carlos schreef:
NMBS heeft vandaag zoveel locs die onderbenut worden, en toch huren ze TRAXXen... dat ze de situatie "gebruiken" om er voor te zorgen dat de siemens locs naar Nederland kunnen.
(traxx is voor deze toepassing beter, hoger vermogen op 1500V; maar die siemens loc is er in eigendom, traxx huurt men...)
Het locoverschot is nu niet van die mate dat je er een halve vloot mee naar Nederland kan sturen hoor. En bovendien: het is een tijdelijke situatie, dan is leasen goedkoper. Je wil niet met overbodige traxxen zitten als er (hopelijk snel) een definitieve oplossing is.
carlos schreef:
zorg dat de Nederlanders (mee)betalen voor de installatie van ATB & homologatie in Nederland.
idem voor rijtuigen: M6 kan zonder medewerking van prorail nooit naar Nederland (probleem vrije profiel); gebruik de huidige situatie om de politici & prorail te overtuigen om het vrije profiel aan te passen zodat M6 gebruikt kan worden. Zorg dat ze M6 'accepteren' zonder bijkomende technische wijzigingen (enige misschien noodzakelijke wijziging = boordnet)
Die M6 naar NL sturen is echt te onnozel voor woorden.
Zowel BE als NL gaan in de komende 5 jaar nieuwe dubbeldekkers bestellen. Oud materieel dan nog aanpassen is gewoon geld wegsmijten.
In nieuw materieel kan je veel goedkoper de gevraagde eigenschappen van bij de bouw voorzien.
carlos schreef:Gewone Benelux met dubbeldekrijtuigen , dan pas maakt de benelux volledig deel uit van het nationale aanbod.
Inderdaad, 4- of 6-ledige dubbeldekstellen voor alle internationale treinen BE-NL, dan heb je echt iets werkbaar.