Hoe moet het nu verder met de (geautomatiseerde) omroepen???

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Jonathan

Hoe moet het nu verder met de (geautomatiseerde) omroepen???

Bericht door Jonathan »

In Brussel-Luxenburg zijn ze er al. In Brussel-Schuman ook, dacht ik. Gaat dit zo verder gaan, gaan we verder die computerstem horen? Of gaan we altijd de smaakvollere omroepen van een persoon horen? Nemen de computers het werk weer over? Mogen we straks overal luisteren naar aan elkaar gekoppelde, ingesproken woordjes? Wordt omroeper een uitstervend beroep?

...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Wel geen perronmelding maar in de Thalys zijn er ook al een tijdje 'digitale' omroepsters. Voor standaardaankondigingen is dat OK, maar dan moeten ze goed gebruikt worden. Laatst nog meegemaakt: trein was al 5 minuten vertrokken en dan moet je horen dat "de deuren over enkele ogenblikken zullen dichtgaan" :roll:

Wat mij betreft mogen digitale perronmededelingen als ze dus correct worden gebruikt.

Trouwens, waarom hoor je soms wél mededelingen en soms helemaal niet? Als er geen zijn, denk ik: "die hebben geen zin om een klapke te doen" :wink:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

die stem in kortrijk is nie zo gezellig als hij verkouden is :lol:
al meer meegemaakt :wink:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

We hadden er het al in deze topic over , en ik heb er niets op tegen , maar dan moet het wel een systeem à la SNCF worden , dus met een goede jingle en met een natuurlijke stem (dus geen L&H toestanden waarbij de woordjes gewoon achter elkaar geplakt worden :roll: ) ..

Bij de meeste stations in Frankrijk werkt dit zeer goed en er gebeuren bijna geen vergissingen , behalve bij vertragingen maar dan grijpen de stationschefs toch in ..
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Het zou toch maar jammer zijn. Een omroep door een persoon is veel vloeiender, veel verstaanbaarder dan een automatische omroep. Als de thalys afgeroepen wordt met een geautomatiseerde omroep, en het geluid van een trein erbij, hoor je er bijna niets meer van, een niet geautomatiseerde omroep daarintegen.
Kris

Bericht door Kris »

Een groot voordeel van een omroeper is dat hij belangrijke mededelingen extra kan benadrukken door zijn stem wat te verheffen en extra aandachtswoorden kan gebruiken. Voor mij mogen de omroepers blijven (surtout in de grotere stations)
adminn

Bericht door adminn »

Jonathan schreef:Een omroep door een persoon is veel vloeiender, veel verstaanbaarder dan een automatische omroep.
niet altijd :P
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

5307 schreef:die stem in kortrijk is nie zo gezellig als hij verkouden is :lol:
al meer meegemaakt :wink:
Ik denk dat die altijd verkouden is, als we tenminste over dezelfde schrijven :)
En is die madam daar nog die zo verschrikkelijk traag babbelt? Enfin, ik kan haar hier niet immiteren 8)
Plaats reactie