De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn91

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

Afbeelding

Bahntouristikexpress 217 002 brings four SNCB 18/19 series locomotives Nürnberg to Furth im Wald. The four machines are no. 1901, 1902, 1861 and 1877, the four testbed units from their serie

Bron: Railcolor.net
Stijn82

Bericht door Stijn82 »

prachtfoto!
loic1811

Bericht door loic1811 »

WOW dat is om te watertanden !!!
dentheo

Bericht door dentheo »

Iemand een idee waarom die weer in Velim gaan proefrijden ? Zij zijn blijkbaar op weg naar het Oosten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Misschien alles te maken met de nieuwe software en de activering van ETCS al zouden die testen hier ook perfect kunnen verlopen, doch iets anders kan ik op slag niet verzinnen.
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:Misschien alles te maken met de nieuwe software en de activering van ETCS al zouden die testen hier ook perfect kunnen verlopen, doch iets anders kan ik op slag niet verzinnen.
Die nieuwe software is in België al getest hoor.
Maar er was ook iets met remblokken gebeurd, en dat vraagt waarschijnlijk dynamische testen. Zoiets gaat natuurlijk veel beter op een afgesloten testparcours.
Steven

Bericht door Steven »

ik heb alvast al een foto gezien van 1 van de locs waarbij men een klein remblok had bijgeplaatst op het loopvlak van het wiel. Kan dus zijn dat voor ze effectief testen toen op het Franse net ze dit eerst willen testen in Velim.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:ik heb alvast al een foto gezien van 1 van de locs waarbij men een klein remblok had bijgeplaatst op het loopvlak van het wiel. Kan dus zijn dat voor ze effectief testen toen op het Franse net ze dit eerst willen testen in Velim.
Dat vind ik dan weer ruim laat... ik meen ze bijna allemaal omgebouwd zijn ?
Theo
Groeten vanop de Heide
bobby

vraagje

Bericht door bobby »

vraagje:

is het chasis van een T18 hetzelfde als dat van een T19? (kunnen indien nodig T18 locs probleemloos uitgerust worden met GH koppeling, of dienen er dan aanpassingen aan het chasis te gebeuren?)
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef:ik heb alvast al een foto gezien van 1 van de locs waarbij men een klein remblok had bijgeplaatst op het loopvlak van het wiel. Kan dus zijn dat voor ze effectief testen toen op het Franse net ze dit eerst willen testen in Velim.
Dat vind ik dan weer ruim laat... ik meen ze bijna allemaal omgebouwd zijn ?
Ombouwen wil zeggen dat de homologatie in orde is en dat is/was zeker nog niet het geval.
Steven

Re: vraagje

Bericht door Steven »

bobby schreef:vraagje:

is het chasis van een T18 hetzelfde als dat van een T19? (kunnen indien nodig T18 locs probleemloos uitgerust worden met GH koppeling, of dienen er dan aanpassingen aan het chasis te gebeuren?)
Neen de neus is anders, omdat het bevestigingspunt voor de GF wat dieper naar binnen ligt. Dit is niet noodzakelijk voor de gewone trekhaak. Doch hiermee sluit ik niets uit, voor hetzelfde geld zit er achter de balk met trekhaak wel een optie verborgen om er een GF te plaatsen maar dit zou me sterk verbazen.
carlos

Bericht door carlos »

bobby schreef:vraagje:

antwoord: http://www.4rail.net/reference_rollings ... inter1.php
Common components and equipment

The success of the product lines is based on common modular components. Many of these advanced like the steering structure for the wheel on bogies as an option.

For the Eurosprinter F-series there is also an option for the center automatic coupler. The addition can be made without any structural modifications necessary for the body of the locomotive.
K V B

Bericht door K V B »

carlos schreef:
For the Eurosprinter F-series there is also an option for the center automatic coupler. The addition can be made without any structural modifications necessary for the body of the locomotive.
Al sinds zowat de jaren zestig word al het rollend materiaal in Europa zo gebouwd dat er automatische koppelingen op kunnen.
K V B

Bericht door K V B »

De Vectron AC demonstratieloc stond overigens vandaag in Bern. 'k weet niet wat hij daar deed.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

K V B schreef:'k weet niet wat hij daar deed.
Die is daar om proefritten te maken voor een typetoelating :)
Plaats reactie