Dan
Een ATB gaat de betrouwbaarheid maar marginaal beïnvloeden. Op HLE 11 of Traxx vormt ATB geen problemen.Steven schreef:Laat de HLE18 maar met rust, we hebben nu een degelijke reeks van allemaal gelijke locs die subreeksen zijn zelden voor iets goed. Als het niet via een STM zou gebeuren dan liever niet. Er zijn alternatieven genoeg om treinen naar Nederland te laten rijden.
Dat is ook de enige realistische mogelijkheid om Belgische treinen nog in Nederland te laten rijden. Hopelijk zien ze dat bij Prorail snel in.nahoj schreef: Een ATB gaat de betrouwbaarheid maar marginaal beïnvloeden. Op HLE 11 of Traxx vormt ATB geen problemen.
HLE 18 zou mijns inziens zeer geschikt zijn voor de Benelux. Zo vermijdt je ineens ook kleine materieelreeksen zoals V250 of Traxx (slechts 12 stuks voor NMBS). En er zijn er toch genoeg van.
Het zou echter nog eenvoudiger zijn als Prorail een paar stukjes ETCS legt, dan is er waarschijnlijk geen enkele aanpassing meer nodig aan HLE 18 (eens ETCS erop in dienst is).
Dat zou geen invloed mogen hebben of daar nu 1 of 5 of 10 stations op liggen. Ingenieurs zijn aangeworven om die problemen op te lossen niet om ze van zich weg te duwen.dentheo schreef:Dat "stukje" zijn wel twee grote stations....Steven schreef:Dan heb ik ook liever dat ze ginder al een stukje etcs leggen.
dat wil echter wel zeggen dat het tientallen ingenieurs, honderden miljoenen en jaren duurt.....Steven schreef:Dat zou geen invloed mogen hebben of daar nu 1 of 5 of 10 stations op liggen. Ingenieurs zijn aangeworven om die problemen op te lossen niet om ze van zich weg te duwen.dentheo schreef:Dat "stukje" zijn wel twee grote stations....Steven schreef:Dan heb ik ook liever dat ze ginder al een stukje etcs leggen.