In Brussel-Luxenburg zijn ze er al. In Brussel-Schuman ook, dacht ik. Gaat dit zo verder gaan, gaan we verder die computerstem horen? Of gaan we altijd de smaakvollere omroepen van een persoon horen? Nemen de computers het werk weer over? Mogen we straks overal luisteren naar aan elkaar gekoppelde, ingesproken woordjes? Wordt omroeper een uitstervend beroep?
...
Hoe moet het nu verder met de (geautomatiseerde) omroepen???
Wel geen perronmelding maar in de Thalys zijn er ook al een tijdje 'digitale' omroepsters. Voor standaardaankondigingen is dat OK, maar dan moeten ze goed gebruikt worden. Laatst nog meegemaakt: trein was al 5 minuten vertrokken en dan moet je horen dat "de deuren over enkele ogenblikken zullen dichtgaan" 
Wat mij betreft mogen digitale perronmededelingen als ze dus correct worden gebruikt.
Trouwens, waarom hoor je soms wél mededelingen en soms helemaal niet? Als er geen zijn, denk ik: "die hebben geen zin om een klapke te doen"

Wat mij betreft mogen digitale perronmededelingen als ze dus correct worden gebruikt.
Trouwens, waarom hoor je soms wél mededelingen en soms helemaal niet? Als er geen zijn, denk ik: "die hebben geen zin om een klapke te doen"

We hadden er het al in deze topic over , en ik heb er niets op tegen , maar dan moet het wel een systeem à la SNCF worden , dus met een goede jingle en met een natuurlijke stem (dus geen L&H toestanden waarbij de woordjes gewoon achter elkaar geplakt worden
) ..
Bij de meeste stations in Frankrijk werkt dit zeer goed en er gebeuren bijna geen vergissingen , behalve bij vertragingen maar dan grijpen de stationschefs toch in ..

Bij de meeste stations in Frankrijk werkt dit zeer goed en er gebeuren bijna geen vergissingen , behalve bij vertragingen maar dan grijpen de stationschefs toch in ..
Het zou toch maar jammer zijn. Een omroep door een persoon is veel vloeiender, veel verstaanbaarder dan een automatische omroep. Als de thalys afgeroepen wordt met een geautomatiseerde omroep, en het geluid van een trein erbij, hoor je er bijna niets meer van, een niet geautomatiseerde omroep daarintegen.