volgens op de baan zou infrabel gekozen hebben om in dolhain de boel recht te trekken, nieuwe tunnel met bijhorende nieuwe stopplaats om het probleem met de ontstabiele wand aldaar op te lossen en er terug de snelheid kunnen op te trekken
hoe traag moet men er nu dan rijden? wat is de geplande snelheid?
met de aanleg van L3 daar vlakbij lijkt mij een grote investering om een L-treintje 2 minuten te laten winnen er een beetje over
de huidige snelheid is er 40 (ze was 70) en ze zouden er 100 of 120 van maken zover ik begrepen heb, en wa dan met de IC-A, die blijft er ook nog rijden hoor die komt ni over die hsl, aangezien die pas voorbij welkenraedt terug aansluit op de klasieke lijn
Steven schreef:de huidige snelheid is er 40 (ze was 70) en ze zouden er 100 of 120 van maken zover ik begrepen heb, en wa dan met de IC-A, die blijft er ook nog rijden hoor die komt ni over die hsl, aangezien die pas voorbij welkenraedt terug aansluit op de klasieke lijn
Dat de snelheid omhoog moet is wel duidelijk, maar waarom is die zo gedaald? Is dit door grondverzakkingen ?
Hallo,
Ik had horen zeggen dat dat dit jaar zou gebeuren, maar dan zou dat al bekend gemaakt zijn.
Maw: We zullen de thalys dus nooit meer via Montzen zien rijden...jammer...
Groeten,
Joris De Mol