Die spullen kan men er dan na een paar jaar uitslopen om het onderhoud achteraf goedkoper te maken, want ze hebben dat stuk techniek in de praktijk eigenlijk niet nodig.
Fyra
Re: Fyra.
Geschenkje aan "Charleroi" met de groeten van de SNCB ?

Die spullen kan men er dan na een paar jaar uitslopen om het onderhoud achteraf goedkoper te maken, want ze hebben dat stuk techniek in de praktijk eigenlijk niet nodig.
Die spullen kan men er dan na een paar jaar uitslopen om het onderhoud achteraf goedkoper te maken, want ze hebben dat stuk techniek in de praktijk eigenlijk niet nodig.
Laatst gewijzigd door dentheo op 18 apr 2013, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Benelux 2014 ?
Wel als je ze in omgekeerde volgorde laat rijden, slimmeke. Dancarlos schreef:overweg13 schreef:Of net niet: treinen die een aantal obligate stations niet aandoen, kunnen net reizigers aantrekken die anders al op de overvolle treinen zitten die wel stoppen. Ze hebben een belangrijk herverdelend effect.carlos schreef: extra gewone treinen tussen Antwerpen en Mechelen (Brussel) zijn alleen verantwoord als het dubbeldekstreinen zijn die ook in Berchem en Br Noord stoppen.
zij hebben geen enkel herverdelend effect, deze passagiers nemen net zogoed als elke andere passagier de eerste trein die toekomt.
iemand die van Br Zuid naar Antwerpen Centraal reist, die gaat in Br Zuid geen 10 minuten wachten op een IC trein die niet in Br Noord of Berchem stopt als hij onmiddellijk op de IC-i kan stappen
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
carlos
Re: Fyra.
Shrek schreef:
Boven de 200km/h is stroomlijn van de trein heel erg belangrijk, en daar scoort een 18 niet bepaald goed. Met een stam rijtuigen erachter heeft hij volgens mij zelfs niet genoeg vermogen om de 250 ooit te halen. Voor die +-20 km/h sneller te kunnen rijden zware investeringen te gaan doen is dus ook onzinnig.
zoals u zegt stroomlijn van de trein.
dit is veel meer dan de loc alleen:
elementen die de luchtweerstand beïnvloeden:
overgang tussen loc en 1ste rijtuig;
overgang tussen elk rijtuig;
vorm van het dak van de verschillende rijtuigen;
vorm van de bodem van de verschillende rijtuigen
vlakheid van de zijkanten van de verschillende rijtuigen
achterkant van de trein
niet genoeg vermogen? dan pas je toch een tractieschakeling toe (TGV heeft ook 2 locs; zelfs IC e wordt met 2 locs gereden)
zware investeringen?
heeft men ooit Siemens de vraag al gesteld?
heeft men siemens al geconfronteerd met hun eigen uitspraak dat die recordloc een standaard loc was?
-
carlos
Re: Fyra.
Shrek schreef:Dat zou goed kunnen, dankzij de TBL2 heeft Charleroi daar een grote bestelling EVC's gekregen. Een STM'etje gratis is dan wel op zijn plaatsdentheo schreef:Geschenkje aan "Charleroi" met de groeten van de SNCB ?![]()
zelfs al was de stm gratis, dan moet men toch nog betalen voor die remblokken
trouwens als ze die stm-KVB gratis kunnen geven, dan kunnen ze dat voor die STM-ATB ook...
-
carlos
Re: Benelux 2014 ?
overweg13 schreef: Wel als je ze in omgekeerde volgorde laat rijden, slimmeke. Dan
zelfs als je de volgorde omkeert, zullen op de IC die in BN en Berchem stopt een hoop passagier BZ-> Antwerpen Centraal zitten
Re: Fyra.
Ik vermoed dat HLE 18 besteld is inclusief homologatie voor Frankrijk om in de eerste plaats de diensten naar Rijsel te kunnen rijden.
