Metro MIVB

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Concurrent

Metro MIVB

Bericht door Concurrent »

Ik vraag me nu al een tijdje af hoe dat een metro soms zo hard afremt.Want wie m kent , weet dat het oprtekken , ook in 5 vitesse gaat :P Maar ik kan me inbeelden als je elke keer zo veel moet remmen , dat schijfremmen een dure onderneming is.Of zit ik mis?Rheostatisch misschien?
TBbart

Bericht door TBbart »

magneetschoenen lijken me zeer goede rendabel rem middel...
type 13 en MS 96 ... hebben da toch ook in noodremming :wink:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Ik vraag me af waar de metro het vermogen haalt om zo hard op te trekken?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

die 3de rail is vrij dik dus er kan daar veel stroom door vloeien, daar komt dus het vermogen vandaan, of bedoelde je dat niet?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Shrek schreef:die 3de rail is vrij dik dus er kan daar veel stroom door vloeien, daar komt dus het vermogen vandaan, of bedoelde je dat niet?
Ik dacht dat er daar 700 volt ofzo opzat?
Ik bedoel eigenlijk hoe het komt dat die zo snel kan optrekken, als je dat vergelijkt met vb treinen
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

TBbart schreef:magneetschoenen lijken me zeer goede rendabel rem middel..
En magnetisme wordt inderdaad ook effectief gebruikt in de Brusselse metro.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

En die Brusselse metro's gaan voor mij net iets TE hard :P

In parijs zijn ze perfect. (Alhoewel de metro's op de lijnen 1 en 14 ook snel optrekken :wink:
edje

Bericht door edje »

trainfreak schreef:
Shrek schreef:die 3de rail is vrij dik dus er kan daar veel stroom door vloeien, daar komt dus het vermogen vandaan, of bedoelde je dat niet?
Ik dacht dat er daar 700 volt ofzo opzat?
Ik bedoel eigenlijk hoe het komt dat die zo snel kan optrekken, als je dat vergelijkt met vb treinen
Ligt inderdaad aan de aanzetstromen, maar ook al de tandwieloverbrenging van de Tractiemotor naar het wielstel
Tandwielen zullen wel zo zijn ingericht dat je wel snel kunt optrekken, maar geen hoge snelheid zult behalen.
En natuurlijk veel aangedreven wielstellen.
ThomSten

Bericht door ThomSten »

600 volt is het. Net als de Brusselse trams. :wink:
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2659
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Bedankt allemaal voor de uitleg :wink:
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Dus ik veronderstel dus dat men enkel een magnetise rem heeft in de metro :P
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

ThomSten schreef:600 volt is het. Net als de Brusselse trams. :wink:
Sorry, ik lees de topic nu pas.

Metro rijdt op 900 Volt, trams op 700 Volt.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Concurrent schreef:Dus ik veronderstel dus dat men enkel een magnetise rem heeft in de metro :P
Nee, hoor. Ook pneumatische en mechanische.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

NSNMBS schreef:En die Brusselse metro's gaan voor mij net iets TE hard :P

In parijs zijn ze perfect. (Alhoewel de metro's op de lijnen 1 en 14 ook snel optrekken :wink:
In Parijs is het comfort iets beter maar er is meer onderhoud nodig. Onder andere de grote hitteontwikkeling door het gebruik van (lucht)banden zorgt hiervoor.
pietje

Bericht door pietje »

Jeroen schreef:
NSNMBS schreef:En die Brusselse metro's gaan voor mij net iets TE hard :P

In parijs zijn ze perfect. (Alhoewel de metro's op de lijnen 1 en 14 ook snel optrekken :wink:
In Parijs is het comfort iets beter maar er is meer onderhoud nodig. Onder andere de grote hitteontwikkeling door het gebruik van (lucht)banden zorgt hiervoor.
dit is op slechts 5 van de 16 lijnen het geval: 1, 4, 6, 11 en 14. De rest zijn "gewone" metro's met enkel sporen
Plaats reactie