L37

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

L37

Bericht door Steven »

volgens op de baan zou infrabel gekozen hebben om in dolhain de boel recht te trekken, nieuwe tunnel met bijhorende nieuwe stopplaats om het probleem met de ontstabiele wand aldaar op te lossen en er terug de snelheid kunnen op te trekken
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13024
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

heeft er iemand foto's van de locatie? :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik zal proberen bij een volgende dienst er eventueel een paar foto's van de huidige situatie te maken
Bert

Bericht door Bert »

Dan zal de schone bocht verdwijnen. :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja ok die is schoon, maar die lage snelheid die er nu is moet zeker weg, is ni verantwoord van die te behouden
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13024
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

hoe traag moet men er nu dan rijden? wat is de geplande snelheid?
met de aanleg van L3 daar vlakbij lijkt mij een grote investering om een L-treintje 2 minuten te laten winnen er een beetje over :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de huidige snelheid is er 40 (ze was 70) en ze zouden er 100 of 120 van maken zover ik begrepen heb, en wa dan met de IC-A, die blijft er ook nog rijden hoor die komt ni over die hsl, aangezien die pas voorbij welkenraedt terug aansluit op de klasieke lijn
Bert

Bericht door Bert »

Steven schreef:de huidige snelheid is er 40 (ze was 70) en ze zouden er 100 of 120 van maken zover ik begrepen heb, en wa dan met de IC-A, die blijft er ook nog rijden hoor die komt ni over die hsl, aangezien die pas voorbij welkenraedt terug aansluit op de klasieke lijn
Dat de snelheid omhoog moet is wel duidelijk, maar waarom is die zo gedaald? Is dit door grondverzakkingen ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

yep de wand waar de sporen nu op liggen is vrij onstabiel dus en hierdoor moet de snelheid naar beneden
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Bericht door wrpint »

Iemand enig idee of, en zo ja, wanneer de werken gepland zijn ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

wrpint schreef:Iemand enig idee of, en zo ja, wanneer de werken gepland zijn ?
vermoedelijk pas na indienstname van L3
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Met andere woorden binne een paar jaar.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik had horen zeggen dat dat dit jaar zou gebeuren, maar dan zou dat al bekend gemaakt zijn.
Maw: We zullen de thalys dus nooit meer via Montzen zien rijden...jammer...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: L37

Bericht door msts.be »

Ondertussen zijn de werken daar van start gegaan, het werd zo eens stilletjes aan tijd :roll:

Foto's op Wallorail (actu van 2 maart).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: L37

Bericht door Steven »

De werken zijn er ongeveer een twee maand geleden gestart.
Plaats reactie