Subreeksen zijn ongewenst. Bovendien is de meerkost om de hele reeks uit te rusten t.o.v. een subreeks bij nieuwbouw marginaal. De vaste kosten van studie en homologatie (ten laste van de leverancier Siemens want inbegrepen in de bestelling) zijn namelijk dezelfde voor 1 loc of 120. En bij nieuwbouw is het extra monteren van een rack en een antenne (als dat al nodig is) en het trekken van een extra kabeltje hier of daar peanuts.
Dat HLE 18 niet zonder die 'kuisremblokken' kan om Frankrijk in te mogen, is een gevolg van design-keuzes van Siemens. Daar heeft de NMBS noch schuld noch kosten aan.
Subreeksen zijn ongewenst. Bovendien is de meerkost om de hele reeks uit te rusten t.o.v. een subreeks bij nieuwbouw marginaal. De vaste kosten van studie en homologatie (ten laste van de leverancier Siemens want inbegrepen in de bestelling) zijn namelijk dezelfde voor 1 loc of 120. En bij nieuwbouw is het extra monteren van een rack en een antenne (als dat al nodig is) en het trekken van een extra kabeltje hier of daar peanuts.
Dat HLE 18 niet zonder die 'kuisremblokken' kan om Frankrijk in te mogen, is een gevolg van design-keuzes van Siemens. Daar heeft de NMBS noch schuld noch kosten aan.
Re: Fyra.
Een ATB gaat de betrouwbaarheid maar marginaal beïnvloeden. Op HLE 11 of Traxx vormt ATB geen problemen.Steven schreef:Laat de HLE18 maar met rust, we hebben nu een degelijke reeks van allemaal gelijke locs die subreeksen zijn zelden voor iets goed. Als het niet via een STM zou gebeuren dan liever niet. Er zijn alternatieven genoeg om treinen naar Nederland te laten rijden.
HLE 18 zou mijns inziens zeer geschikt zijn voor de Benelux. Zo vermijdt je ineens ook kleine materieelreeksen zoals V250 of Traxx (slechts 12 stuks voor NMBS). En er zijn er toch genoeg van.
Het zou echter nog eenvoudiger zijn als Prorail een paar stukjes ETCS legt, dan is er waarschijnlijk geen enkele aanpassing meer nodig aan HLE 18 (eens ETCS erop in dienst is).
Re: Fyra.
Dat is ook de enige realistische mogelijkheid om Belgische treinen nog in Nederland te laten rijden. Hopelijk zien ze dat bij Prorail snel in.nahoj schreef: Een ATB gaat de betrouwbaarheid maar marginaal beïnvloeden. Op HLE 11 of Traxx vormt ATB geen problemen.
HLE 18 zou mijns inziens zeer geschikt zijn voor de Benelux. Zo vermijdt je ineens ook kleine materieelreeksen zoals V250 of Traxx (slechts 12 stuks voor NMBS). En er zijn er toch genoeg van.
Het zou echter nog eenvoudiger zijn als Prorail een paar stukjes ETCS legt, dan is er waarschijnlijk geen enkele aanpassing meer nodig aan HLE 18 (eens ETCS erop in dienst is).
Re: Fyra.
Dat zou geen invloed mogen hebben of daar nu 1 of 5 of 10 stations op liggen. Ingenieurs zijn aangeworven om die problemen op te lossen niet om ze van zich weg te duwen.dentheo schreef:Dat "stukje" zijn wel twee grote stations....Steven schreef:Dan heb ik ook liever dat ze ginder al een stukje etcs leggen.
Re: Fyra.
dat wil echter wel zeggen dat het tientallen ingenieurs, honderden miljoenen en jaren duurt.....Steven schreef:Dat zou geen invloed mogen hebben of daar nu 1 of 5 of 10 stations op liggen. Ingenieurs zijn aangeworven om die problemen op te lossen niet om ze van zich weg te duwen.dentheo schreef:Dat "stukje" zijn wel twee grote stations....Steven schreef:Dan heb ik ook liever dat ze ginder al een stukje etcs leggen.
Lijkt mij ombouw van de STM in een twintigtal 18en stukken sneller en goedkoper.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide